Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Kid

Kid

135,80NOK
+0,30% (+0,40)
Ved stenging
Høy137,00
Lav133,20
Omsetning
10,3 MNOK
135,80NOK
+0,30% (+0,40)
Ved stenging
Høy137,00
Lav133,20
Omsetning
10,3 MNOK

Kid

Kid

135,80NOK
+0,30% (+0,40)
Ved stenging
Høy137,00
Lav133,20
Omsetning
10,3 MNOK
135,80NOK
+0,30% (+0,40)
Ved stenging
Høy137,00
Lav133,20
Omsetning
10,3 MNOK

Kid

Kid

135,80NOK
+0,30% (+0,40)
Ved stenging
Høy137,00
Lav133,20
Omsetning
10,3 MNOK
135,80NOK
+0,30% (+0,40)
Ved stenging
Høy137,00
Lav133,20
Omsetning
10,3 MNOK
2025 Q3-rapport
33 dager siden40min
2,50 NOK/aksje
Siste utbytte
5,54 %Direkteavkastning

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
161
Selg
Antall
1 500

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
1--
49--
535--
114--
199--
Høy
137
VWAP
-
Lav
133,2
OmsetningAntall
10,3 76 168
VWAP
-
Høy
137
Lav
133,2
OmsetningAntall
10,3 76 168

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
11. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport6. nov.
2025 Q2-rapport21. aug.
2025 Q1-rapport15. mai
2024 Q4-rapport13. feb.
2024 Q3-rapport12. nov. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 2. des.
    2. des.
    Erik Bartnes, Jakob Hatteland, Snorre Erik Øverland og Paul Hveem🛎️🐑 har fylt på (27.11.25)
  • 2. des.
    Mitt ganske sannsynlige bullcase fremover (via et svar på en annen kommentar) deler her og: Bullcaset er vel økt konsum, simpelt case. Merkevaren er det ikke noe problem med, står sterkt posisjonert i alt til hus og hjem, trenges vel omtrent bare at nordmenn har litt mer å rutte med, noe 2 rentekutt ser ut til å ha bidratt på. Vipps så vel økt handel under Black week sammenlignet med tidligere år, samt andre nettsteder som spår økt julehandel. Alt annet sett likt så er det vel eneste KID trenger, en høyere topplinje. Så følger det av kapitalgiringen deres at bunnlinjen blir temmelig pen følgende. KID har vel også en sterk posisjon ved butikkhandel i Oslo, så tror nok vi kan se god effekt og videre utsikt etter Q1 26. https://www.vg.no/i/kwq85A?utm_source=iosapp&utm_medium=share https://www.finansavisen.no/handel/2025/11/10/8306047/tidenes-julehandel-nordmenn-ventes-a-shoppe-for-150-mrd. https://no.linkedin.com/posts/rune-garborg-5b128a69_knallsterk-black-friday-for-vipps-for-activity-7400621394524274688-R659
    2. des.
    2. des.
    Landkreditt utbytte fronter også Kid... Hvis det blir bedre tider i Sverige, så vil jeg tro at noe av overskuddet vil gå til oppussing. Men de har jo en annen eiendomsstruktur i betydningen at det er færre selveiere enn i Norge. Så kanskje det først og fremst er i Norge at de vil få vekst??
  • 2. des.
    https://www.finansavisen.no/finans/2025/12/02/8311190/spar-god-jul-for-butikkjede Kepler Cheuvreux-analytiker Håkon Nelson ser klare tegn på at pilene igjen peker oppover, etter et par kvartaler med logistikkutfordringer. Kepler Cheuvreux er generelt positiv til Nordens handelssektor, og Nelson har kjøpsanbefalinger på både Kid, Vend, Orkla og Atea. Blant disse er toppvalget Kid, idet vi går inn i den kritiske julesesongen. – Markedet undervurderer selskapets underliggende styrke, hevder Nelson. – Logistikkutfordringene som oppsto etter samlingen av de norske og svenske lagrene i Borås har preget de siste kvartalene, men situasjonen er nå i ferd med å normaliseres, og butikkene melder allerede om klart bedre varetilgjengelighet. Analytikeren regner følgelig med at Kids solide marginprofil og vekst i Sverige igjen vil komme til syne, så snart vareflyten er tilbake på normalt nivå. – Den planlagte salgsoppdateringen 9. januar burde kunne utløse kursoppgang, tilføyer han. Et klart favorittcase Ifølge Nelson er også Vend Marketplaces «et klart favorittcase». – Blocket er nå lansert på samme plattform som FINN, Tori og DBA, noe som markerer et viktig teknologisk skifte, forteller han. – En felles arkitektur gir raskere produktutvikling, lavere kostnader og mer effektiv bruk av data på tvers av markedene. Nelson tror denne plattformen vil bidra til å øke Vends marginer, som fremdeles er betydelig lavere enn hos lignende europeiske selskaper. – I tillegg øker selskapet prisene med 15–17 prosent årlig i flere vertikaler, noe som vil gi et solid løft for inntektene og lønnsomheten, sier han. I en omstillingsfase
  • 29. nov.
    Hva er bullcaset her? Stagnerende topplinje, høye kostnader knyttet til lager osv, og helt OK prising
    1. des.
    Bullcaset er vel økt konsum, simpelt case. Merkevaren er det ikke noe problem med, står sterkt posisjonert i alt til hus og hjem, trenges vel omtrent bare at nordmenn har litt mer å rutte med, noe 2 rentekutt ser ut til å ha bidratt på. Vipps så vel økt handel under Black week sammenlignet med tidligere år, samt andre nettsteder som spår økt julehandel. Alt annet sett likt så er det vel eneste KID trenger, en høyere topplinje. Så følger det av kapitalgiringen deres at bunnlinjen blir temmelig pen følgende. KID har vel også en sterk posisjon ved butikkhandel i Oslo, så tror nok vi kan se god effekt og videre utsikt etter Q1 26. https://www.vg.no/i/kwq85A?utm_source=iosapp&utm_medium=share https://www.finansavisen.no/handel/2025/11/10/8306047/tidenes-julehandel-nordmenn-ventes-a-shoppe-for-150-mrd. https://no.linkedin.com/posts/rune-garborg-5b128a69_knallsterk-black-friday-for-vipps-for-activity-7400621394524274688-R659
  • 10. nov.
    10. nov.
    https://www.finansavisen.no/handel/2025/11/10/8306047/tidenes-julehandel-nordmenn-ventes-a-shoppe-for-150-mrd. Etter flere år med trangere kår, ser julehandelen nå ut til å få et løft. Virke venter at hver enkelt av oss i snitt vil bruke 26.700 kroner i løpet av november og desember. Det betyr at en husholdning med to voksne og to barn i snitt vil bruke over 100.000 kroner. – Julen byr på skikkelig handleglede. Nordmenn har romsligere økonomi sammenlignet med tidligere år, og det vil merkes. Vi har hatt en god lønnsvekst, og med lavere prisstigning og to rentenedsettelser kan vi både gi og kose oss litt ekstra. Det er en god følelse før jul, både for folk og for butikkene, sier Marianne Bjarstad, direktør for handel i Virke. Av totalforbruket på 150 milliarder kroner antyder prognosene at vi vil bruke 76 milliarder i desember og 73,3 milliarder i november. Prognosen spår at Oslo troner øverst på julehandelen, med et forbruk på 32.788 kroner per person, hele 22,8 prosent over landssnittet. Rett bak følger Vestfold (30.242 kroner) og Akershus (29.682 kroner). – Det kommer ikke som noen overraskelse at kortet tæppes hyppig i Karl Johan. Oslo byr på et fantastisk, bredt og tilgjengelig shoppingtilbud i internasjonal særklasse. Folk kommer til Oslo for å handle gaver, klær, mat og pynt, sier Bjarstad. Netthandelen fortsetter å øke kraftig, og ventes å nå 42,4 milliarder kroner, en vekst på 13 prosent fra i fjor. Likevel skjer fortsatt mesteparten av handelen i fysiske butikker, syv av ti kroner legges igjen der. – Folk liker å se, kjenne og oppleve. Samtidig er det viktig å være til stede på begge arenaer, både i butikk og på nett. Tilstedeværelse på nett er ikke lengre en luksus, men en nødvendighet for å treffe alle kundegrupper, sier Bjarstad.
    10. nov.
    ·
    10. nov.
    ·
    Får håpe de klarer å få varer ut fra lagrene da. Og/eller at mange reiser og handler i fysisk butikk.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
33 dager siden40min
2,50 NOK/aksje
Siste utbytte
5,54 %Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 2. des.
    2. des.
    Erik Bartnes, Jakob Hatteland, Snorre Erik Øverland og Paul Hveem🛎️🐑 har fylt på (27.11.25)
  • 2. des.
    Mitt ganske sannsynlige bullcase fremover (via et svar på en annen kommentar) deler her og: Bullcaset er vel økt konsum, simpelt case. Merkevaren er det ikke noe problem med, står sterkt posisjonert i alt til hus og hjem, trenges vel omtrent bare at nordmenn har litt mer å rutte med, noe 2 rentekutt ser ut til å ha bidratt på. Vipps så vel økt handel under Black week sammenlignet med tidligere år, samt andre nettsteder som spår økt julehandel. Alt annet sett likt så er det vel eneste KID trenger, en høyere topplinje. Så følger det av kapitalgiringen deres at bunnlinjen blir temmelig pen følgende. KID har vel også en sterk posisjon ved butikkhandel i Oslo, så tror nok vi kan se god effekt og videre utsikt etter Q1 26. https://www.vg.no/i/kwq85A?utm_source=iosapp&utm_medium=share https://www.finansavisen.no/handel/2025/11/10/8306047/tidenes-julehandel-nordmenn-ventes-a-shoppe-for-150-mrd. https://no.linkedin.com/posts/rune-garborg-5b128a69_knallsterk-black-friday-for-vipps-for-activity-7400621394524274688-R659
    2. des.
    2. des.
    Landkreditt utbytte fronter også Kid... Hvis det blir bedre tider i Sverige, så vil jeg tro at noe av overskuddet vil gå til oppussing. Men de har jo en annen eiendomsstruktur i betydningen at det er færre selveiere enn i Norge. Så kanskje det først og fremst er i Norge at de vil få vekst??
  • 2. des.
    https://www.finansavisen.no/finans/2025/12/02/8311190/spar-god-jul-for-butikkjede Kepler Cheuvreux-analytiker Håkon Nelson ser klare tegn på at pilene igjen peker oppover, etter et par kvartaler med logistikkutfordringer. Kepler Cheuvreux er generelt positiv til Nordens handelssektor, og Nelson har kjøpsanbefalinger på både Kid, Vend, Orkla og Atea. Blant disse er toppvalget Kid, idet vi går inn i den kritiske julesesongen. – Markedet undervurderer selskapets underliggende styrke, hevder Nelson. – Logistikkutfordringene som oppsto etter samlingen av de norske og svenske lagrene i Borås har preget de siste kvartalene, men situasjonen er nå i ferd med å normaliseres, og butikkene melder allerede om klart bedre varetilgjengelighet. Analytikeren regner følgelig med at Kids solide marginprofil og vekst i Sverige igjen vil komme til syne, så snart vareflyten er tilbake på normalt nivå. – Den planlagte salgsoppdateringen 9. januar burde kunne utløse kursoppgang, tilføyer han. Et klart favorittcase Ifølge Nelson er også Vend Marketplaces «et klart favorittcase». – Blocket er nå lansert på samme plattform som FINN, Tori og DBA, noe som markerer et viktig teknologisk skifte, forteller han. – En felles arkitektur gir raskere produktutvikling, lavere kostnader og mer effektiv bruk av data på tvers av markedene. Nelson tror denne plattformen vil bidra til å øke Vends marginer, som fremdeles er betydelig lavere enn hos lignende europeiske selskaper. – I tillegg øker selskapet prisene med 15–17 prosent årlig i flere vertikaler, noe som vil gi et solid løft for inntektene og lønnsomheten, sier han. I en omstillingsfase
  • 29. nov.
    Hva er bullcaset her? Stagnerende topplinje, høye kostnader knyttet til lager osv, og helt OK prising
    1. des.
    Bullcaset er vel økt konsum, simpelt case. Merkevaren er det ikke noe problem med, står sterkt posisjonert i alt til hus og hjem, trenges vel omtrent bare at nordmenn har litt mer å rutte med, noe 2 rentekutt ser ut til å ha bidratt på. Vipps så vel økt handel under Black week sammenlignet med tidligere år, samt andre nettsteder som spår økt julehandel. Alt annet sett likt så er det vel eneste KID trenger, en høyere topplinje. Så følger det av kapitalgiringen deres at bunnlinjen blir temmelig pen følgende. KID har vel også en sterk posisjon ved butikkhandel i Oslo, så tror nok vi kan se god effekt og videre utsikt etter Q1 26. https://www.vg.no/i/kwq85A?utm_source=iosapp&utm_medium=share https://www.finansavisen.no/handel/2025/11/10/8306047/tidenes-julehandel-nordmenn-ventes-a-shoppe-for-150-mrd. https://no.linkedin.com/posts/rune-garborg-5b128a69_knallsterk-black-friday-for-vipps-for-activity-7400621394524274688-R659
  • 10. nov.
    10. nov.
    https://www.finansavisen.no/handel/2025/11/10/8306047/tidenes-julehandel-nordmenn-ventes-a-shoppe-for-150-mrd. Etter flere år med trangere kår, ser julehandelen nå ut til å få et løft. Virke venter at hver enkelt av oss i snitt vil bruke 26.700 kroner i løpet av november og desember. Det betyr at en husholdning med to voksne og to barn i snitt vil bruke over 100.000 kroner. – Julen byr på skikkelig handleglede. Nordmenn har romsligere økonomi sammenlignet med tidligere år, og det vil merkes. Vi har hatt en god lønnsvekst, og med lavere prisstigning og to rentenedsettelser kan vi både gi og kose oss litt ekstra. Det er en god følelse før jul, både for folk og for butikkene, sier Marianne Bjarstad, direktør for handel i Virke. Av totalforbruket på 150 milliarder kroner antyder prognosene at vi vil bruke 76 milliarder i desember og 73,3 milliarder i november. Prognosen spår at Oslo troner øverst på julehandelen, med et forbruk på 32.788 kroner per person, hele 22,8 prosent over landssnittet. Rett bak følger Vestfold (30.242 kroner) og Akershus (29.682 kroner). – Det kommer ikke som noen overraskelse at kortet tæppes hyppig i Karl Johan. Oslo byr på et fantastisk, bredt og tilgjengelig shoppingtilbud i internasjonal særklasse. Folk kommer til Oslo for å handle gaver, klær, mat og pynt, sier Bjarstad. Netthandelen fortsetter å øke kraftig, og ventes å nå 42,4 milliarder kroner, en vekst på 13 prosent fra i fjor. Likevel skjer fortsatt mesteparten av handelen i fysiske butikker, syv av ti kroner legges igjen der. – Folk liker å se, kjenne og oppleve. Samtidig er det viktig å være til stede på begge arenaer, både i butikk og på nett. Tilstedeværelse på nett er ikke lengre en luksus, men en nødvendighet for å treffe alle kundegrupper, sier Bjarstad.
    10. nov.
    ·
    10. nov.
    ·
    Får håpe de klarer å få varer ut fra lagrene da. Og/eller at mange reiser og handler i fysisk butikk.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
161
Selg
Antall
1 500

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
1--
49--
535--
114--
199--
Høy
137
VWAP
-
Lav
133,2
OmsetningAntall
10,3 76 168
VWAP
-
Høy
137
Lav
133,2
OmsetningAntall
10,3 76 168

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
11. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport6. nov.
2025 Q2-rapport21. aug.
2025 Q1-rapport15. mai
2024 Q4-rapport13. feb.
2024 Q3-rapport12. nov. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
33 dager siden40min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
11. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport6. nov.
2025 Q2-rapport21. aug.
2025 Q1-rapport15. mai
2024 Q4-rapport13. feb.
2024 Q3-rapport12. nov. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Relaterte produkter

2,50 NOK/aksje
Siste utbytte
5,54 %Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 2. des.
    2. des.
    Erik Bartnes, Jakob Hatteland, Snorre Erik Øverland og Paul Hveem🛎️🐑 har fylt på (27.11.25)
  • 2. des.
    Mitt ganske sannsynlige bullcase fremover (via et svar på en annen kommentar) deler her og: Bullcaset er vel økt konsum, simpelt case. Merkevaren er det ikke noe problem med, står sterkt posisjonert i alt til hus og hjem, trenges vel omtrent bare at nordmenn har litt mer å rutte med, noe 2 rentekutt ser ut til å ha bidratt på. Vipps så vel økt handel under Black week sammenlignet med tidligere år, samt andre nettsteder som spår økt julehandel. Alt annet sett likt så er det vel eneste KID trenger, en høyere topplinje. Så følger det av kapitalgiringen deres at bunnlinjen blir temmelig pen følgende. KID har vel også en sterk posisjon ved butikkhandel i Oslo, så tror nok vi kan se god effekt og videre utsikt etter Q1 26. https://www.vg.no/i/kwq85A?utm_source=iosapp&utm_medium=share https://www.finansavisen.no/handel/2025/11/10/8306047/tidenes-julehandel-nordmenn-ventes-a-shoppe-for-150-mrd. https://no.linkedin.com/posts/rune-garborg-5b128a69_knallsterk-black-friday-for-vipps-for-activity-7400621394524274688-R659
    2. des.
    2. des.
    Landkreditt utbytte fronter også Kid... Hvis det blir bedre tider i Sverige, så vil jeg tro at noe av overskuddet vil gå til oppussing. Men de har jo en annen eiendomsstruktur i betydningen at det er færre selveiere enn i Norge. Så kanskje det først og fremst er i Norge at de vil få vekst??
  • 2. des.
    https://www.finansavisen.no/finans/2025/12/02/8311190/spar-god-jul-for-butikkjede Kepler Cheuvreux-analytiker Håkon Nelson ser klare tegn på at pilene igjen peker oppover, etter et par kvartaler med logistikkutfordringer. Kepler Cheuvreux er generelt positiv til Nordens handelssektor, og Nelson har kjøpsanbefalinger på både Kid, Vend, Orkla og Atea. Blant disse er toppvalget Kid, idet vi går inn i den kritiske julesesongen. – Markedet undervurderer selskapets underliggende styrke, hevder Nelson. – Logistikkutfordringene som oppsto etter samlingen av de norske og svenske lagrene i Borås har preget de siste kvartalene, men situasjonen er nå i ferd med å normaliseres, og butikkene melder allerede om klart bedre varetilgjengelighet. Analytikeren regner følgelig med at Kids solide marginprofil og vekst i Sverige igjen vil komme til syne, så snart vareflyten er tilbake på normalt nivå. – Den planlagte salgsoppdateringen 9. januar burde kunne utløse kursoppgang, tilføyer han. Et klart favorittcase Ifølge Nelson er også Vend Marketplaces «et klart favorittcase». – Blocket er nå lansert på samme plattform som FINN, Tori og DBA, noe som markerer et viktig teknologisk skifte, forteller han. – En felles arkitektur gir raskere produktutvikling, lavere kostnader og mer effektiv bruk av data på tvers av markedene. Nelson tror denne plattformen vil bidra til å øke Vends marginer, som fremdeles er betydelig lavere enn hos lignende europeiske selskaper. – I tillegg øker selskapet prisene med 15–17 prosent årlig i flere vertikaler, noe som vil gi et solid løft for inntektene og lønnsomheten, sier han. I en omstillingsfase
  • 29. nov.
    Hva er bullcaset her? Stagnerende topplinje, høye kostnader knyttet til lager osv, og helt OK prising
    1. des.
    Bullcaset er vel økt konsum, simpelt case. Merkevaren er det ikke noe problem med, står sterkt posisjonert i alt til hus og hjem, trenges vel omtrent bare at nordmenn har litt mer å rutte med, noe 2 rentekutt ser ut til å ha bidratt på. Vipps så vel økt handel under Black week sammenlignet med tidligere år, samt andre nettsteder som spår økt julehandel. Alt annet sett likt så er det vel eneste KID trenger, en høyere topplinje. Så følger det av kapitalgiringen deres at bunnlinjen blir temmelig pen følgende. KID har vel også en sterk posisjon ved butikkhandel i Oslo, så tror nok vi kan se god effekt og videre utsikt etter Q1 26. https://www.vg.no/i/kwq85A?utm_source=iosapp&utm_medium=share https://www.finansavisen.no/handel/2025/11/10/8306047/tidenes-julehandel-nordmenn-ventes-a-shoppe-for-150-mrd. https://no.linkedin.com/posts/rune-garborg-5b128a69_knallsterk-black-friday-for-vipps-for-activity-7400621394524274688-R659
  • 10. nov.
    10. nov.
    https://www.finansavisen.no/handel/2025/11/10/8306047/tidenes-julehandel-nordmenn-ventes-a-shoppe-for-150-mrd. Etter flere år med trangere kår, ser julehandelen nå ut til å få et løft. Virke venter at hver enkelt av oss i snitt vil bruke 26.700 kroner i løpet av november og desember. Det betyr at en husholdning med to voksne og to barn i snitt vil bruke over 100.000 kroner. – Julen byr på skikkelig handleglede. Nordmenn har romsligere økonomi sammenlignet med tidligere år, og det vil merkes. Vi har hatt en god lønnsvekst, og med lavere prisstigning og to rentenedsettelser kan vi både gi og kose oss litt ekstra. Det er en god følelse før jul, både for folk og for butikkene, sier Marianne Bjarstad, direktør for handel i Virke. Av totalforbruket på 150 milliarder kroner antyder prognosene at vi vil bruke 76 milliarder i desember og 73,3 milliarder i november. Prognosen spår at Oslo troner øverst på julehandelen, med et forbruk på 32.788 kroner per person, hele 22,8 prosent over landssnittet. Rett bak følger Vestfold (30.242 kroner) og Akershus (29.682 kroner). – Det kommer ikke som noen overraskelse at kortet tæppes hyppig i Karl Johan. Oslo byr på et fantastisk, bredt og tilgjengelig shoppingtilbud i internasjonal særklasse. Folk kommer til Oslo for å handle gaver, klær, mat og pynt, sier Bjarstad. Netthandelen fortsetter å øke kraftig, og ventes å nå 42,4 milliarder kroner, en vekst på 13 prosent fra i fjor. Likevel skjer fortsatt mesteparten av handelen i fysiske butikker, syv av ti kroner legges igjen der. – Folk liker å se, kjenne og oppleve. Samtidig er det viktig å være til stede på begge arenaer, både i butikk og på nett. Tilstedeværelse på nett er ikke lengre en luksus, men en nødvendighet for å treffe alle kundegrupper, sier Bjarstad.
    10. nov.
    ·
    10. nov.
    ·
    Får håpe de klarer å få varer ut fra lagrene da. Og/eller at mange reiser og handler i fysisk butikk.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
161
Selg
Antall
1 500

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
1--
49--
535--
114--
199--
Høy
137
VWAP
-
Lav
133,2
OmsetningAntall
10,3 76 168
VWAP
-
Høy
137
Lav
133,2
OmsetningAntall
10,3 76 168

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data