Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.
Aksje
Nasdaq
F

Ford Motor

Ford Motor

10,82USD
−2,48% (−0,28)
Ved stenging
Høy10,92
Lav10,68
Omsetning
454 MUSD
10,82USD
−2,48% (−0,28)
Ved stenging
Høy10,92
Lav10,68
Omsetning
454 MUSD
Aksje
Nasdaq
F

Ford Motor

Ford Motor

10,82USD
−2,48% (−0,28)
Ved stenging
Høy10,92
Lav10,68
Omsetning
454 MUSD
10,82USD
−2,48% (−0,28)
Ved stenging
Høy10,92
Lav10,68
Omsetning
454 MUSD
Aksje
Nasdaq
F

Ford Motor

Ford Motor

10,82USD
−2,48% (−0,28)
Ved stenging
Høy10,92
Lav10,68
Omsetning
454 MUSD
10,82USD
−2,48% (−0,28)
Ved stenging
Høy10,92
Lav10,68
Omsetning
454 MUSD
Kvartalsrapport (Q2)
NY
3 dager siden1t
0,15 USD/aksje
Ex-dag 11. aug.
5,55 %
Direkteavkastning

Ordredybde

Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
10,92
VWAP
10,79
Lav
10,68
OmsetningAntall
454 68 915 541
VWAP
10,79
Høy
10,92
Lav
10,68
OmsetningAntall
454 68 915 541

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
Selskapskalender ikke tilgjengelig
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)30. juli
2025 Generalforsamling8. mai
2025 Kvartalsrapport (Q1)5. mai
2024 Årsrapport6. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q4)5. feb.
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 2 døgn siden
    ·
    for 2 døgn siden
    ·
    Interessant innsikt fra økonom Lars Christensen: TRUMPS TOLLSIRKUS RAMMER FORD Ford Motor Company presenterte i går kvartalsvise økonomiske resultater som perfekt illustrerer hvordan Trumps tollsatser rammer akkurat de selskapene de skulle beskytte. Ford led et tap på 800 millioner dollar i andre kvartal bare på grunn av tollsatser. Dette bidro til et totalt nettotap på 36 millioner dollar, til tross for rekordhøye inntekter på 50,2 milliarder dollar. For hele 2025 forventer Ford en total tollpåvirkning på 3 milliarder dollar, hvorav bare 1 milliard dollar kan oppveies. Nettoresultat: 2 milliarder dollar i merkostnader. Administrerende direktør Jim Farley sa det rett ut til Bloomberg: Overskuddet kan falle med opptil 36 % på grunn av Trumps tollsatser. Her er ironien: Ford bygger flere kjøretøy i USA enn noen annen stor bilprodusent bortsett fra Tesla. 80 % av Fords kjøretøy produseres i USA. Selskapet importerer bare 21 % av sine solgte kjøretøy, mens konkurrenten GM importerer 46 %. Likevel rammes Ford hardt fordi moderne bilproduksjon krever globale forsyningskjeder. Ford importerer fortsatt deler fra hele verden, og med en 50 % toll på kobber og høye tollsatser på aluminium og stål, blir selv amerikansk produksjon dyrere. Konsekvensen er direkte synlig i Fords nedjusterte forventninger: Justert EBIT forventes nå å være 6,5–7,5 milliarder dollar, sammenlignet med tidligere 7–8,5 milliarder dollar. Fallet på opptil 2 milliarder dollar tilsvarer nøyaktig netto tollpåvirkningen. GM forventer en tollpåvirkning på 4–5 milliarder dollar i 2025 og led et tap på 1,1 milliarder dollar bare i andre kvartal. Stellantis rapporterte 351 millioner dollar i tolltap i første halvår. Trumps tollsatser skulle straffe utenlandske produsenter og beskytte amerikanske arbeidsplasser. I stedet straffer de nettopp de selskapene som har investert mest i amerikansk produksjon. Det er proteksjonismens klassiske paradoks: Forsøket på å beskytte ender opp med å skade. Fords regnskaper gjør det klart at handelskriger ikke har noen vinnere – bare tapere av ulik størrelse. Og ironisk nok er noen av de største taperne de amerikanske selskapene som politikken skal beskytte.
  • 24. jan.
    ·
    24. jan.
    ·
    Analyse av Ford I Sparpodden analyseres Ford-aksjen, som har hatt det tøft de siste tre årene. Kommer det en snuoperasjon snart, og hvordan går det med elbilsatsingen deres? Link: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
    8. mars
    ·
    8. mars
    ·
    Jeg vet ikke om det var så mye å analysere. På en eller annen måte er Ford så mye mer enn noen europeiske elbiler, og det faktum at disse er dårligere enn Tesla er nok ikke hovedproblemet deres...
  • 28. sep. 2024
    ·
    28. sep. 2024
    ·
    Ford selger til Nic. Christiansen-gruppen. Kan utbyttet opprettholdes, eller risikerer aksjonærene at det forsvinner? 🤔
    19. des. 2024
    ·
    19. des. 2024
    ·
    Det har ingenting å si :-) Nic. Christiansen Gruppen i Kolding skal kun stå for import og salg av Ford i Danmark. Trykk her.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
  • 23. sep. 2024
    ·
    23. sep. 2024
    ·
    Kinesisk kjøretøyteknologi møter Biden-administrasjonsforbud på grunn av nasjonale sikkerhetsbekymringer: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
  • 21. sep. 2024
    ·
    21. sep. 2024
    ·
    Vurderer å investere i Ford. Kan de konkurrere med Tesla, eller vil det bare være noe for utbytteinvestering?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

Kvartalsrapport (Q2)
NY
3 dager siden1t
0,15 USD/aksje
Ex-dag 11. aug.
5,55 %
Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 2 døgn siden
    ·
    for 2 døgn siden
    ·
    Interessant innsikt fra økonom Lars Christensen: TRUMPS TOLLSIRKUS RAMMER FORD Ford Motor Company presenterte i går kvartalsvise økonomiske resultater som perfekt illustrerer hvordan Trumps tollsatser rammer akkurat de selskapene de skulle beskytte. Ford led et tap på 800 millioner dollar i andre kvartal bare på grunn av tollsatser. Dette bidro til et totalt nettotap på 36 millioner dollar, til tross for rekordhøye inntekter på 50,2 milliarder dollar. For hele 2025 forventer Ford en total tollpåvirkning på 3 milliarder dollar, hvorav bare 1 milliard dollar kan oppveies. Nettoresultat: 2 milliarder dollar i merkostnader. Administrerende direktør Jim Farley sa det rett ut til Bloomberg: Overskuddet kan falle med opptil 36 % på grunn av Trumps tollsatser. Her er ironien: Ford bygger flere kjøretøy i USA enn noen annen stor bilprodusent bortsett fra Tesla. 80 % av Fords kjøretøy produseres i USA. Selskapet importerer bare 21 % av sine solgte kjøretøy, mens konkurrenten GM importerer 46 %. Likevel rammes Ford hardt fordi moderne bilproduksjon krever globale forsyningskjeder. Ford importerer fortsatt deler fra hele verden, og med en 50 % toll på kobber og høye tollsatser på aluminium og stål, blir selv amerikansk produksjon dyrere. Konsekvensen er direkte synlig i Fords nedjusterte forventninger: Justert EBIT forventes nå å være 6,5–7,5 milliarder dollar, sammenlignet med tidligere 7–8,5 milliarder dollar. Fallet på opptil 2 milliarder dollar tilsvarer nøyaktig netto tollpåvirkningen. GM forventer en tollpåvirkning på 4–5 milliarder dollar i 2025 og led et tap på 1,1 milliarder dollar bare i andre kvartal. Stellantis rapporterte 351 millioner dollar i tolltap i første halvår. Trumps tollsatser skulle straffe utenlandske produsenter og beskytte amerikanske arbeidsplasser. I stedet straffer de nettopp de selskapene som har investert mest i amerikansk produksjon. Det er proteksjonismens klassiske paradoks: Forsøket på å beskytte ender opp med å skade. Fords regnskaper gjør det klart at handelskriger ikke har noen vinnere – bare tapere av ulik størrelse. Og ironisk nok er noen av de største taperne de amerikanske selskapene som politikken skal beskytte.
  • 24. jan.
    ·
    24. jan.
    ·
    Analyse av Ford I Sparpodden analyseres Ford-aksjen, som har hatt det tøft de siste tre årene. Kommer det en snuoperasjon snart, og hvordan går det med elbilsatsingen deres? Link: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
    8. mars
    ·
    8. mars
    ·
    Jeg vet ikke om det var så mye å analysere. På en eller annen måte er Ford så mye mer enn noen europeiske elbiler, og det faktum at disse er dårligere enn Tesla er nok ikke hovedproblemet deres...
  • 28. sep. 2024
    ·
    28. sep. 2024
    ·
    Ford selger til Nic. Christiansen-gruppen. Kan utbyttet opprettholdes, eller risikerer aksjonærene at det forsvinner? 🤔
    19. des. 2024
    ·
    19. des. 2024
    ·
    Det har ingenting å si :-) Nic. Christiansen Gruppen i Kolding skal kun stå for import og salg av Ford i Danmark. Trykk her.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
  • 23. sep. 2024
    ·
    23. sep. 2024
    ·
    Kinesisk kjøretøyteknologi møter Biden-administrasjonsforbud på grunn av nasjonale sikkerhetsbekymringer: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
  • 21. sep. 2024
    ·
    21. sep. 2024
    ·
    Vurderer å investere i Ford. Kan de konkurrere med Tesla, eller vil det bare være noe for utbytteinvestering?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
10,92
VWAP
10,79
Lav
10,68
OmsetningAntall
454 68 915 541
VWAP
10,79
Høy
10,92
Lav
10,68
OmsetningAntall
454 68 915 541

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
Selskapskalender ikke tilgjengelig
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)30. juli
2025 Generalforsamling8. mai
2025 Kvartalsrapport (Q1)5. mai
2024 Årsrapport6. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q4)5. feb.
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterte produkter

Kvartalsrapport (Q2)
NY
3 dager siden1t

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
Selskapskalender ikke tilgjengelig
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)30. juli
2025 Generalforsamling8. mai
2025 Kvartalsrapport (Q1)5. mai
2024 Årsrapport6. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q4)5. feb.
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterte produkter

0,15 USD/aksje
Ex-dag 11. aug.
5,55 %
Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 2 døgn siden
    ·
    for 2 døgn siden
    ·
    Interessant innsikt fra økonom Lars Christensen: TRUMPS TOLLSIRKUS RAMMER FORD Ford Motor Company presenterte i går kvartalsvise økonomiske resultater som perfekt illustrerer hvordan Trumps tollsatser rammer akkurat de selskapene de skulle beskytte. Ford led et tap på 800 millioner dollar i andre kvartal bare på grunn av tollsatser. Dette bidro til et totalt nettotap på 36 millioner dollar, til tross for rekordhøye inntekter på 50,2 milliarder dollar. For hele 2025 forventer Ford en total tollpåvirkning på 3 milliarder dollar, hvorav bare 1 milliard dollar kan oppveies. Nettoresultat: 2 milliarder dollar i merkostnader. Administrerende direktør Jim Farley sa det rett ut til Bloomberg: Overskuddet kan falle med opptil 36 % på grunn av Trumps tollsatser. Her er ironien: Ford bygger flere kjøretøy i USA enn noen annen stor bilprodusent bortsett fra Tesla. 80 % av Fords kjøretøy produseres i USA. Selskapet importerer bare 21 % av sine solgte kjøretøy, mens konkurrenten GM importerer 46 %. Likevel rammes Ford hardt fordi moderne bilproduksjon krever globale forsyningskjeder. Ford importerer fortsatt deler fra hele verden, og med en 50 % toll på kobber og høye tollsatser på aluminium og stål, blir selv amerikansk produksjon dyrere. Konsekvensen er direkte synlig i Fords nedjusterte forventninger: Justert EBIT forventes nå å være 6,5–7,5 milliarder dollar, sammenlignet med tidligere 7–8,5 milliarder dollar. Fallet på opptil 2 milliarder dollar tilsvarer nøyaktig netto tollpåvirkningen. GM forventer en tollpåvirkning på 4–5 milliarder dollar i 2025 og led et tap på 1,1 milliarder dollar bare i andre kvartal. Stellantis rapporterte 351 millioner dollar i tolltap i første halvår. Trumps tollsatser skulle straffe utenlandske produsenter og beskytte amerikanske arbeidsplasser. I stedet straffer de nettopp de selskapene som har investert mest i amerikansk produksjon. Det er proteksjonismens klassiske paradoks: Forsøket på å beskytte ender opp med å skade. Fords regnskaper gjør det klart at handelskriger ikke har noen vinnere – bare tapere av ulik størrelse. Og ironisk nok er noen av de største taperne de amerikanske selskapene som politikken skal beskytte.
  • 24. jan.
    ·
    24. jan.
    ·
    Analyse av Ford I Sparpodden analyseres Ford-aksjen, som har hatt det tøft de siste tre årene. Kommer det en snuoperasjon snart, og hvordan går det med elbilsatsingen deres? Link: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
    8. mars
    ·
    8. mars
    ·
    Jeg vet ikke om det var så mye å analysere. På en eller annen måte er Ford så mye mer enn noen europeiske elbiler, og det faktum at disse er dårligere enn Tesla er nok ikke hovedproblemet deres...
  • 28. sep. 2024
    ·
    28. sep. 2024
    ·
    Ford selger til Nic. Christiansen-gruppen. Kan utbyttet opprettholdes, eller risikerer aksjonærene at det forsvinner? 🤔
    19. des. 2024
    ·
    19. des. 2024
    ·
    Det har ingenting å si :-) Nic. Christiansen Gruppen i Kolding skal kun stå for import og salg av Ford i Danmark. Trykk her.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
  • 23. sep. 2024
    ·
    23. sep. 2024
    ·
    Kinesisk kjøretøyteknologi møter Biden-administrasjonsforbud på grunn av nasjonale sikkerhetsbekymringer: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
  • 21. sep. 2024
    ·
    21. sep. 2024
    ·
    Vurderer å investere i Ford. Kan de konkurrere med Tesla, eller vil det bare være noe for utbytteinvestering?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
10,92
VWAP
10,79
Lav
10,68
OmsetningAntall
454 68 915 541
VWAP
10,79
Høy
10,92
Lav
10,68
OmsetningAntall
454 68 915 541

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data