Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Aker BP

Vi fant ingen data.
2026 Q1-rapport
50 dager siden
6,1285 NOK/aksje
Siste utbytte
8,18%Direkteavkastning

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
15. juli
Historisk
2026 Q1-rapport
7. mai
2025 Q4-rapport
11. feb.
2025 Q3-rapport
22. okt. 2025
2025 Q2-rapport
15. juli 2025
2025 Q1-rapport
7. mai 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 17 t siden
    ABG Sundal ved John Olaisen er ute og tipper kursmål på 325 på aker BP Tidligere i år når, det var en betraktelig høyere oljepris og Aker BP kurs var så vidt over 300 ropte han selg Merkelig at han har høyere kursmål nå jeg er glad jeg ikke hørte på han da, jeg kjøpte på 300 og fikk ca 20 prosent gevinst Jeg velger og ikke høre på han denne gangen heller Oljeprisen skal nok nedover fortsatt Iransk olje er på markedet, og kanskje kommer det mere olje fra Russland også Trumf kommer til og gjøre så godt han kan for og få ned oljeprisen Han har et valg i november han må tenke på
    for 3 t siden
    Tror også Olaisen har kursmål på 12 måneder. Synes egentlig dette målet var litt lavt. AkerBp har nå bedre visualitet i de nye prosjektene og det har ikke kommet store kostnadsoverskridelser enda og det blir mindre sannsynlig ettersom tiden for ferdigstillelse nærmer seg. Jeg regner med at det er slike forhold som setter kursmålet. Ikke utelukkende om oljeprisen skal opp eller ned. AkerBp øker utbyttekapasiteten mer eller mindre uavhengig av dagens oljepris. Dette har sammenheng med lavere Capex og økt oljeproduksjon.
  • for 2 døgn siden
    Har har en tro denne aksjen kommer til å synke… Askjen er overkjøpt, tillegg så det mindre etterspørsel etter olje akkurat nå enn når først krigen i Iran startet😅 Antar nok vi får sett aksjen på 260 ganske snart, tror det blir veldig gunstig å kjøpe da😏
    for 1 døgn siden
    260 vil være en skikkelig gavepakke (slik det var før krigen) - nær 10% direkteavkastning (avhengig av USDNOK) i påvente av at utbyttene tar seg opp og markedene tar til fornuft er en kjempedeal (personlig så har jeg redusert oljeaksjer under krigen, og AKRBP måtte svi, men kjøper veldig gjerne for (vel før) 260)
  • for 3 døgn siden
    Blir det utbytte i Juli tro?
    for 3 døgn siden
    Ex-dato 20. Juli
  • 20. juni
    Hormuz blir ikke “stengt”, men semi‑åpen med høy risiko. En slags “gråsonestatus”. Noen skip slipper gjennom, noen ruter holdes stengt. Risikoen er konstant høy og forsikringene er dyre for tankskip. Trafikken er lavere enn normalt Dette er definisjonen på en verkebyll for dem som skal operere i Hormuz, ikke fullt så mye for oss med nordsjøolje:). Det vil nok ta årevis før dette egentlig løser seg. Det har allerede gått for langt. Psykologien til investorer, redere og assuranse-selskaper er permanent skadet. Dette kan ikke den oransje apen i det hvite hus endre på. Diplomati kan heller ikke endre det jeg listet over her. Dessuten vil nok aldri Iran gi opp den maktposisjonen de nå har. Feks krever de nå at alle skip som skal passere skal måtte godkjennes av iranske myndigheter. Tankskip rutes nå, og har i lengre tid, gjennom Rødehavet. Redere planlegger for Hormuz-dritten permanent. Kort fortalt mener jeg derfor at oljeprisen, altså referanse-indeksen, blir manipulert. Dette kan ikke fortsette i lang tid. Vi får se på hva som skjer med oljeprisen etter mellomvalget i USA. Bare noen tanker på en sløv lørdag.
  • 20. juni
    Hormuz stengt igjen, hvem skulle trodd at det kom til å skje?🤷‍♂️
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
50 dager siden
6,1285 NOK/aksje
Siste utbytte
8,18%Direkteavkastning

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 17 t siden
    ABG Sundal ved John Olaisen er ute og tipper kursmål på 325 på aker BP Tidligere i år når, det var en betraktelig høyere oljepris og Aker BP kurs var så vidt over 300 ropte han selg Merkelig at han har høyere kursmål nå jeg er glad jeg ikke hørte på han da, jeg kjøpte på 300 og fikk ca 20 prosent gevinst Jeg velger og ikke høre på han denne gangen heller Oljeprisen skal nok nedover fortsatt Iransk olje er på markedet, og kanskje kommer det mere olje fra Russland også Trumf kommer til og gjøre så godt han kan for og få ned oljeprisen Han har et valg i november han må tenke på
    for 3 t siden
    Tror også Olaisen har kursmål på 12 måneder. Synes egentlig dette målet var litt lavt. AkerBp har nå bedre visualitet i de nye prosjektene og det har ikke kommet store kostnadsoverskridelser enda og det blir mindre sannsynlig ettersom tiden for ferdigstillelse nærmer seg. Jeg regner med at det er slike forhold som setter kursmålet. Ikke utelukkende om oljeprisen skal opp eller ned. AkerBp øker utbyttekapasiteten mer eller mindre uavhengig av dagens oljepris. Dette har sammenheng med lavere Capex og økt oljeproduksjon.
  • for 2 døgn siden
    Har har en tro denne aksjen kommer til å synke… Askjen er overkjøpt, tillegg så det mindre etterspørsel etter olje akkurat nå enn når først krigen i Iran startet😅 Antar nok vi får sett aksjen på 260 ganske snart, tror det blir veldig gunstig å kjøpe da😏
    for 1 døgn siden
    260 vil være en skikkelig gavepakke (slik det var før krigen) - nær 10% direkteavkastning (avhengig av USDNOK) i påvente av at utbyttene tar seg opp og markedene tar til fornuft er en kjempedeal (personlig så har jeg redusert oljeaksjer under krigen, og AKRBP måtte svi, men kjøper veldig gjerne for (vel før) 260)
  • for 3 døgn siden
    Blir det utbytte i Juli tro?
    for 3 døgn siden
    Ex-dato 20. Juli
  • 20. juni
    Hormuz blir ikke “stengt”, men semi‑åpen med høy risiko. En slags “gråsonestatus”. Noen skip slipper gjennom, noen ruter holdes stengt. Risikoen er konstant høy og forsikringene er dyre for tankskip. Trafikken er lavere enn normalt Dette er definisjonen på en verkebyll for dem som skal operere i Hormuz, ikke fullt så mye for oss med nordsjøolje:). Det vil nok ta årevis før dette egentlig løser seg. Det har allerede gått for langt. Psykologien til investorer, redere og assuranse-selskaper er permanent skadet. Dette kan ikke den oransje apen i det hvite hus endre på. Diplomati kan heller ikke endre det jeg listet over her. Dessuten vil nok aldri Iran gi opp den maktposisjonen de nå har. Feks krever de nå at alle skip som skal passere skal måtte godkjennes av iranske myndigheter. Tankskip rutes nå, og har i lengre tid, gjennom Rødehavet. Redere planlegger for Hormuz-dritten permanent. Kort fortalt mener jeg derfor at oljeprisen, altså referanse-indeksen, blir manipulert. Dette kan ikke fortsette i lang tid. Vi får se på hva som skjer med oljeprisen etter mellomvalget i USA. Bare noen tanker på en sløv lørdag.
  • 20. juni
    Hormuz stengt igjen, hvem skulle trodd at det kom til å skje?🤷‍♂️
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
15. juli
Historisk
2026 Q1-rapport
7. mai
2025 Q4-rapport
11. feb.
2025 Q3-rapport
22. okt. 2025
2025 Q2-rapport
15. juli 2025
2025 Q1-rapport
7. mai 2025

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
50 dager siden

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
15. juli
Historisk
2026 Q1-rapport
7. mai
2025 Q4-rapport
11. feb.
2025 Q3-rapport
22. okt. 2025
2025 Q2-rapport
15. juli 2025
2025 Q1-rapport
7. mai 2025

Relaterte produkter

6,1285 NOK/aksje
Siste utbytte
8,18%Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 17 t siden
    ABG Sundal ved John Olaisen er ute og tipper kursmål på 325 på aker BP Tidligere i år når, det var en betraktelig høyere oljepris og Aker BP kurs var så vidt over 300 ropte han selg Merkelig at han har høyere kursmål nå jeg er glad jeg ikke hørte på han da, jeg kjøpte på 300 og fikk ca 20 prosent gevinst Jeg velger og ikke høre på han denne gangen heller Oljeprisen skal nok nedover fortsatt Iransk olje er på markedet, og kanskje kommer det mere olje fra Russland også Trumf kommer til og gjøre så godt han kan for og få ned oljeprisen Han har et valg i november han må tenke på
    for 3 t siden
    Tror også Olaisen har kursmål på 12 måneder. Synes egentlig dette målet var litt lavt. AkerBp har nå bedre visualitet i de nye prosjektene og det har ikke kommet store kostnadsoverskridelser enda og det blir mindre sannsynlig ettersom tiden for ferdigstillelse nærmer seg. Jeg regner med at det er slike forhold som setter kursmålet. Ikke utelukkende om oljeprisen skal opp eller ned. AkerBp øker utbyttekapasiteten mer eller mindre uavhengig av dagens oljepris. Dette har sammenheng med lavere Capex og økt oljeproduksjon.
  • for 2 døgn siden
    Har har en tro denne aksjen kommer til å synke… Askjen er overkjøpt, tillegg så det mindre etterspørsel etter olje akkurat nå enn når først krigen i Iran startet😅 Antar nok vi får sett aksjen på 260 ganske snart, tror det blir veldig gunstig å kjøpe da😏
    for 1 døgn siden
    260 vil være en skikkelig gavepakke (slik det var før krigen) - nær 10% direkteavkastning (avhengig av USDNOK) i påvente av at utbyttene tar seg opp og markedene tar til fornuft er en kjempedeal (personlig så har jeg redusert oljeaksjer under krigen, og AKRBP måtte svi, men kjøper veldig gjerne for (vel før) 260)
  • for 3 døgn siden
    Blir det utbytte i Juli tro?
    for 3 døgn siden
    Ex-dato 20. Juli
  • 20. juni
    Hormuz blir ikke “stengt”, men semi‑åpen med høy risiko. En slags “gråsonestatus”. Noen skip slipper gjennom, noen ruter holdes stengt. Risikoen er konstant høy og forsikringene er dyre for tankskip. Trafikken er lavere enn normalt Dette er definisjonen på en verkebyll for dem som skal operere i Hormuz, ikke fullt så mye for oss med nordsjøolje:). Det vil nok ta årevis før dette egentlig løser seg. Det har allerede gått for langt. Psykologien til investorer, redere og assuranse-selskaper er permanent skadet. Dette kan ikke den oransje apen i det hvite hus endre på. Diplomati kan heller ikke endre det jeg listet over her. Dessuten vil nok aldri Iran gi opp den maktposisjonen de nå har. Feks krever de nå at alle skip som skal passere skal måtte godkjennes av iranske myndigheter. Tankskip rutes nå, og har i lengre tid, gjennom Rødehavet. Redere planlegger for Hormuz-dritten permanent. Kort fortalt mener jeg derfor at oljeprisen, altså referanse-indeksen, blir manipulert. Dette kan ikke fortsette i lang tid. Vi får se på hva som skjer med oljeprisen etter mellomvalget i USA. Bare noen tanker på en sløv lørdag.
  • 20. juni
    Hormuz stengt igjen, hvem skulle trodd at det kom til å skje?🤷‍♂️
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data