Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

GRK Infra

2026 Q1-rapport
50 dager siden
0,10 EUR/aksje
Siste utbytte
2,35%Direkteavkastning

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
28. juli
Historisk
2026 Q1-rapport
5. mai
2025 Q4-rapport
12. feb.
2025 Q3-rapport
30. okt. 2025
2025 Q2-rapport
31. juli 2025
2025 Q1-rapport
9. mai 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • 18. juni
    ·
    Man kan bare være fornøyd med at de største kjøpene ble gjort til 8-10€.
  • 2. juni
    ·
    Det stiger bra… nå lurer jeg allerede på om jeg skal selge eller vente… hmmm avgjørelser
    2. juni
    ·
    Min magefølelse sier at man skal vente. Når den berømte økonomiske veksten for alvor begynner å ta fart, vil det raskt vise seg innen bygg/infra/industrien. Selvfølgelig er det mange alternativer fra disse sektorene, men jeg har valgt grkn som mitt valg.
  • 27. mai
    ·
    Hvor mye mer vil den stige? Ser bra ut
    27. mai
    ·
    Jeg gjetter at den når minst 17€, håper på 18-20€
  • 25. mai
    ·
    Jaha, dette selskapet noteres. Vi får se hva fremtiden bringer.
  • 19. mai
    ·
    La oss nå gi min egen situasjonsrapport, basert på åpne kilder: Trikkelinjen fikk i dag godkjenning fra Turku bystyre, og nå avventes en statlig tilleggsfinansieringsbeslutning. Avtalen på 190 millioner for GRK ser nesten lukket ut, da GRK's nest største aksjonær, ved siden av Ilmarinen, er det statseide selskapet Suomen Teollisuussijoitus Oy. Sett i lys av Turkus offentlige prosjekter er en budsjettoverskridelse mulig, så GRK's andel på 190 millioner kan dermed fortsatt øke. I tillegg til Turku-trikken, inkluderer prosjektporteføljen også andre høyverdige prosjekter, f.eks. Vantaa-trikken og flere bro-/veiprosjekter. Vel, hva med verdsettelsen? Til dagens pris ligger en earnings yield på rundt 7 % allerede nær den langsiktige indeksavkastningsforventningen, og hvis resultatet vokser selv moderat, begynner avkastningsprofilen å se virkelig lovende ut. Omsetningen har allerede før hele prosjektet vært på en god vekstbane: CAGR 2022–2025 omtrent 25 % per år. ROE 28 % er også eksepsjonelt sterk --> selskapet lykkes med å generere over gjennomsnittlig avkastning på egenkapitalen. Balansesiden ser også bra ut da kontantbeholdningen overstiger rentebærende gjeld med omtrent 246 millioner, eller omtrent 129 % av egenkapitalen. Min mening: verdsettelsen og prosjektenes natur gjør risiko/belønning-forholdet til dagens pris virkelig attraktivt. Ikke en investeringsanbefaling.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
50 dager siden
0,10 EUR/aksje
Siste utbytte
2,35%Direkteavkastning

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • 18. juni
    ·
    Man kan bare være fornøyd med at de største kjøpene ble gjort til 8-10€.
  • 2. juni
    ·
    Det stiger bra… nå lurer jeg allerede på om jeg skal selge eller vente… hmmm avgjørelser
    2. juni
    ·
    Min magefølelse sier at man skal vente. Når den berømte økonomiske veksten for alvor begynner å ta fart, vil det raskt vise seg innen bygg/infra/industrien. Selvfølgelig er det mange alternativer fra disse sektorene, men jeg har valgt grkn som mitt valg.
  • 27. mai
    ·
    Hvor mye mer vil den stige? Ser bra ut
    27. mai
    ·
    Jeg gjetter at den når minst 17€, håper på 18-20€
  • 25. mai
    ·
    Jaha, dette selskapet noteres. Vi får se hva fremtiden bringer.
  • 19. mai
    ·
    La oss nå gi min egen situasjonsrapport, basert på åpne kilder: Trikkelinjen fikk i dag godkjenning fra Turku bystyre, og nå avventes en statlig tilleggsfinansieringsbeslutning. Avtalen på 190 millioner for GRK ser nesten lukket ut, da GRK's nest største aksjonær, ved siden av Ilmarinen, er det statseide selskapet Suomen Teollisuussijoitus Oy. Sett i lys av Turkus offentlige prosjekter er en budsjettoverskridelse mulig, så GRK's andel på 190 millioner kan dermed fortsatt øke. I tillegg til Turku-trikken, inkluderer prosjektporteføljen også andre høyverdige prosjekter, f.eks. Vantaa-trikken og flere bro-/veiprosjekter. Vel, hva med verdsettelsen? Til dagens pris ligger en earnings yield på rundt 7 % allerede nær den langsiktige indeksavkastningsforventningen, og hvis resultatet vokser selv moderat, begynner avkastningsprofilen å se virkelig lovende ut. Omsetningen har allerede før hele prosjektet vært på en god vekstbane: CAGR 2022–2025 omtrent 25 % per år. ROE 28 % er også eksepsjonelt sterk --> selskapet lykkes med å generere over gjennomsnittlig avkastning på egenkapitalen. Balansesiden ser også bra ut da kontantbeholdningen overstiger rentebærende gjeld med omtrent 246 millioner, eller omtrent 129 % av egenkapitalen. Min mening: verdsettelsen og prosjektenes natur gjør risiko/belønning-forholdet til dagens pris virkelig attraktivt. Ikke en investeringsanbefaling.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
28. juli
Historisk
2026 Q1-rapport
5. mai
2025 Q4-rapport
12. feb.
2025 Q3-rapport
30. okt. 2025
2025 Q2-rapport
31. juli 2025
2025 Q1-rapport
9. mai 2025

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
50 dager siden

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
28. juli
Historisk
2026 Q1-rapport
5. mai
2025 Q4-rapport
12. feb.
2025 Q3-rapport
30. okt. 2025
2025 Q2-rapport
31. juli 2025
2025 Q1-rapport
9. mai 2025

Relaterte produkter

0,10 EUR/aksje
Siste utbytte
2,35%Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • 18. juni
    ·
    Man kan bare være fornøyd med at de største kjøpene ble gjort til 8-10€.
  • 2. juni
    ·
    Det stiger bra… nå lurer jeg allerede på om jeg skal selge eller vente… hmmm avgjørelser
    2. juni
    ·
    Min magefølelse sier at man skal vente. Når den berømte økonomiske veksten for alvor begynner å ta fart, vil det raskt vise seg innen bygg/infra/industrien. Selvfølgelig er det mange alternativer fra disse sektorene, men jeg har valgt grkn som mitt valg.
  • 27. mai
    ·
    Hvor mye mer vil den stige? Ser bra ut
    27. mai
    ·
    Jeg gjetter at den når minst 17€, håper på 18-20€
  • 25. mai
    ·
    Jaha, dette selskapet noteres. Vi får se hva fremtiden bringer.
  • 19. mai
    ·
    La oss nå gi min egen situasjonsrapport, basert på åpne kilder: Trikkelinjen fikk i dag godkjenning fra Turku bystyre, og nå avventes en statlig tilleggsfinansieringsbeslutning. Avtalen på 190 millioner for GRK ser nesten lukket ut, da GRK's nest største aksjonær, ved siden av Ilmarinen, er det statseide selskapet Suomen Teollisuussijoitus Oy. Sett i lys av Turkus offentlige prosjekter er en budsjettoverskridelse mulig, så GRK's andel på 190 millioner kan dermed fortsatt øke. I tillegg til Turku-trikken, inkluderer prosjektporteføljen også andre høyverdige prosjekter, f.eks. Vantaa-trikken og flere bro-/veiprosjekter. Vel, hva med verdsettelsen? Til dagens pris ligger en earnings yield på rundt 7 % allerede nær den langsiktige indeksavkastningsforventningen, og hvis resultatet vokser selv moderat, begynner avkastningsprofilen å se virkelig lovende ut. Omsetningen har allerede før hele prosjektet vært på en god vekstbane: CAGR 2022–2025 omtrent 25 % per år. ROE 28 % er også eksepsjonelt sterk --> selskapet lykkes med å generere over gjennomsnittlig avkastning på egenkapitalen. Balansesiden ser også bra ut da kontantbeholdningen overstiger rentebærende gjeld med omtrent 246 millioner, eller omtrent 129 % av egenkapitalen. Min mening: verdsettelsen og prosjektenes natur gjør risiko/belønning-forholdet til dagens pris virkelig attraktivt. Ikke en investeringsanbefaling.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data