Gå til hovedinnhold
Bank ID opplever for tiden problemer med tjenesten for Telia-kunder. Enkelte brukere kan ha problemer med innlogging og signering av avtaler. Les mer på bankid.no/status. Innlogging med brukernavn/passord fungerer som normalt. 

Hei! Hva kan vi hjelpe deg med?

Feilmeldinger ved ordrelegging

​Når du legger en ordre kan du se på ordrestatus om alt fungerer som det skal. Ved normale tilfeller skal ordren få status lik "I markedet" i løpet av noen sekunder. Du kan også få følgende feilmeldinger:

  • Market closed - Markedet er stengt
  • Refused by order validation – Ordren ble ikke godkjent
  • Ordre avvist – Ordren gikk ikke igjennom
  • Pending – Ordren avventer

Ting som kan gjøre at du får feilmelding ved handel:

  • Aksjen er pauset for handel av børsen
  • Du forsøker å legge en fill or/and kill-ordre på feil side i ordreboken. Skal du kjøper aksjer og ønsker å bruke ordretypen fill or/and kill må du legge deg på selgersiden og motsatt. Les mer om fill or/and kill her
  • Du forsøker å legge en stop loss-ordre med triggerpris i spreaden mellom best kjøper og selger. 

Er du usikker på hvorfor du fortsatt får feilmeldinger ved ordrelegging kan du kontakte vårt meglerbord på 23 33 30 23(tast 1)

Svarte dette på spørsmålet ditt?

Tilbake