Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Gyldendal B

Gyldendal B

2025 Q4-rapport
142 dager siden
20,00 DKK/aksje
Siste utbytte
4,93%Direkteavkastning

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet
Kommende
2026 Q2-rapport
10. juli
Historisk
2025 Q4-rapport
6. feb.
2025 Q2-rapport
11. juli 2025
2024 Q4-rapport
7. feb. 2025
2024 Q2-rapport
23. aug. 2024
2023 Q4-rapport
8. feb. 2024

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 1 døgn siden
    ·
    Jeg har fulgt selskapet tett det siste året, og jeg synes det er veldig billig priset. Med en forward P/E på 6,5 og en ledelse som har blitt mye mer aksjonærvennlig er det en veldig spennende case. Jeg tror vi får et utbytte på ca 28-30kr neste år, så pr. nå tilsvarende ca 7,5% i utbytte. Det blir spennende å se Q2-rapporten om et par uker.
    for 1 døgn siden · Endret
    ·
    Euroinvestor burde ikke tillate at folk kan snakke opp aksjer. Hvis han hadde foreslått DSV eller Lundbeck ville ingenting skje. Men han nevner en aksje hvor det er svært lite likviditet. Få ordrer vil lett kunne flytte kursen. Hvis han f.eks. har for 1 million vil han tjene 100.000. Han gjør ikke noe ulovlig. Men Euroinvestor burde ikke legge ut slike artikler.
  • 2. juni
    ·
    I det politiske grunnlaget for firkløverregjeringen står det anført under "tiltak med umiddelbar effekt" at regjeringen vil gjennomføre den planlagte og allerede finansierte avskaffelsen av bokmomsen.
    3. juni
    ·
    Sterkt spottet. Det er bestemt positive nyheter for selskapet. Aksjen har falt markant de siste månedene, noe som betyr at det nå kan være en attraktiv mulighet til å komme inn til en mer fair verdsettelse. 📈
  • 19. mai
    ·
    ChrisP14 estimerer i en annen kommentar 90M EBIT for 2026 - virker rimelig. Hvis vi regner litt videre og anslår 6M i renter og finansielle poster (Gyldendal låner litt for å finansiere Tukan-kjøpet), og DK skatt på 22%, gir det et resultat på 65.5M. Med ca. 1M aksjer til kurs 400, handles selskapet til ca. 400M - med andre ord forward P/E 2026 på 6.1 (ca. 16% forrentning). Det ser ikke helt dumt ut. Aksjen er dessverre ganske illikvid, men det er nok reelt sett grunnen til den skjeve prissettingen (de store kan ikke spille med).
    19. mai
    ·
    Det er nært Danmarks billigste aksje, målt på P/E. Jeg kjøper gledelig inn til disse prisene, det er en fantastisk mulighet for oss småinvestorer, da prissettingen er så lav.
  • 9. apr.
    ·
    Er det noen som vet hvorfor CFO går av?
    9. apr.
    ·
    Det er ikke min oppfatning at det er noe offentlig kjent om årsaken. Hun kan godt ha fått et attraktivt tilbud et annet sted. Reaksjonen i markedet virker etter min vurdering ute av proporsjoner, og jeg ser ikke tegn på underliggende problemer i selskapet. Ledelsesrotasjoner er for øvrig en naturlig del av enhver organisasjon.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2025 Q4-rapport
142 dager siden
20,00 DKK/aksje
Siste utbytte
4,93%Direkteavkastning

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 1 døgn siden
    ·
    Jeg har fulgt selskapet tett det siste året, og jeg synes det er veldig billig priset. Med en forward P/E på 6,5 og en ledelse som har blitt mye mer aksjonærvennlig er det en veldig spennende case. Jeg tror vi får et utbytte på ca 28-30kr neste år, så pr. nå tilsvarende ca 7,5% i utbytte. Det blir spennende å se Q2-rapporten om et par uker.
    for 1 døgn siden · Endret
    ·
    Euroinvestor burde ikke tillate at folk kan snakke opp aksjer. Hvis han hadde foreslått DSV eller Lundbeck ville ingenting skje. Men han nevner en aksje hvor det er svært lite likviditet. Få ordrer vil lett kunne flytte kursen. Hvis han f.eks. har for 1 million vil han tjene 100.000. Han gjør ikke noe ulovlig. Men Euroinvestor burde ikke legge ut slike artikler.
  • 2. juni
    ·
    I det politiske grunnlaget for firkløverregjeringen står det anført under "tiltak med umiddelbar effekt" at regjeringen vil gjennomføre den planlagte og allerede finansierte avskaffelsen av bokmomsen.
    3. juni
    ·
    Sterkt spottet. Det er bestemt positive nyheter for selskapet. Aksjen har falt markant de siste månedene, noe som betyr at det nå kan være en attraktiv mulighet til å komme inn til en mer fair verdsettelse. 📈
  • 19. mai
    ·
    ChrisP14 estimerer i en annen kommentar 90M EBIT for 2026 - virker rimelig. Hvis vi regner litt videre og anslår 6M i renter og finansielle poster (Gyldendal låner litt for å finansiere Tukan-kjøpet), og DK skatt på 22%, gir det et resultat på 65.5M. Med ca. 1M aksjer til kurs 400, handles selskapet til ca. 400M - med andre ord forward P/E 2026 på 6.1 (ca. 16% forrentning). Det ser ikke helt dumt ut. Aksjen er dessverre ganske illikvid, men det er nok reelt sett grunnen til den skjeve prissettingen (de store kan ikke spille med).
    19. mai
    ·
    Det er nært Danmarks billigste aksje, målt på P/E. Jeg kjøper gledelig inn til disse prisene, det er en fantastisk mulighet for oss småinvestorer, da prissettingen er så lav.
  • 9. apr.
    ·
    Er det noen som vet hvorfor CFO går av?
    9. apr.
    ·
    Det er ikke min oppfatning at det er noe offentlig kjent om årsaken. Hun kan godt ha fått et attraktivt tilbud et annet sted. Reaksjonen i markedet virker etter min vurdering ute av proporsjoner, og jeg ser ikke tegn på underliggende problemer i selskapet. Ledelsesrotasjoner er for øvrig en naturlig del av enhver organisasjon.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet
Kommende
2026 Q2-rapport
10. juli
Historisk
2025 Q4-rapport
6. feb.
2025 Q2-rapport
11. juli 2025
2024 Q4-rapport
7. feb. 2025
2024 Q2-rapport
23. aug. 2024
2023 Q4-rapport
8. feb. 2024

Relaterte produkter

2025 Q4-rapport
142 dager siden

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet
Kommende
2026 Q2-rapport
10. juli
Historisk
2025 Q4-rapport
6. feb.
2025 Q2-rapport
11. juli 2025
2024 Q4-rapport
7. feb. 2025
2024 Q2-rapport
23. aug. 2024
2023 Q4-rapport
8. feb. 2024

Relaterte produkter

20,00 DKK/aksje
Siste utbytte
4,93%Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 1 døgn siden
    ·
    Jeg har fulgt selskapet tett det siste året, og jeg synes det er veldig billig priset. Med en forward P/E på 6,5 og en ledelse som har blitt mye mer aksjonærvennlig er det en veldig spennende case. Jeg tror vi får et utbytte på ca 28-30kr neste år, så pr. nå tilsvarende ca 7,5% i utbytte. Det blir spennende å se Q2-rapporten om et par uker.
    for 1 døgn siden · Endret
    ·
    Euroinvestor burde ikke tillate at folk kan snakke opp aksjer. Hvis han hadde foreslått DSV eller Lundbeck ville ingenting skje. Men han nevner en aksje hvor det er svært lite likviditet. Få ordrer vil lett kunne flytte kursen. Hvis han f.eks. har for 1 million vil han tjene 100.000. Han gjør ikke noe ulovlig. Men Euroinvestor burde ikke legge ut slike artikler.
  • 2. juni
    ·
    I det politiske grunnlaget for firkløverregjeringen står det anført under "tiltak med umiddelbar effekt" at regjeringen vil gjennomføre den planlagte og allerede finansierte avskaffelsen av bokmomsen.
    3. juni
    ·
    Sterkt spottet. Det er bestemt positive nyheter for selskapet. Aksjen har falt markant de siste månedene, noe som betyr at det nå kan være en attraktiv mulighet til å komme inn til en mer fair verdsettelse. 📈
  • 19. mai
    ·
    ChrisP14 estimerer i en annen kommentar 90M EBIT for 2026 - virker rimelig. Hvis vi regner litt videre og anslår 6M i renter og finansielle poster (Gyldendal låner litt for å finansiere Tukan-kjøpet), og DK skatt på 22%, gir det et resultat på 65.5M. Med ca. 1M aksjer til kurs 400, handles selskapet til ca. 400M - med andre ord forward P/E 2026 på 6.1 (ca. 16% forrentning). Det ser ikke helt dumt ut. Aksjen er dessverre ganske illikvid, men det er nok reelt sett grunnen til den skjeve prissettingen (de store kan ikke spille med).
    19. mai
    ·
    Det er nært Danmarks billigste aksje, målt på P/E. Jeg kjøper gledelig inn til disse prisene, det er en fantastisk mulighet for oss småinvestorer, da prissettingen er så lav.
  • 9. apr.
    ·
    Er det noen som vet hvorfor CFO går av?
    9. apr.
    ·
    Det er ikke min oppfatning at det er noe offentlig kjent om årsaken. Hun kan godt ha fått et attraktivt tilbud et annet sted. Reaksjonen i markedet virker etter min vurdering ute av proporsjoner, og jeg ser ikke tegn på underliggende problemer i selskapet. Ledelsesrotasjoner er for øvrig en naturlig del av enhver organisasjon.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data