Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Citycon

2026 Q1-rapport
38 dager siden
0,90 EUR/aksje
Siste utbytte
10,34%Direkteavkastning

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
144--
307--
200--
237--
23--

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Mest nettokjøp

Mest nettokjøp
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Anonym91 22791 22700

Mest nettosalg

Mest nettosalg
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Anonym91 22791 22700

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
13. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
15. mai
2025 Q4-rapport
27. feb.
2025 Q3-rapport
31. okt. 2025
2025 Q2-rapport
7. aug. 2025
2025 Q1-rapport
14. mai 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
  • for 22 t siden
    ·
    Ikke selg Citycon billig til israelske G-City – La oss ikke gjøre den samme feilen igjen! Kjære medinvestorer og Citycon-aksjonærer, Nå er det på tide å våkne og stå på. Israelske G-City legger for tiden frem et ubetinget frivillig kontantbud på alle Citycons gjenværende aksjer til en spottpris på 2,90 euro per aksje. Denne prisen er fullstendig latterlig og undervurderer selskapets virkelige verdi fullstendig. Citycon er et lønnsomt og stabilt selskap som nå er i ferd med å bli tatt fra oss til en latterlig lav pris. Vår historie som finske aksjesparere og selskaper er dessverre full av dyre og uansvarlige feil. Vi husker alle Soneras tyske luftlisenser verdt milliarder av euro, Fortums katastrofale Uniper-eventyr og salget av vårt vitale strømnett (Caruna) til utenlandske private equity-investorer. Kommer finske investorer virkelig til å gjøre en ny stor feil og overlevere sine verdifulle eiendomsaktiva til utlandet for nesten ingenting? Se på disse kalde fakta og tallene for Citycon: Equity per share (Oma pääoma / osake): 9,51 euro. EPRA NRV (Nettovarallisuus): 7,61 euro. Estimert EPS 2026: 0,62 euro. P/E-forhold ved budkursen: Kun rundt 4,7! La oss vurdere denne absurde skalaen: til en kurs på 2,90 euro beregnes hele selskapets verdi til bare 532 millioner euro (183 569 011 aksjer x 2,90 euro). Samtidig er selskapets virkelige bokførte egenkapital (Equity) omtrent 1 746 millioner euro, og EPRA NRV-verdien er også omtrent 1 397 millioner euro. Men her er den største frekkheten som enhver investor må forstå: Siden G City allerede eier omtrent 86,5 % av selskapet, trenger de bare å betale litt over 72 millioner euro for våre øvrige aksjer for å få hele denne milliardformuen 100 % i sine hender og ut av børsen! De kjøper oss ut med lommepenger. G-City er i ferd med å gjøre sitt livs handler, og vi finske aksjonærer kan bare skylde på oss selv hvis vi godtar dette og overgir aksjene våre for billig. De trenger aksjene våre for å komme over 90 %-grensen, slik at de kan tvangsinnløse resten. Vi må nå kjempe imot og forstå å ikke selge! Ikke aksepter dette budet, og ikke selg en eneste aksje til G-City eller markedet til denne spottprisen! Hvis vi ikke selger, vil de ikke bryte 90 %-grensen. La oss sørge for at vi forblir eiere av dette lønnsomme selskapet i fremtiden, og ikke gir etter for en utenlandsk storaksjonær. La oss ikke selge finske eiendeler til utlandet til spottpris igjen!
    for 2 t siden
    ·
    Jeg kjøpte selv mer, slik at eierskapet ikke bare glir for billig til utlandet.
  • 17. juni
    ·
    Raske innsikter i en improvisert video om Citycons nye kjøpstilbud. https://www.youtube.com/watch?v=sAxDbtnydzY P. S. Tilbakemelding er velkommen. Et passende format er fortsatt under leting.
    for 1 døgn siden
    ·
    Hvorfor skulle jeg selge til den prisen.
  • 17. juni · Endret
    ·
    Jeg solgte til et kjøpstilbud på 3.8e, deretter har eierne mottatt en kapitaltilbakebetaling på 0,9e, hvorfra skatt er betalt, og nå er kjøpstilbudet for aksjen 2.9e. Så å selge aksjen og sette pengene i arbeid var et bedre alternativ den gangen, enn å vente.
    for 3 døgn siden
    ·
    For å være presis, kan man også beregne en avkastning for å holde fast. På utbytte (kapitaltilbakebetaling) betales praktisk talt 24,5% skatt. Og igjen, fra et tap på 90c /aksje ved salg kan 30% trekkes fra i beskatningen. Jeg personlig finner innløsningstilbudet på 2,9e latterlig. Eller kanskje er det nettopp hovedeieren som ler mest av det. Jeg selger ikke en eneste aksje til den prisen frivillig.
  • 17. juni
    ·
    Den burde nå ha betalt minst utbytte eller kapitaltilbakebetaling. Et så kjedelig tilbud.
    17. juni
    ·
    Det lønner seg ikke å selge
  • 17. juni
    ·
    Innsideinformasjon: G City Ltd. kunngjør et ubetinget frivillig offentlig kontantkjøpstilbud på alle utestående aksjer i Citycon Oyj: https://www.kauppalehti.fi/porssitiedotteet/a/65d5892d-41e3-5962-9890-907ea64bb093
    17. juni · Endret
    ·
    Tvangsinnløsning er minst 2.90€. I voldgiftsbehandling kan prisen være mye høyere. Etter min mening er dette en freeroll. Ta 2.90€ nå eller muligens mer senere.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
38 dager siden
0,90 EUR/aksje
Siste utbytte
10,34%Direkteavkastning

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
  • for 22 t siden
    ·
    Ikke selg Citycon billig til israelske G-City – La oss ikke gjøre den samme feilen igjen! Kjære medinvestorer og Citycon-aksjonærer, Nå er det på tide å våkne og stå på. Israelske G-City legger for tiden frem et ubetinget frivillig kontantbud på alle Citycons gjenværende aksjer til en spottpris på 2,90 euro per aksje. Denne prisen er fullstendig latterlig og undervurderer selskapets virkelige verdi fullstendig. Citycon er et lønnsomt og stabilt selskap som nå er i ferd med å bli tatt fra oss til en latterlig lav pris. Vår historie som finske aksjesparere og selskaper er dessverre full av dyre og uansvarlige feil. Vi husker alle Soneras tyske luftlisenser verdt milliarder av euro, Fortums katastrofale Uniper-eventyr og salget av vårt vitale strømnett (Caruna) til utenlandske private equity-investorer. Kommer finske investorer virkelig til å gjøre en ny stor feil og overlevere sine verdifulle eiendomsaktiva til utlandet for nesten ingenting? Se på disse kalde fakta og tallene for Citycon: Equity per share (Oma pääoma / osake): 9,51 euro. EPRA NRV (Nettovarallisuus): 7,61 euro. Estimert EPS 2026: 0,62 euro. P/E-forhold ved budkursen: Kun rundt 4,7! La oss vurdere denne absurde skalaen: til en kurs på 2,90 euro beregnes hele selskapets verdi til bare 532 millioner euro (183 569 011 aksjer x 2,90 euro). Samtidig er selskapets virkelige bokførte egenkapital (Equity) omtrent 1 746 millioner euro, og EPRA NRV-verdien er også omtrent 1 397 millioner euro. Men her er den største frekkheten som enhver investor må forstå: Siden G City allerede eier omtrent 86,5 % av selskapet, trenger de bare å betale litt over 72 millioner euro for våre øvrige aksjer for å få hele denne milliardformuen 100 % i sine hender og ut av børsen! De kjøper oss ut med lommepenger. G-City er i ferd med å gjøre sitt livs handler, og vi finske aksjonærer kan bare skylde på oss selv hvis vi godtar dette og overgir aksjene våre for billig. De trenger aksjene våre for å komme over 90 %-grensen, slik at de kan tvangsinnløse resten. Vi må nå kjempe imot og forstå å ikke selge! Ikke aksepter dette budet, og ikke selg en eneste aksje til G-City eller markedet til denne spottprisen! Hvis vi ikke selger, vil de ikke bryte 90 %-grensen. La oss sørge for at vi forblir eiere av dette lønnsomme selskapet i fremtiden, og ikke gir etter for en utenlandsk storaksjonær. La oss ikke selge finske eiendeler til utlandet til spottpris igjen!
    for 2 t siden
    ·
    Jeg kjøpte selv mer, slik at eierskapet ikke bare glir for billig til utlandet.
  • 17. juni
    ·
    Raske innsikter i en improvisert video om Citycons nye kjøpstilbud. https://www.youtube.com/watch?v=sAxDbtnydzY P. S. Tilbakemelding er velkommen. Et passende format er fortsatt under leting.
    for 1 døgn siden
    ·
    Hvorfor skulle jeg selge til den prisen.
  • 17. juni · Endret
    ·
    Jeg solgte til et kjøpstilbud på 3.8e, deretter har eierne mottatt en kapitaltilbakebetaling på 0,9e, hvorfra skatt er betalt, og nå er kjøpstilbudet for aksjen 2.9e. Så å selge aksjen og sette pengene i arbeid var et bedre alternativ den gangen, enn å vente.
    for 3 døgn siden
    ·
    For å være presis, kan man også beregne en avkastning for å holde fast. På utbytte (kapitaltilbakebetaling) betales praktisk talt 24,5% skatt. Og igjen, fra et tap på 90c /aksje ved salg kan 30% trekkes fra i beskatningen. Jeg personlig finner innløsningstilbudet på 2,9e latterlig. Eller kanskje er det nettopp hovedeieren som ler mest av det. Jeg selger ikke en eneste aksje til den prisen frivillig.
  • 17. juni
    ·
    Den burde nå ha betalt minst utbytte eller kapitaltilbakebetaling. Et så kjedelig tilbud.
    17. juni
    ·
    Det lønner seg ikke å selge
  • 17. juni
    ·
    Innsideinformasjon: G City Ltd. kunngjør et ubetinget frivillig offentlig kontantkjøpstilbud på alle utestående aksjer i Citycon Oyj: https://www.kauppalehti.fi/porssitiedotteet/a/65d5892d-41e3-5962-9890-907ea64bb093
    17. juni · Endret
    ·
    Tvangsinnløsning er minst 2.90€. I voldgiftsbehandling kan prisen være mye høyere. Etter min mening er dette en freeroll. Ta 2.90€ nå eller muligens mer senere.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
144--
307--
200--
237--
23--

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Mest nettokjøp

Mest nettokjøp
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Anonym91 22791 22700

Mest nettosalg

Mest nettosalg
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Anonym91 22791 22700

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
13. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
15. mai
2025 Q4-rapport
27. feb.
2025 Q3-rapport
31. okt. 2025
2025 Q2-rapport
7. aug. 2025
2025 Q1-rapport
14. mai 2025

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
38 dager siden

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
13. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
15. mai
2025 Q4-rapport
27. feb.
2025 Q3-rapport
31. okt. 2025
2025 Q2-rapport
7. aug. 2025
2025 Q1-rapport
14. mai 2025

Relaterte produkter

0,90 EUR/aksje
Siste utbytte
10,34%Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
  • for 22 t siden
    ·
    Ikke selg Citycon billig til israelske G-City – La oss ikke gjøre den samme feilen igjen! Kjære medinvestorer og Citycon-aksjonærer, Nå er det på tide å våkne og stå på. Israelske G-City legger for tiden frem et ubetinget frivillig kontantbud på alle Citycons gjenværende aksjer til en spottpris på 2,90 euro per aksje. Denne prisen er fullstendig latterlig og undervurderer selskapets virkelige verdi fullstendig. Citycon er et lønnsomt og stabilt selskap som nå er i ferd med å bli tatt fra oss til en latterlig lav pris. Vår historie som finske aksjesparere og selskaper er dessverre full av dyre og uansvarlige feil. Vi husker alle Soneras tyske luftlisenser verdt milliarder av euro, Fortums katastrofale Uniper-eventyr og salget av vårt vitale strømnett (Caruna) til utenlandske private equity-investorer. Kommer finske investorer virkelig til å gjøre en ny stor feil og overlevere sine verdifulle eiendomsaktiva til utlandet for nesten ingenting? Se på disse kalde fakta og tallene for Citycon: Equity per share (Oma pääoma / osake): 9,51 euro. EPRA NRV (Nettovarallisuus): 7,61 euro. Estimert EPS 2026: 0,62 euro. P/E-forhold ved budkursen: Kun rundt 4,7! La oss vurdere denne absurde skalaen: til en kurs på 2,90 euro beregnes hele selskapets verdi til bare 532 millioner euro (183 569 011 aksjer x 2,90 euro). Samtidig er selskapets virkelige bokførte egenkapital (Equity) omtrent 1 746 millioner euro, og EPRA NRV-verdien er også omtrent 1 397 millioner euro. Men her er den største frekkheten som enhver investor må forstå: Siden G City allerede eier omtrent 86,5 % av selskapet, trenger de bare å betale litt over 72 millioner euro for våre øvrige aksjer for å få hele denne milliardformuen 100 % i sine hender og ut av børsen! De kjøper oss ut med lommepenger. G-City er i ferd med å gjøre sitt livs handler, og vi finske aksjonærer kan bare skylde på oss selv hvis vi godtar dette og overgir aksjene våre for billig. De trenger aksjene våre for å komme over 90 %-grensen, slik at de kan tvangsinnløse resten. Vi må nå kjempe imot og forstå å ikke selge! Ikke aksepter dette budet, og ikke selg en eneste aksje til G-City eller markedet til denne spottprisen! Hvis vi ikke selger, vil de ikke bryte 90 %-grensen. La oss sørge for at vi forblir eiere av dette lønnsomme selskapet i fremtiden, og ikke gir etter for en utenlandsk storaksjonær. La oss ikke selge finske eiendeler til utlandet til spottpris igjen!
    for 2 t siden
    ·
    Jeg kjøpte selv mer, slik at eierskapet ikke bare glir for billig til utlandet.
  • 17. juni
    ·
    Raske innsikter i en improvisert video om Citycons nye kjøpstilbud. https://www.youtube.com/watch?v=sAxDbtnydzY P. S. Tilbakemelding er velkommen. Et passende format er fortsatt under leting.
    for 1 døgn siden
    ·
    Hvorfor skulle jeg selge til den prisen.
  • 17. juni · Endret
    ·
    Jeg solgte til et kjøpstilbud på 3.8e, deretter har eierne mottatt en kapitaltilbakebetaling på 0,9e, hvorfra skatt er betalt, og nå er kjøpstilbudet for aksjen 2.9e. Så å selge aksjen og sette pengene i arbeid var et bedre alternativ den gangen, enn å vente.
    for 3 døgn siden
    ·
    For å være presis, kan man også beregne en avkastning for å holde fast. På utbytte (kapitaltilbakebetaling) betales praktisk talt 24,5% skatt. Og igjen, fra et tap på 90c /aksje ved salg kan 30% trekkes fra i beskatningen. Jeg personlig finner innløsningstilbudet på 2,9e latterlig. Eller kanskje er det nettopp hovedeieren som ler mest av det. Jeg selger ikke en eneste aksje til den prisen frivillig.
  • 17. juni
    ·
    Den burde nå ha betalt minst utbytte eller kapitaltilbakebetaling. Et så kjedelig tilbud.
    17. juni
    ·
    Det lønner seg ikke å selge
  • 17. juni
    ·
    Innsideinformasjon: G City Ltd. kunngjør et ubetinget frivillig offentlig kontantkjøpstilbud på alle utestående aksjer i Citycon Oyj: https://www.kauppalehti.fi/porssitiedotteet/a/65d5892d-41e3-5962-9890-907ea64bb093
    17. juni · Endret
    ·
    Tvangsinnløsning er minst 2.90€. I voldgiftsbehandling kan prisen være mye høyere. Etter min mening er dette en freeroll. Ta 2.90€ nå eller muligens mer senere.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
144--
307--
200--
237--
23--

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Mest nettokjøp

Mest nettokjøp
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Anonym91 22791 22700

Mest nettosalg

Mest nettosalg
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Anonym91 22791 22700