Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Hvordan avslutter jeg en konto tilhørende et dødsbo?

Hvis en kunde har en aksje- og fondskonto, aksjesparekonto og/eller sparekonto og har gått bort, tilhører beholdningen dødsboet og arvinger.

Når skifteattesten er klar, skal du/dere som har ansvar over skiftet, eller har fullmakt, avslutte kontoen(e) hos Nordnet og flytte gjenværende beholdning slik du/dere ønsker.

Dette må du/dere gjøre:

  • Opplyse om hvem som er arvinger

  • Følg instruksjonene i det digitale skjemaet.

  • Legge ved skifteattest og eventuelt testamente eller fullmakter

  • Angi hvordan gjenværende beholdning (verdipapirer og/eller kontanter) skal fordeles

  • Signere skjemaet med BankID

Dersom arvinger har konto hos Nordnet, kan skifteattest, eventuelt testamente eller andre fullmakter, sendes via meldingstjenesten. Kontoutdrag vil da kunne sendes i retur på meldingstjenesten for raskere behandling. Se informasjon nedenfor hvis du/dere mangler BankID.

Slik avsluttes en konto dersom noen av arvingene eller bobestyrer mangler BankID:

Opprett en fullmakt til den som er bobestyrer eller arvinger som har BankID. Legg ved denne fullmakten og ID-kopier på resterende arvinger og legg ved disse i skjemaet for arvinger.

Hvis samtlige arvinger eller bostyrer mangler BankID, vennligst send inn dette til oss i posten:

  • Bekreftet kopi av skifteattest

  • Bekreftet kopi av legitimasjon av alle arvinger i henhold til skifteattesten

  • Avslutningsskjema

    faq-3228-1
  • Eventuelle fullmakter

Dokumentene skal sendes i original til:Nordnet, Postboks 302 Sentrum, 0103 Oslo.