2026 Q1-rapport
32 dager siden
‧33min
Ordredybde
Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| 211 | - | - | ||
| 939 | - | - |
Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Data hentes fra FactSet, Quartr| Kommende | |
|---|---|
2026 Q2-rapport 15. sep. |
| Historisk | ||
|---|---|---|
2026 Q1-rapport 12. mai | ||
2025 Q4-rapport 12. feb. | ||
2025 Q3-rapport 18. nov. 2025 | ||
2025 Q2-rapport 16. sep. 2025 | ||
2025 Q1-rapport 15. mai 2025 |
Kunder besøkte også
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
- ·4. juniKunne tenke meg en positiv børsmelding nå, for å få vekk disse salgsordrene rett over 5-blank som ikke tar slutt. Tålmodighetsprøven holder fram. Lenge til Q2-rapport som kommer først 15.09. Får håpe det blir meldt noe før den tid. Topp 50 er uten større forandring, eierskap har økt. I stor grad pga. Nordnet livsforsikring i senere tid. TS-Subsea som eide over 50 000 over tid har solgt seg ut nå. Noen mindre aksjonærer utenfor topp 50 har økt litt. Ulike meglerkontoer kjøper/selger/flytter en del tusen aksjer regelmessig. Antall eiere er relativt stabilt.4. juni4. juniAiaiai! Nede på 4-tallet og ny ATL. Klagde på ledelsen her for en stund tilbake de svarte med kapitalinnhenting samme dag til premium pris. Får prøve med en ny klage 🤷🏻♂️ Ser ut som investortilliten er syltynn og tolmodigheten renner ut for ekstsiterde aksjonærer, samt null nye kjøpere. Faller dog på svært lavt volum.
- 29. mai29. maiBare intern flytting av aksjer mellom Trond Mohn sine selskaper 545,5 K den store transaksjonen
- ·27. mai · EndretGrafer for omsetning viser at det ble omsatt 571 434 aksjer i går, så det må ha skjedd en stor transaksjon utenfor børs. Det blir spennende om noen bare har flyttet fra en konto til en annen, eller om noen store eiere selger seg betydelig ned, eventuelt ut. Og selvfølgelig, hvis så er tilfellet, hvem som kjøper.
- ·23. maiFortsatt relativt høy omsetning for MVW å være. Siste måned over 30 000/dag sammenlignet med snitt 16 000/dag siste året (som er inkludert minst én stortransaksjon). Antall Nordnet-eiere har økt litt under siste tids kurshavari. Blant transaksjoner siste uken og to har en privatinvestor kastet hele beholdningen på ca. 40 000 aksjer i løpet av én handelsdag. En annen solgte seg betydelig ned, for så å øke opp igjen en del. TS-Subsea AS har solgt 20 000, eller lånt ut til short. Bofa og Merill Lynch viser på kjøpssiden samme dag. A.R.H Holding AS som tilbake i tid hadde over 70 000 aksjer selger 5000 av restbeholdning på 10 000. Revisoren og Lektoren AS både kjøper og selger en del tusen aksjer. Nordnet livsforsikring har aldri hatt høyere eierandel enn nå, bidrar til at topp 50 har økt i det siste. SK Tufta Holding AS fortsetter å selge jevnt og trutt, og er nå på lavest beholdning noensinne, litt under nivået før det ble kjøpt 70 000 aksjer fra Atle Mundheim (CTO) januar i år. Redusert med litt over 30 000 i mai så langt lister viser. 96,16% av aksjer eid av topp 50. 91,4% av topp 20.
- ·19. maiLiten oppdatering en uke etter kvartalsrapport. Ikke så imponerende tall for kvartalet, med tap som i fjor til tross for noe økt revenue (det meste utstyrssalg ser det ut til, beskjeden margin). Guiding gjentatt, men jeg finner denne konservativ, og selskapet hinter vel om at denne gjerne vil bli hevet gradvis, kanskje allerede utover dette året høres det ut som. Slakteri MVW leverer kjemikalier til tre slakterier nå. Gjentakende inntekter på salg av kjemikalier gikk opp til nesten 21 mill NOK 2025 fra 12,5 mill året før. Og det reduserte tapene med 5 mill i '25 mot '24. Fra Q2 er det levering til enda et slakteri. Tidligere i tråden er det vurdert at det trolig er snakk om slakteriet til Nova Sea (Mowi) på Jøsnøya. Dette slakteriet skal ha kapasitet til slakt av 100 000 tonn per år, har også sett estimat på >125 000. De to andre det blir levert til i Norge har kapasitet ca. 100 000 og 70 000. Av totale gjentakende inntekter 2025 kom nok fort 90%, hvis ikke mer fra slakteriene, så +/- 20 mill. Potensialet på Island ved kontraktsmelding var ca. NOK 2 mill/år. Det betyr at de norske nyoppstartede trolig tilfører ca. 7-10 mill/år/stk. Nova Sea vil trolig havne i øvre ende av dette skiktet når produksjon tar seg opp. Dette vil hjelpe topp- og bunnlinje. Det ble også hintet til at et selskap til holder på å få utstyr installert, og mulig kan komme til å starte opp vannrensing og dermed kjøpe kjemikalier mot slutten av året, i så fall effekt inn i 2027 avhengig av når noe skjer. I presentasjon er det forventet 2-4 flere slakterier med oppstart -27 og -28. I tillegg til at gjentakende inntekter vil stige godt utover året vil de som skal starte opp i kommende tid måtte bestille utstyr snart, typisk 6 mnd før oppstart i alle fall. Dette vil hjelpe inntektssiden en god del, bunnlinjen noe. Dreging Metha test starter opp igjen når som helst, om ikke alt i gang. Testing på hydraulisk produksjonslinje, som det er to av. Totalt 5 produksjonslinjer. Potensielle inntekter er 1,5 mill EUR/år, men det innebærer nok da hele anlegget og avhenger av volumbehov for kjemikalier. Og dette fordrer så vidt jeg har skjønt ny/videre testing på de andre produksjonslinjene (belt-press). Virker som MVW håper å lande en avtale ila. 2026, men ting har tatt tid, og jeg er vel ikke mer enn forsiktig optimist så lang tid det har tatt så langt. Dog vil et sånt gjennombrudd være mer langt verdt enn kontraktssummen siden det i så fall ville være et gjennombrudd i annen sektor (enn slakteri). Vebiro ikke nevnt denne gang heller, virker ikke å være høyeste prioritet nå. Så langt kommet lite ut av den relativt store rammeavtalen, får håpe noe dukker opp igjen av nyheter på et tidspunkt. Olje og gass Oman som skrevet uten optimalt gjennomført test, og optimismen virker litt svekket her fra selskapet. Men de sier de vil delta i kommende anbudsprosesser, og stoffet skal ha prestert like godt som nåværende kjemikalier. Saudi-Arabia var det håp om test Q2 eller Q3, i så fall er ikke det så langt vekke. Men er er vel usikkerhet relativt stort gitt anspent situasjon i midtøsten og Trump som truer med nye angrep helt nylig nå. Litt frustrerende, for potensialet for inntekter ved evt. gjennombrudd her er enormt så mye vann som trenger rensing i dette området. Får bare krysse fingre for at ting roer seg og en kan jobbe videre mot kommersialisering. Rensing av vann for kjøling av datasentre ble ikke nevnt under presentasjonen her som under investorpresentasjon. Kanskje hadde det vært mer spenstig for nye investorer enn fiskeslakteri, men kanskje dukker det opp igjen en gang. Jeg anser stadig caset som veldig interessant, og har økt litt eierandel. Men det er stadig litt usikkerhet, spesielt rundt finansiering fram til forhåpentligvis break-even 2027. Dog har tidligere pengeinnhentinger skjedd på ok vilkår, og det er neppe behov for veldig mye mer penger heller, så håper det i så fall gjentar seg. Fare nummer to på kortere sikt er at noen andre dukker opp og stikker av med slakterisegmentet før en har gjennombrudd på andre fronter, evt. presser marginer betydelig ned. Selskapet har for øvrig et relativt solid fremførbart underskudd nå, så vil ta en del år før de skal betale skatt av inntektene sine.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
2026 Q1-rapport
32 dager siden
‧33min
Nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
- ·4. juniKunne tenke meg en positiv børsmelding nå, for å få vekk disse salgsordrene rett over 5-blank som ikke tar slutt. Tålmodighetsprøven holder fram. Lenge til Q2-rapport som kommer først 15.09. Får håpe det blir meldt noe før den tid. Topp 50 er uten større forandring, eierskap har økt. I stor grad pga. Nordnet livsforsikring i senere tid. TS-Subsea som eide over 50 000 over tid har solgt seg ut nå. Noen mindre aksjonærer utenfor topp 50 har økt litt. Ulike meglerkontoer kjøper/selger/flytter en del tusen aksjer regelmessig. Antall eiere er relativt stabilt.4. juni4. juniAiaiai! Nede på 4-tallet og ny ATL. Klagde på ledelsen her for en stund tilbake de svarte med kapitalinnhenting samme dag til premium pris. Får prøve med en ny klage 🤷🏻♂️ Ser ut som investortilliten er syltynn og tolmodigheten renner ut for ekstsiterde aksjonærer, samt null nye kjøpere. Faller dog på svært lavt volum.
- 29. mai29. maiBare intern flytting av aksjer mellom Trond Mohn sine selskaper 545,5 K den store transaksjonen
- ·27. mai · EndretGrafer for omsetning viser at det ble omsatt 571 434 aksjer i går, så det må ha skjedd en stor transaksjon utenfor børs. Det blir spennende om noen bare har flyttet fra en konto til en annen, eller om noen store eiere selger seg betydelig ned, eventuelt ut. Og selvfølgelig, hvis så er tilfellet, hvem som kjøper.
- ·23. maiFortsatt relativt høy omsetning for MVW å være. Siste måned over 30 000/dag sammenlignet med snitt 16 000/dag siste året (som er inkludert minst én stortransaksjon). Antall Nordnet-eiere har økt litt under siste tids kurshavari. Blant transaksjoner siste uken og to har en privatinvestor kastet hele beholdningen på ca. 40 000 aksjer i løpet av én handelsdag. En annen solgte seg betydelig ned, for så å øke opp igjen en del. TS-Subsea AS har solgt 20 000, eller lånt ut til short. Bofa og Merill Lynch viser på kjøpssiden samme dag. A.R.H Holding AS som tilbake i tid hadde over 70 000 aksjer selger 5000 av restbeholdning på 10 000. Revisoren og Lektoren AS både kjøper og selger en del tusen aksjer. Nordnet livsforsikring har aldri hatt høyere eierandel enn nå, bidrar til at topp 50 har økt i det siste. SK Tufta Holding AS fortsetter å selge jevnt og trutt, og er nå på lavest beholdning noensinne, litt under nivået før det ble kjøpt 70 000 aksjer fra Atle Mundheim (CTO) januar i år. Redusert med litt over 30 000 i mai så langt lister viser. 96,16% av aksjer eid av topp 50. 91,4% av topp 20.
- ·19. maiLiten oppdatering en uke etter kvartalsrapport. Ikke så imponerende tall for kvartalet, med tap som i fjor til tross for noe økt revenue (det meste utstyrssalg ser det ut til, beskjeden margin). Guiding gjentatt, men jeg finner denne konservativ, og selskapet hinter vel om at denne gjerne vil bli hevet gradvis, kanskje allerede utover dette året høres det ut som. Slakteri MVW leverer kjemikalier til tre slakterier nå. Gjentakende inntekter på salg av kjemikalier gikk opp til nesten 21 mill NOK 2025 fra 12,5 mill året før. Og det reduserte tapene med 5 mill i '25 mot '24. Fra Q2 er det levering til enda et slakteri. Tidligere i tråden er det vurdert at det trolig er snakk om slakteriet til Nova Sea (Mowi) på Jøsnøya. Dette slakteriet skal ha kapasitet til slakt av 100 000 tonn per år, har også sett estimat på >125 000. De to andre det blir levert til i Norge har kapasitet ca. 100 000 og 70 000. Av totale gjentakende inntekter 2025 kom nok fort 90%, hvis ikke mer fra slakteriene, så +/- 20 mill. Potensialet på Island ved kontraktsmelding var ca. NOK 2 mill/år. Det betyr at de norske nyoppstartede trolig tilfører ca. 7-10 mill/år/stk. Nova Sea vil trolig havne i øvre ende av dette skiktet når produksjon tar seg opp. Dette vil hjelpe topp- og bunnlinje. Det ble også hintet til at et selskap til holder på å få utstyr installert, og mulig kan komme til å starte opp vannrensing og dermed kjøpe kjemikalier mot slutten av året, i så fall effekt inn i 2027 avhengig av når noe skjer. I presentasjon er det forventet 2-4 flere slakterier med oppstart -27 og -28. I tillegg til at gjentakende inntekter vil stige godt utover året vil de som skal starte opp i kommende tid måtte bestille utstyr snart, typisk 6 mnd før oppstart i alle fall. Dette vil hjelpe inntektssiden en god del, bunnlinjen noe. Dreging Metha test starter opp igjen når som helst, om ikke alt i gang. Testing på hydraulisk produksjonslinje, som det er to av. Totalt 5 produksjonslinjer. Potensielle inntekter er 1,5 mill EUR/år, men det innebærer nok da hele anlegget og avhenger av volumbehov for kjemikalier. Og dette fordrer så vidt jeg har skjønt ny/videre testing på de andre produksjonslinjene (belt-press). Virker som MVW håper å lande en avtale ila. 2026, men ting har tatt tid, og jeg er vel ikke mer enn forsiktig optimist så lang tid det har tatt så langt. Dog vil et sånt gjennombrudd være mer langt verdt enn kontraktssummen siden det i så fall ville være et gjennombrudd i annen sektor (enn slakteri). Vebiro ikke nevnt denne gang heller, virker ikke å være høyeste prioritet nå. Så langt kommet lite ut av den relativt store rammeavtalen, får håpe noe dukker opp igjen av nyheter på et tidspunkt. Olje og gass Oman som skrevet uten optimalt gjennomført test, og optimismen virker litt svekket her fra selskapet. Men de sier de vil delta i kommende anbudsprosesser, og stoffet skal ha prestert like godt som nåværende kjemikalier. Saudi-Arabia var det håp om test Q2 eller Q3, i så fall er ikke det så langt vekke. Men er er vel usikkerhet relativt stort gitt anspent situasjon i midtøsten og Trump som truer med nye angrep helt nylig nå. Litt frustrerende, for potensialet for inntekter ved evt. gjennombrudd her er enormt så mye vann som trenger rensing i dette området. Får bare krysse fingre for at ting roer seg og en kan jobbe videre mot kommersialisering. Rensing av vann for kjøling av datasentre ble ikke nevnt under presentasjonen her som under investorpresentasjon. Kanskje hadde det vært mer spenstig for nye investorer enn fiskeslakteri, men kanskje dukker det opp igjen en gang. Jeg anser stadig caset som veldig interessant, og har økt litt eierandel. Men det er stadig litt usikkerhet, spesielt rundt finansiering fram til forhåpentligvis break-even 2027. Dog har tidligere pengeinnhentinger skjedd på ok vilkår, og det er neppe behov for veldig mye mer penger heller, så håper det i så fall gjentar seg. Fare nummer to på kortere sikt er at noen andre dukker opp og stikker av med slakterisegmentet før en har gjennombrudd på andre fronter, evt. presser marginer betydelig ned. Selskapet har for øvrig et relativt solid fremførbart underskudd nå, så vil ta en del år før de skal betale skatt av inntektene sine.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| 211 | - | - | ||
| 939 | - | - |
Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
Data hentes fra FactSet, Quartr| Kommende | |
|---|---|
2026 Q2-rapport 15. sep. |
| Historisk | ||
|---|---|---|
2026 Q1-rapport 12. mai | ||
2025 Q4-rapport 12. feb. | ||
2025 Q3-rapport 18. nov. 2025 | ||
2025 Q2-rapport 16. sep. 2025 | ||
2025 Q1-rapport 15. mai 2025 |
2026 Q1-rapport
32 dager siden
‧33min
Nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Data hentes fra FactSet, Quartr| Kommende | |
|---|---|
2026 Q2-rapport 15. sep. |
| Historisk | ||
|---|---|---|
2026 Q1-rapport 12. mai | ||
2025 Q4-rapport 12. feb. | ||
2025 Q3-rapport 18. nov. 2025 | ||
2025 Q2-rapport 16. sep. 2025 | ||
2025 Q1-rapport 15. mai 2025 |
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
- ·4. juniKunne tenke meg en positiv børsmelding nå, for å få vekk disse salgsordrene rett over 5-blank som ikke tar slutt. Tålmodighetsprøven holder fram. Lenge til Q2-rapport som kommer først 15.09. Får håpe det blir meldt noe før den tid. Topp 50 er uten større forandring, eierskap har økt. I stor grad pga. Nordnet livsforsikring i senere tid. TS-Subsea som eide over 50 000 over tid har solgt seg ut nå. Noen mindre aksjonærer utenfor topp 50 har økt litt. Ulike meglerkontoer kjøper/selger/flytter en del tusen aksjer regelmessig. Antall eiere er relativt stabilt.4. juni4. juniAiaiai! Nede på 4-tallet og ny ATL. Klagde på ledelsen her for en stund tilbake de svarte med kapitalinnhenting samme dag til premium pris. Får prøve med en ny klage 🤷🏻♂️ Ser ut som investortilliten er syltynn og tolmodigheten renner ut for ekstsiterde aksjonærer, samt null nye kjøpere. Faller dog på svært lavt volum.
- 29. mai29. maiBare intern flytting av aksjer mellom Trond Mohn sine selskaper 545,5 K den store transaksjonen
- ·27. mai · EndretGrafer for omsetning viser at det ble omsatt 571 434 aksjer i går, så det må ha skjedd en stor transaksjon utenfor børs. Det blir spennende om noen bare har flyttet fra en konto til en annen, eller om noen store eiere selger seg betydelig ned, eventuelt ut. Og selvfølgelig, hvis så er tilfellet, hvem som kjøper.
- ·23. maiFortsatt relativt høy omsetning for MVW å være. Siste måned over 30 000/dag sammenlignet med snitt 16 000/dag siste året (som er inkludert minst én stortransaksjon). Antall Nordnet-eiere har økt litt under siste tids kurshavari. Blant transaksjoner siste uken og to har en privatinvestor kastet hele beholdningen på ca. 40 000 aksjer i løpet av én handelsdag. En annen solgte seg betydelig ned, for så å øke opp igjen en del. TS-Subsea AS har solgt 20 000, eller lånt ut til short. Bofa og Merill Lynch viser på kjøpssiden samme dag. A.R.H Holding AS som tilbake i tid hadde over 70 000 aksjer selger 5000 av restbeholdning på 10 000. Revisoren og Lektoren AS både kjøper og selger en del tusen aksjer. Nordnet livsforsikring har aldri hatt høyere eierandel enn nå, bidrar til at topp 50 har økt i det siste. SK Tufta Holding AS fortsetter å selge jevnt og trutt, og er nå på lavest beholdning noensinne, litt under nivået før det ble kjøpt 70 000 aksjer fra Atle Mundheim (CTO) januar i år. Redusert med litt over 30 000 i mai så langt lister viser. 96,16% av aksjer eid av topp 50. 91,4% av topp 20.
- ·19. maiLiten oppdatering en uke etter kvartalsrapport. Ikke så imponerende tall for kvartalet, med tap som i fjor til tross for noe økt revenue (det meste utstyrssalg ser det ut til, beskjeden margin). Guiding gjentatt, men jeg finner denne konservativ, og selskapet hinter vel om at denne gjerne vil bli hevet gradvis, kanskje allerede utover dette året høres det ut som. Slakteri MVW leverer kjemikalier til tre slakterier nå. Gjentakende inntekter på salg av kjemikalier gikk opp til nesten 21 mill NOK 2025 fra 12,5 mill året før. Og det reduserte tapene med 5 mill i '25 mot '24. Fra Q2 er det levering til enda et slakteri. Tidligere i tråden er det vurdert at det trolig er snakk om slakteriet til Nova Sea (Mowi) på Jøsnøya. Dette slakteriet skal ha kapasitet til slakt av 100 000 tonn per år, har også sett estimat på >125 000. De to andre det blir levert til i Norge har kapasitet ca. 100 000 og 70 000. Av totale gjentakende inntekter 2025 kom nok fort 90%, hvis ikke mer fra slakteriene, så +/- 20 mill. Potensialet på Island ved kontraktsmelding var ca. NOK 2 mill/år. Det betyr at de norske nyoppstartede trolig tilfører ca. 7-10 mill/år/stk. Nova Sea vil trolig havne i øvre ende av dette skiktet når produksjon tar seg opp. Dette vil hjelpe topp- og bunnlinje. Det ble også hintet til at et selskap til holder på å få utstyr installert, og mulig kan komme til å starte opp vannrensing og dermed kjøpe kjemikalier mot slutten av året, i så fall effekt inn i 2027 avhengig av når noe skjer. I presentasjon er det forventet 2-4 flere slakterier med oppstart -27 og -28. I tillegg til at gjentakende inntekter vil stige godt utover året vil de som skal starte opp i kommende tid måtte bestille utstyr snart, typisk 6 mnd før oppstart i alle fall. Dette vil hjelpe inntektssiden en god del, bunnlinjen noe. Dreging Metha test starter opp igjen når som helst, om ikke alt i gang. Testing på hydraulisk produksjonslinje, som det er to av. Totalt 5 produksjonslinjer. Potensielle inntekter er 1,5 mill EUR/år, men det innebærer nok da hele anlegget og avhenger av volumbehov for kjemikalier. Og dette fordrer så vidt jeg har skjønt ny/videre testing på de andre produksjonslinjene (belt-press). Virker som MVW håper å lande en avtale ila. 2026, men ting har tatt tid, og jeg er vel ikke mer enn forsiktig optimist så lang tid det har tatt så langt. Dog vil et sånt gjennombrudd være mer langt verdt enn kontraktssummen siden det i så fall ville være et gjennombrudd i annen sektor (enn slakteri). Vebiro ikke nevnt denne gang heller, virker ikke å være høyeste prioritet nå. Så langt kommet lite ut av den relativt store rammeavtalen, får håpe noe dukker opp igjen av nyheter på et tidspunkt. Olje og gass Oman som skrevet uten optimalt gjennomført test, og optimismen virker litt svekket her fra selskapet. Men de sier de vil delta i kommende anbudsprosesser, og stoffet skal ha prestert like godt som nåværende kjemikalier. Saudi-Arabia var det håp om test Q2 eller Q3, i så fall er ikke det så langt vekke. Men er er vel usikkerhet relativt stort gitt anspent situasjon i midtøsten og Trump som truer med nye angrep helt nylig nå. Litt frustrerende, for potensialet for inntekter ved evt. gjennombrudd her er enormt så mye vann som trenger rensing i dette området. Får bare krysse fingre for at ting roer seg og en kan jobbe videre mot kommersialisering. Rensing av vann for kjøling av datasentre ble ikke nevnt under presentasjonen her som under investorpresentasjon. Kanskje hadde det vært mer spenstig for nye investorer enn fiskeslakteri, men kanskje dukker det opp igjen en gang. Jeg anser stadig caset som veldig interessant, og har økt litt eierandel. Men det er stadig litt usikkerhet, spesielt rundt finansiering fram til forhåpentligvis break-even 2027. Dog har tidligere pengeinnhentinger skjedd på ok vilkår, og det er neppe behov for veldig mye mer penger heller, så håper det i så fall gjentar seg. Fare nummer to på kortere sikt er at noen andre dukker opp og stikker av med slakterisegmentet før en har gjennombrudd på andre fronter, evt. presser marginer betydelig ned. Selskapet har for øvrig et relativt solid fremførbart underskudd nå, så vil ta en del år før de skal betale skatt av inntektene sine.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| 211 | - | - | ||
| 939 | - | - |
Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Meglerstatistikk
Fant ingen data





