Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

UiPath A

UiPath A

Høy-
Lav-
Omsetning-
Høy-
Lav-
Omsetning-
2027 Q1-rapport
31 dager siden

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2027 Q2-rapport
3. sep.
Historisk
Årlig generalforsamling 2026
25. juni
2027 Q1-rapport
28. mai
2026 Q4-rapport
11. mars
2026 Q3-rapport
3. des. 2025
2026 Q2-rapport
4. sep. 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • 2. juni
    ·
    Jeg lurer på hva UiPath har av Edge mot en gigant som Microsoft?
    for 3 døgn siden
    ·
    Hovedpoenget for markedet Microsoft vinner på distribusjon og prissetting fordi de pakker Power Automate inn i eksisterende M365-lisenser for å fange de "lavthengende fruktene" av grunnleggende kontorarbeidsflyter. UiPath vinner på kompleksitet og skala. Når et Fortune 500-selskap trenger å automatisere et fragmentert, rotete system som involverer SAP, en 20 år gammel bankprogramvare og moderne AI-agenter samtidig, må de betale en premium for UiPath. Denne dype integrasjonen gjør UiPath utrolig "klebrig" – når en bedrift bygger kjernevirksomheten sin på det, er det nesten umulig å bytte det ut med Microsoft.
  • 28. mai
    ·
    solid
    29. mai
    ·
    Veldig solid. Dippen på $10,5 var rett og slett for fristende til ikke å legge til mer i dag. Omsetningsveksten er helt i tråd med forventningene. Dette er ekte mennesker som gjør ekte arbeid for å opprettholde og vokse virksomheten sin. De er ekstremt godt kompensert (gjennomsnittlig aksjebasert kompensasjon er $60k per person per år). Floaten krymper fortsatt noe. Ingen gjeld (praktisk talt). Alle inntektene som skapes tilhører selskapet selv, dets ansatte og dets eiere. Jeg kan selv ennå ikke se hvordan dette selskapet ville underprestere markedet de neste årene. Hvordan ville det skje? Google spiser lunsjen deres? Dette er et genuint spørsmål, så hvis du vet hvordan det kan skje, fortell det til meg også, takk. For et virkelig selskap som faktisk tjener ekte penger allerede så raskt i en teknologisyklus som sannsynligvis vil vare resten av våre liv, til en fremadrettet P/E som ikke er skyhøy? Og for de kortsiktig gevinstorienterte menneskene, la meg si det slik; hva tror du skjer med de 31% av floaten som er shortet når selskapet begynner å kjøpe tilbake aksjene sine til disse rimelige verdsettelsene?
  • 22. mai
    ·
    Lettjente penger her
    26. mai
    ·
    DCF ved 8% gir en rimelig nåverdi på $10-15 per aksje. Et langt mer fristende DCF-estimat med 15% vekst de neste 10 årene burde se aksjekursen tredobles. Det er rundt 4000 mennesker som gjør sitt beste for å være det rumenske google. Gjennomsnittlig aksjebasert kompensasjon per ansatt er $60k per person. Jeg antar at disse menneskene er høyere utdannet enn meg, men jobber sannsynligvis like hardt. Ganske lettjente penger faktisk. Det er alltid noe å finne.
  • 18. mai
    ·
    Selger den nå?
    22. mai
    ·
    Definitivt. Helt over. Kaputt. Gi meg aksjene kamerat, så skal jeg gi deg dette fine eplet. Du kan spise eplet, ikke aksjene. Bedre å gi meg kusinens aksjer også, så hun heller ikke skal gå sulten i et par timer.
  • 21. mai
    Innlegget er slettet.
    16. mai
    Snur nå. En av billigste innen Ai-universet og har snudd regnskapene fra minus til pluss relativt fort.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2027 Q1-rapport
31 dager siden

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • 2. juni
    ·
    Jeg lurer på hva UiPath har av Edge mot en gigant som Microsoft?
    for 3 døgn siden
    ·
    Hovedpoenget for markedet Microsoft vinner på distribusjon og prissetting fordi de pakker Power Automate inn i eksisterende M365-lisenser for å fange de "lavthengende fruktene" av grunnleggende kontorarbeidsflyter. UiPath vinner på kompleksitet og skala. Når et Fortune 500-selskap trenger å automatisere et fragmentert, rotete system som involverer SAP, en 20 år gammel bankprogramvare og moderne AI-agenter samtidig, må de betale en premium for UiPath. Denne dype integrasjonen gjør UiPath utrolig "klebrig" – når en bedrift bygger kjernevirksomheten sin på det, er det nesten umulig å bytte det ut med Microsoft.
  • 28. mai
    ·
    solid
    29. mai
    ·
    Veldig solid. Dippen på $10,5 var rett og slett for fristende til ikke å legge til mer i dag. Omsetningsveksten er helt i tråd med forventningene. Dette er ekte mennesker som gjør ekte arbeid for å opprettholde og vokse virksomheten sin. De er ekstremt godt kompensert (gjennomsnittlig aksjebasert kompensasjon er $60k per person per år). Floaten krymper fortsatt noe. Ingen gjeld (praktisk talt). Alle inntektene som skapes tilhører selskapet selv, dets ansatte og dets eiere. Jeg kan selv ennå ikke se hvordan dette selskapet ville underprestere markedet de neste årene. Hvordan ville det skje? Google spiser lunsjen deres? Dette er et genuint spørsmål, så hvis du vet hvordan det kan skje, fortell det til meg også, takk. For et virkelig selskap som faktisk tjener ekte penger allerede så raskt i en teknologisyklus som sannsynligvis vil vare resten av våre liv, til en fremadrettet P/E som ikke er skyhøy? Og for de kortsiktig gevinstorienterte menneskene, la meg si det slik; hva tror du skjer med de 31% av floaten som er shortet når selskapet begynner å kjøpe tilbake aksjene sine til disse rimelige verdsettelsene?
  • 22. mai
    ·
    Lettjente penger her
    26. mai
    ·
    DCF ved 8% gir en rimelig nåverdi på $10-15 per aksje. Et langt mer fristende DCF-estimat med 15% vekst de neste 10 årene burde se aksjekursen tredobles. Det er rundt 4000 mennesker som gjør sitt beste for å være det rumenske google. Gjennomsnittlig aksjebasert kompensasjon per ansatt er $60k per person. Jeg antar at disse menneskene er høyere utdannet enn meg, men jobber sannsynligvis like hardt. Ganske lettjente penger faktisk. Det er alltid noe å finne.
  • 18. mai
    ·
    Selger den nå?
    22. mai
    ·
    Definitivt. Helt over. Kaputt. Gi meg aksjene kamerat, så skal jeg gi deg dette fine eplet. Du kan spise eplet, ikke aksjene. Bedre å gi meg kusinens aksjer også, så hun heller ikke skal gå sulten i et par timer.
  • 21. mai
    Innlegget er slettet.
    16. mai
    Snur nå. En av billigste innen Ai-universet og har snudd regnskapene fra minus til pluss relativt fort.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2027 Q2-rapport
3. sep.
Historisk
Årlig generalforsamling 2026
25. juni
2027 Q1-rapport
28. mai
2026 Q4-rapport
11. mars
2026 Q3-rapport
3. des. 2025
2026 Q2-rapport
4. sep. 2025

Relaterte produkter

2027 Q1-rapport
31 dager siden

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2027 Q2-rapport
3. sep.
Historisk
Årlig generalforsamling 2026
25. juni
2027 Q1-rapport
28. mai
2026 Q4-rapport
11. mars
2026 Q3-rapport
3. des. 2025
2026 Q2-rapport
4. sep. 2025

Relaterte produkter

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • 2. juni
    ·
    Jeg lurer på hva UiPath har av Edge mot en gigant som Microsoft?
    for 3 døgn siden
    ·
    Hovedpoenget for markedet Microsoft vinner på distribusjon og prissetting fordi de pakker Power Automate inn i eksisterende M365-lisenser for å fange de "lavthengende fruktene" av grunnleggende kontorarbeidsflyter. UiPath vinner på kompleksitet og skala. Når et Fortune 500-selskap trenger å automatisere et fragmentert, rotete system som involverer SAP, en 20 år gammel bankprogramvare og moderne AI-agenter samtidig, må de betale en premium for UiPath. Denne dype integrasjonen gjør UiPath utrolig "klebrig" – når en bedrift bygger kjernevirksomheten sin på det, er det nesten umulig å bytte det ut med Microsoft.
  • 28. mai
    ·
    solid
    29. mai
    ·
    Veldig solid. Dippen på $10,5 var rett og slett for fristende til ikke å legge til mer i dag. Omsetningsveksten er helt i tråd med forventningene. Dette er ekte mennesker som gjør ekte arbeid for å opprettholde og vokse virksomheten sin. De er ekstremt godt kompensert (gjennomsnittlig aksjebasert kompensasjon er $60k per person per år). Floaten krymper fortsatt noe. Ingen gjeld (praktisk talt). Alle inntektene som skapes tilhører selskapet selv, dets ansatte og dets eiere. Jeg kan selv ennå ikke se hvordan dette selskapet ville underprestere markedet de neste årene. Hvordan ville det skje? Google spiser lunsjen deres? Dette er et genuint spørsmål, så hvis du vet hvordan det kan skje, fortell det til meg også, takk. For et virkelig selskap som faktisk tjener ekte penger allerede så raskt i en teknologisyklus som sannsynligvis vil vare resten av våre liv, til en fremadrettet P/E som ikke er skyhøy? Og for de kortsiktig gevinstorienterte menneskene, la meg si det slik; hva tror du skjer med de 31% av floaten som er shortet når selskapet begynner å kjøpe tilbake aksjene sine til disse rimelige verdsettelsene?
  • 22. mai
    ·
    Lettjente penger her
    26. mai
    ·
    DCF ved 8% gir en rimelig nåverdi på $10-15 per aksje. Et langt mer fristende DCF-estimat med 15% vekst de neste 10 årene burde se aksjekursen tredobles. Det er rundt 4000 mennesker som gjør sitt beste for å være det rumenske google. Gjennomsnittlig aksjebasert kompensasjon per ansatt er $60k per person. Jeg antar at disse menneskene er høyere utdannet enn meg, men jobber sannsynligvis like hardt. Ganske lettjente penger faktisk. Det er alltid noe å finne.
  • 18. mai
    ·
    Selger den nå?
    22. mai
    ·
    Definitivt. Helt over. Kaputt. Gi meg aksjene kamerat, så skal jeg gi deg dette fine eplet. Du kan spise eplet, ikke aksjene. Bedre å gi meg kusinens aksjer også, så hun heller ikke skal gå sulten i et par timer.
  • 21. mai
    Innlegget er slettet.
    16. mai
    Snur nå. En av billigste innen Ai-universet og har snudd regnskapene fra minus til pluss relativt fort.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data