2025 Q3-rapport
53 dager siden55min
0,15 USD/aksje
Siste utbytte
5,50 %Direkteavkastning
Ordredybde
Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Høy
13,84VWAP
Lav
13,67OmsetningAntall
371,9 43 418 809
VWAP
Høy
13,84Lav
13,67OmsetningAntall
371,9 43 418 809
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 10. feb. 2026 |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 23. okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 30. juli | |
| Årlig generalforsamling 2025 | 8. mai | |
| 2025 Q1-rapport | 5. mai | |
| 2024 Q4-rapport | 5. feb. |
Data hentes fra Quartr, FactSet
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 8. okt.8. okt.Hva tenker vi om denne aksjen fremover? Aksjen falt kraftig etter brann i en aluminimumsfabrikk som leverer 40% av aluminimumsplatene til den amerikanske bilindustrien. Det vil skape problemer i månedsvis fremover og Ford må finne alternative leverandører i tiden fremover.
- ·6. okt.Etter en lang periode med tap har jeg endelig gått med overskudd på denne aksjeinvesteringen (eksklusive utbytte). Jeg tror imidlertid at aksjekursen kan stige med omtrent 10–15 % mer mot slutten av året basert på de siste nyhetene. Hva tror du?7. okt.7. okt.Hva var de siste nyhetene? Har bare hørt om tilbakekallinger av biler..
- ·31. juliInteressant innsikt fra økonom Lars Christensen: TRUMPS TOLLSIRKUS RAMMER FORD Ford Motor Company presenterte i går kvartalsvise økonomiske resultater som perfekt illustrerer hvordan Trumps tollsatser rammer akkurat de selskapene de skulle beskytte. Ford led et tap på 800 millioner dollar i andre kvartal bare på grunn av tollsatser. Dette bidro til et totalt nettotap på 36 millioner dollar, til tross for rekordhøye inntekter på 50,2 milliarder dollar. For hele 2025 forventer Ford en total tollpåvirkning på 3 milliarder dollar, hvorav bare 1 milliard dollar kan oppveies. Nettoresultat: 2 milliarder dollar i merkostnader. Administrerende direktør Jim Farley sa det rett ut til Bloomberg: Overskuddet kan falle med opptil 36 % på grunn av Trumps tollsatser. Her er ironien: Ford bygger flere kjøretøy i USA enn noen annen stor bilprodusent bortsett fra Tesla. 80 % av Fords kjøretøy produseres i USA. Selskapet importerer bare 21 % av sine solgte kjøretøy, mens konkurrenten GM importerer 46 %. Likevel rammes Ford hardt fordi moderne bilproduksjon krever globale forsyningskjeder. Ford importerer fortsatt deler fra hele verden, og med en 50 % toll på kobber og høye tollsatser på aluminium og stål, blir selv amerikansk produksjon dyrere. Konsekvensen er direkte synlig i Fords nedjusterte forventninger: Justert EBIT forventes nå å være 6,5–7,5 milliarder dollar, sammenlignet med tidligere 7–8,5 milliarder dollar. Fallet på opptil 2 milliarder dollar tilsvarer nøyaktig netto tollpåvirkningen. GM forventer en tollpåvirkning på 4–5 milliarder dollar i 2025 og led et tap på 1,1 milliarder dollar bare i andre kvartal. Stellantis rapporterte 351 millioner dollar i tolltap i første halvår. Trumps tollsatser skulle straffe utenlandske produsenter og beskytte amerikanske arbeidsplasser. I stedet straffer de nettopp de selskapene som har investert mest i amerikansk produksjon. Det er proteksjonismens klassiske paradoks: Forsøket på å beskytte ender opp med å skade. Fords regnskaper gjør det klart at handelskriger ikke har noen vinnere – bare tapere av ulik størrelse. Og ironisk nok er noen av de største taperne de amerikanske selskapene som politikken skal beskytte.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
2025 Q3-rapport
53 dager siden55min
0,15 USD/aksje
Siste utbytte
5,50 %Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 8. okt.8. okt.Hva tenker vi om denne aksjen fremover? Aksjen falt kraftig etter brann i en aluminimumsfabrikk som leverer 40% av aluminimumsplatene til den amerikanske bilindustrien. Det vil skape problemer i månedsvis fremover og Ford må finne alternative leverandører i tiden fremover.
- ·6. okt.Etter en lang periode med tap har jeg endelig gått med overskudd på denne aksjeinvesteringen (eksklusive utbytte). Jeg tror imidlertid at aksjekursen kan stige med omtrent 10–15 % mer mot slutten av året basert på de siste nyhetene. Hva tror du?7. okt.7. okt.Hva var de siste nyhetene? Har bare hørt om tilbakekallinger av biler..
- ·31. juliInteressant innsikt fra økonom Lars Christensen: TRUMPS TOLLSIRKUS RAMMER FORD Ford Motor Company presenterte i går kvartalsvise økonomiske resultater som perfekt illustrerer hvordan Trumps tollsatser rammer akkurat de selskapene de skulle beskytte. Ford led et tap på 800 millioner dollar i andre kvartal bare på grunn av tollsatser. Dette bidro til et totalt nettotap på 36 millioner dollar, til tross for rekordhøye inntekter på 50,2 milliarder dollar. For hele 2025 forventer Ford en total tollpåvirkning på 3 milliarder dollar, hvorav bare 1 milliard dollar kan oppveies. Nettoresultat: 2 milliarder dollar i merkostnader. Administrerende direktør Jim Farley sa det rett ut til Bloomberg: Overskuddet kan falle med opptil 36 % på grunn av Trumps tollsatser. Her er ironien: Ford bygger flere kjøretøy i USA enn noen annen stor bilprodusent bortsett fra Tesla. 80 % av Fords kjøretøy produseres i USA. Selskapet importerer bare 21 % av sine solgte kjøretøy, mens konkurrenten GM importerer 46 %. Likevel rammes Ford hardt fordi moderne bilproduksjon krever globale forsyningskjeder. Ford importerer fortsatt deler fra hele verden, og med en 50 % toll på kobber og høye tollsatser på aluminium og stål, blir selv amerikansk produksjon dyrere. Konsekvensen er direkte synlig i Fords nedjusterte forventninger: Justert EBIT forventes nå å være 6,5–7,5 milliarder dollar, sammenlignet med tidligere 7–8,5 milliarder dollar. Fallet på opptil 2 milliarder dollar tilsvarer nøyaktig netto tollpåvirkningen. GM forventer en tollpåvirkning på 4–5 milliarder dollar i 2025 og led et tap på 1,1 milliarder dollar bare i andre kvartal. Stellantis rapporterte 351 millioner dollar i tolltap i første halvår. Trumps tollsatser skulle straffe utenlandske produsenter og beskytte amerikanske arbeidsplasser. I stedet straffer de nettopp de selskapene som har investert mest i amerikansk produksjon. Det er proteksjonismens klassiske paradoks: Forsøket på å beskytte ender opp med å skade. Fords regnskaper gjør det klart at handelskriger ikke har noen vinnere – bare tapere av ulik størrelse. Og ironisk nok er noen av de største taperne de amerikanske selskapene som politikken skal beskytte.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Høy
13,84VWAP
Lav
13,67OmsetningAntall
371,9 43 418 809
VWAP
Høy
13,84Lav
13,67OmsetningAntall
371,9 43 418 809
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 10. feb. 2026 |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 23. okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 30. juli | |
| Årlig generalforsamling 2025 | 8. mai | |
| 2025 Q1-rapport | 5. mai | |
| 2024 Q4-rapport | 5. feb. |
Data hentes fra Quartr, FactSet
2025 Q3-rapport
53 dager siden55min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 10. feb. 2026 |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 23. okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 30. juli | |
| Årlig generalforsamling 2025 | 8. mai | |
| 2025 Q1-rapport | 5. mai | |
| 2024 Q4-rapport | 5. feb. |
Data hentes fra Quartr, FactSet
0,15 USD/aksje
Siste utbytte
5,50 %Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 8. okt.8. okt.Hva tenker vi om denne aksjen fremover? Aksjen falt kraftig etter brann i en aluminimumsfabrikk som leverer 40% av aluminimumsplatene til den amerikanske bilindustrien. Det vil skape problemer i månedsvis fremover og Ford må finne alternative leverandører i tiden fremover.
- ·6. okt.Etter en lang periode med tap har jeg endelig gått med overskudd på denne aksjeinvesteringen (eksklusive utbytte). Jeg tror imidlertid at aksjekursen kan stige med omtrent 10–15 % mer mot slutten av året basert på de siste nyhetene. Hva tror du?7. okt.7. okt.Hva var de siste nyhetene? Har bare hørt om tilbakekallinger av biler..
- ·31. juliInteressant innsikt fra økonom Lars Christensen: TRUMPS TOLLSIRKUS RAMMER FORD Ford Motor Company presenterte i går kvartalsvise økonomiske resultater som perfekt illustrerer hvordan Trumps tollsatser rammer akkurat de selskapene de skulle beskytte. Ford led et tap på 800 millioner dollar i andre kvartal bare på grunn av tollsatser. Dette bidro til et totalt nettotap på 36 millioner dollar, til tross for rekordhøye inntekter på 50,2 milliarder dollar. For hele 2025 forventer Ford en total tollpåvirkning på 3 milliarder dollar, hvorav bare 1 milliard dollar kan oppveies. Nettoresultat: 2 milliarder dollar i merkostnader. Administrerende direktør Jim Farley sa det rett ut til Bloomberg: Overskuddet kan falle med opptil 36 % på grunn av Trumps tollsatser. Her er ironien: Ford bygger flere kjøretøy i USA enn noen annen stor bilprodusent bortsett fra Tesla. 80 % av Fords kjøretøy produseres i USA. Selskapet importerer bare 21 % av sine solgte kjøretøy, mens konkurrenten GM importerer 46 %. Likevel rammes Ford hardt fordi moderne bilproduksjon krever globale forsyningskjeder. Ford importerer fortsatt deler fra hele verden, og med en 50 % toll på kobber og høye tollsatser på aluminium og stål, blir selv amerikansk produksjon dyrere. Konsekvensen er direkte synlig i Fords nedjusterte forventninger: Justert EBIT forventes nå å være 6,5–7,5 milliarder dollar, sammenlignet med tidligere 7–8,5 milliarder dollar. Fallet på opptil 2 milliarder dollar tilsvarer nøyaktig netto tollpåvirkningen. GM forventer en tollpåvirkning på 4–5 milliarder dollar i 2025 og led et tap på 1,1 milliarder dollar bare i andre kvartal. Stellantis rapporterte 351 millioner dollar i tolltap i første halvår. Trumps tollsatser skulle straffe utenlandske produsenter og beskytte amerikanske arbeidsplasser. I stedet straffer de nettopp de selskapene som har investert mest i amerikansk produksjon. Det er proteksjonismens klassiske paradoks: Forsøket på å beskytte ender opp med å skade. Fords regnskaper gjør det klart at handelskriger ikke har noen vinnere – bare tapere av ulik størrelse. Og ironisk nok er noen av de største taperne de amerikanske selskapene som politikken skal beskytte.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Høy
13,84VWAP
Lav
13,67OmsetningAntall
371,9 43 418 809
VWAP
Høy
13,84Lav
13,67OmsetningAntall
371,9 43 418 809
Meglerstatistikk
Fant ingen data
