Alle kategorier
Hvordan legger jeg en ordre?
Du kan legge inn ordrer selv via følgende kanaler:
Websidene (innlogget)
Nordnet-appen
En av våre handelstjenester
Våre meglere (telefon)
Viktig: Vi tar ikke imot ordre via e-post eller via melding når du er logget inn på kontoen din.
Dersom du har problemer med ordrelegging, kan du kontakte våre meglere på telefon 23 33 30 23.
Slik handler du aksjer:
Finn frem til aksjen du ønsker å handle (merk at norske
OTC-aksjer ikke kan søkes opp)
Velg hvilken konto du ønsker å handle på
Velg antall aksjer du ønsker å handle
Velg prisen du ønsker å handle for (kursen som står der fra før baserer seg på siste omsatte handel)
Nederst får du opp totalbeløpet du må betale (her er kurtasjen inkludert).
Du vil få opp en ordrebekreftelse. Der vil du se om ordren ligger i markedet, eller har blitt gjennomført.
Slik handler du fond:
1. Finn frem til fondet du ønsker å handle
2. Velg hvilken konto du ønsker å handle fondet på
3. Oppgi beløpet du ønsker å handle for
4. Nederst ser du hvor mye du totalt betaler for fondsandelene, og hvis det eventuelt påløper en kjøp- eller salgsavgift
5. Til slutt vil du få opp en bekreftelse på at ordren er mottatt
Relaterte spørsmål og svar
- Fill or Kill eller Fill and Kill
- Ordrestatus
- Smart order
- Hvorfor får jeg en feilmelding når jeg handler en viss aksje på Aksjesparekonto?
- Feilmeldinger ved ordrelegging
- Når kan jeg legge ordre?
- Ordrelegging via telefon
- Langtidsordre
- Skjulte ordre eller Iceberg-ordre
- Hvor finner jeg Faktablad og kostnadsinformasjon per instrument?
- Hva er risikoen ved å endre en ordre som ligger aktiv i markedet?