Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

STENOCARE

2026 Q1-rapport

Kun PDF

48 dager siden

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
20. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
7. mai
2025 Q4-rapport
26. feb.
2025 Q3-rapport
22. okt. 2025
2025 Q2-rapport
21. aug. 2025
2025 Q1-rapport
8. mai 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 18 t siden · Endret
    ·
    Bonusinfo, mens vi venter på at Q2 skal slutte. I min søken etter ditt og datt, har jeg også kommet over annen informasjon om den tyske sykekassen. (Krankenkasse) som en sidegevinst, for å forstå hvorfor Weeco Astrum 10-10, i Tyskland, blir verdifullt for Stenocare, og årsaken til at Weeco Astrum 10-10 ikke blir rammet av det store spareforslaget for 2027, som nettopp har gått gjennom 1. behandling. Hvis du er nysgjerrig, så les endelig videre. Jeg vil også benytte anledningen til å rette misforståelser om det tyske sykeforsikringssystemet. Det er ufattelig innviklet, ikke engang tyske borgere forstår det, men jeg vil forenkle det. Den tyske sykekassen er det overordnede organet, og det er de som bestemmer prisen på hvor mye vanlig medisin, f.eks. smertestillende, og cannabis medisin, maks. kan koste. Under dette organet har vi de tyske sykeforsikringsselskapene. Selv om de kalles sykeforsikringsselskaper, er de alle offentlige. I Tyskland er det 95 forsikringsselskaper av forskjellige størrelser, disse dekker alle tyske statsborgere i Tyskland. Det er lovpålagt at alle borgere skal være medlemmer av et forsikringsselskap. (det finnes også private, men dem holder jeg utenfor dette) Disse forsikringsselskapene dekker ikke det samme, og man tror det er løgn, men disse 95 selskapene konkurrerer innbyrdes om kundene. Det er også derfor ikke alle tyske borgere kan få tilskudd til Weeco Astrum 10-10, hvis de er medlem hos et selskap som ikke har godkjent oljen for refusjon. Det er kun de som er medlemmer hos TK og AOK som får refusjon. Når en borger innløser en resept, på apoteket eller online, på Weeco Astrum 10-10, så har vi jo sett at det er litt forskjellige priser på oljen, men det er fordi ikke alle har sine forsikringer i Techniker Krankenkasse (TK) og AOK. De personene som ikke er forsikret i ovenstående, de betaler selv, og det blir til den dyre prisen. De borgere som får refusjon, de betaler 0 kr. for oljen, og apoteket sender regningen direkte til ovenstående selskaper. Men det er en egenbetaling for å få utskrevet en resept som varierer litt i pris, ut fra hvem som skriver ut resepten. Jeg har sett forskjellige priser på online E-resepter. Forsikringsselskapene Techniker Krankenkasse (TK) og AOK har godkjent oljen for refusjon, fast track samt at den må selges i Tyskland. TK har 12,5 mill. medlemmer AOK, er 11 mindre forsikringsselskaper, som er samlet i en forening, som kalles AOK. (men det er fortsatt 11 selskaper, ut av de 95) De har tilsammen 27 mill. medlemmer Så skal vi også legge til den fryktede tilbakebetalingen, Regress, hos legene. Det er helt enkelt at legene skal tilbakebetale av egen lomme til sykekassen, hvis legene overskrider det budsjettet som de får hvert 3. måned. Det vil si, at hvis legen skriver ut medisin som ikke er godkjent av en eller flere sykeforsikringer, så går regningen til den overordnede sykekassen, og hvis legene overskrider det budsjettet de får tilsendt hver 3. måned, så må de legene som har overskredet dette budsjettet selv betale differansen. Hvilket legene både hater og frykter, så derfor er de veldig oppmerksomme på å overholde disse budsjettene. Men når en medisin er godkjent, til 100 % refusjon, som Weeco Astrum 10-10, så vil det ikke gå ut over legenes egen pengepung, fordi det er forsikringsselskapene som har godkjent for refusjon som betaler for medisinen, og ikke sykekassen. Jeg vet det, det er samme kasse, men slik er sykekasseloven. Årsaken til at Grunhorn (som er en av de store plattformene) ikke har Weeco Astrum på lager, er muligens fordi de selv blander Cannabis blomster, til damper og olje, ut fra hva legen skriver på resepten. Når Astrum ikke blir rammet av de store spareplanene, i 2027 er det fordi det er ferdig blandet, på en fabrikk, og ikke et apotek, og fordi det ikke er blomstermedisin og damper. se lenke. Apoteker, blomster, samt damper forretninger, blir rammet, når lovforslaget trer i kraft i 2027 Det gjør de, fordi tyske borgere selv skal betale for damper og blomstermedisin hvilket de fleste ikke har råd til, og fordi legene ikke vil risikere tilbakebetaling, vil de begynne å skrive resepter på Cannabis oljer og ekstrakter. I tillegg til at apoteker og Grunhorn selger blomster og damper, så blander de også selv cannabisoljer, og dette har vært en lukrativ forretning, men nye lover, faste priser og dyre priser på ditt og datt, gjør at fortjenesten blir så liten at det ikke kan lønne seg å blande selv. Dette markedet vil ferdigblandede produkter, som Astrum, andre oljer og ekstrakter, gradvis overta. På grunn av plassmangel se lenker i neste innlegg.
    for 18 t siden
    ·
  • for 21 t siden · Endret
    ·
    TA 23/7/26 https://www.tradingview.com/x/kyRYP5Mz/ Volumet er helt klart et av de beste verktøyene når man ser etter støtte/motstand. Vi har en High Volume Note (HVN) ved ca. 1.445 DKK., som gang på gang har sendt prisen ned igjen når den har blitt truffet. https://www.tradingview.com/x/QagFNwtG/ I tillegg, som konfluens, ligger AWAP, som jeg har trukket fra toppen. Kort sagt betyr det at den største motstanden ligger på 1,445. https://www.tradingview.com/x/HvgyqMiM/ Her ses en range mer lokalt. Jeg har forklart med tekst på bildet hva som har skjedd. https://www.tradingview.com/x/YSyrYwsU/ Teorien bak dette med en range eller VAL, POC og VAH er at prisen alltid starter med å bli avvist eller akseptert. POC er prisnivået hvor det har blitt handlet mest med størst volum. Altså der kjøpere og selgere har blitt enige om en rettferdig pris. Den fungerer alltid som en kraftig magnet for prisen, samt en sterk motstand eller støtte. Prisen kan kjøre i en range i få minutter eller mange år.. Det kommer an på hvor mye data man ser tilbake på. Men tenk alltid at prisen enten skal avvises eller aksepteres inn i VAL, POC og VAH. Til slutt vinner enten kjøpere, så vi ryker opp over rangen eller ned under, hvis selgerne fortsetter. Inntil da er vi altså i en konsolideringsfase, hvor vi prøver å bli enige om den riktige prisen. https://www.tradingview.com/x/BqKalHgd/ Hvis vi går etter boken er prisen i ferd med å bli akseptert i VAL. Gjør vi det, skal vi se etter at prisen stiger mot POC (1,145-1,47). https://www.tradingview.com/x/f1bFvWkz/ Blir prisen derimot avvist ved VAL, ser jeg neste støtte ved 0,75. Personlig holder jeg fortsatt en god porsjon fra 0,52 DKK, så jeg sitter jo fortsatt fint. Jeg tror fortsatt på prosjektet og holder fortsatt fast :) Hele mitt skriv gikk litt fort, så det kan forekomme stavefeil eller kanskje noe som du ikke forstår. Du er velkommen til å stille spørsmål til det hele Samt vil jeg være takknemlig hvis ALLE kommentarer, som ikke har noe med min TA å gjøre, kunne bli postet et annet sted... :) Ha en god dag!
  • 19. juni
    ·
    Gode nyheter er alltid velkommen takk. Nå kan det vel ikke være tvil om at Weeco astrum10-10 blir en cash caw for Stenocare. Ettersom Weeco atrum10-10 blir betraktet og godkjent som allmenn medisin, vil denne heller ikke bli berørt hvis tilskuddet til all medisinsk cannabis blir satt ned. Tilskuddet til blomstermedisin og dampere stopper pr. den 1. januar 2027. I denne forbindelse har Hanf magasinet skrevet en artikkel om at det beste alternativet er oljer og ekstrakter. Det tyske helsedepartementet har offentliggjort Plassering: Side 2, avsnitt 2. Regjeringens argument for å utelukke blomster: Det står i teksten at det tyske helsedepartementet (BMG) vil begrense sykeforsikringens dekning, slik at den fremover kun gjelder "ekstrakter i standardisert kvalitet, ferdiglegemidler samt legemidler med de aktive stoffene Dronabinol og Nabilon". Tørkede blomster skal helt ut. Hvorfor olje/ekstrakt er det sikre alternativet: Rett etter i teksten beskrives departementets offisielle begrunnelse til markedet. Departementet argumenterer med at røyking/inhalasjon av blomster gir en unødig "erhøjet suchtgefahr" (økt risiko for avhengighet) på grunn av den altfor raske opptakelsen i blodet. I tillegg kritiserer de at blomster som naturprodukt har for store svingninger i virkestoffinnholdet. Konklusjonen i lovteksten: Departementet slår fast at "innenfor rammen av en medisinsk terapi er standardiserte ekstrakter og ferdiglegemidler prinsipielt indisert [red: det riktige valget] overfor getrockneten Blüten, da det ved disse kan oppnås en høyere standardisering av virkestoffinnholdet." Jeg har funnet ovenstående med hjelp fra Google, og det er oversatt med hjelp fra Google. Hanf magasin. https://www.hanf-magazin.com/en/gkv-soll-cannabis-blueten-nicht-mehr-erstatten/ tyske helsedepartementet https://cannabiswirtschaft.de/wp-content/uploads/2026/04/BvCW-Stellungnahme-BStabG-2026-04-19.pdf
    for 1 døgn siden
    ·
    Jeg har mute Overleif, fordi jeg har den holdning at det er ytringsfrihet, og det samme gjelder for hva jeg skal høre på. Ettersom han ikke har noe konstruktivt å komme med, verken positivt eller negativt, men kun har ett eneste formål, som er å spre dårlig stemning, på alle de stedene han har tapt penger, og det later til at mange investeringer har gått galt, ifølge ham selv. I stedet for å lære av det, så mener han åpenbart at vi skal høre på, hver gang han har kastet gode penger etter dårlige investeringer. Derfor har jeg valgt å sette Overleif på mute.
  • 18. juni
    ·
    Lagerstatus Canngo; alle 3 apoteker har oljen på lager. Det er totalt 8 ganger, de siste 3 ukene, at disse apotekene har vært utsolgt. Resten status quo
  • 18. juni
    ·
    Hvem tror på denne aksjen?
    19. juni
    Har 20k og holder godt fast👌
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport

Kun PDF

48 dager siden

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 18 t siden · Endret
    ·
    Bonusinfo, mens vi venter på at Q2 skal slutte. I min søken etter ditt og datt, har jeg også kommet over annen informasjon om den tyske sykekassen. (Krankenkasse) som en sidegevinst, for å forstå hvorfor Weeco Astrum 10-10, i Tyskland, blir verdifullt for Stenocare, og årsaken til at Weeco Astrum 10-10 ikke blir rammet av det store spareforslaget for 2027, som nettopp har gått gjennom 1. behandling. Hvis du er nysgjerrig, så les endelig videre. Jeg vil også benytte anledningen til å rette misforståelser om det tyske sykeforsikringssystemet. Det er ufattelig innviklet, ikke engang tyske borgere forstår det, men jeg vil forenkle det. Den tyske sykekassen er det overordnede organet, og det er de som bestemmer prisen på hvor mye vanlig medisin, f.eks. smertestillende, og cannabis medisin, maks. kan koste. Under dette organet har vi de tyske sykeforsikringsselskapene. Selv om de kalles sykeforsikringsselskaper, er de alle offentlige. I Tyskland er det 95 forsikringsselskaper av forskjellige størrelser, disse dekker alle tyske statsborgere i Tyskland. Det er lovpålagt at alle borgere skal være medlemmer av et forsikringsselskap. (det finnes også private, men dem holder jeg utenfor dette) Disse forsikringsselskapene dekker ikke det samme, og man tror det er løgn, men disse 95 selskapene konkurrerer innbyrdes om kundene. Det er også derfor ikke alle tyske borgere kan få tilskudd til Weeco Astrum 10-10, hvis de er medlem hos et selskap som ikke har godkjent oljen for refusjon. Det er kun de som er medlemmer hos TK og AOK som får refusjon. Når en borger innløser en resept, på apoteket eller online, på Weeco Astrum 10-10, så har vi jo sett at det er litt forskjellige priser på oljen, men det er fordi ikke alle har sine forsikringer i Techniker Krankenkasse (TK) og AOK. De personene som ikke er forsikret i ovenstående, de betaler selv, og det blir til den dyre prisen. De borgere som får refusjon, de betaler 0 kr. for oljen, og apoteket sender regningen direkte til ovenstående selskaper. Men det er en egenbetaling for å få utskrevet en resept som varierer litt i pris, ut fra hvem som skriver ut resepten. Jeg har sett forskjellige priser på online E-resepter. Forsikringsselskapene Techniker Krankenkasse (TK) og AOK har godkjent oljen for refusjon, fast track samt at den må selges i Tyskland. TK har 12,5 mill. medlemmer AOK, er 11 mindre forsikringsselskaper, som er samlet i en forening, som kalles AOK. (men det er fortsatt 11 selskaper, ut av de 95) De har tilsammen 27 mill. medlemmer Så skal vi også legge til den fryktede tilbakebetalingen, Regress, hos legene. Det er helt enkelt at legene skal tilbakebetale av egen lomme til sykekassen, hvis legene overskrider det budsjettet som de får hvert 3. måned. Det vil si, at hvis legen skriver ut medisin som ikke er godkjent av en eller flere sykeforsikringer, så går regningen til den overordnede sykekassen, og hvis legene overskrider det budsjettet de får tilsendt hver 3. måned, så må de legene som har overskredet dette budsjettet selv betale differansen. Hvilket legene både hater og frykter, så derfor er de veldig oppmerksomme på å overholde disse budsjettene. Men når en medisin er godkjent, til 100 % refusjon, som Weeco Astrum 10-10, så vil det ikke gå ut over legenes egen pengepung, fordi det er forsikringsselskapene som har godkjent for refusjon som betaler for medisinen, og ikke sykekassen. Jeg vet det, det er samme kasse, men slik er sykekasseloven. Årsaken til at Grunhorn (som er en av de store plattformene) ikke har Weeco Astrum på lager, er muligens fordi de selv blander Cannabis blomster, til damper og olje, ut fra hva legen skriver på resepten. Når Astrum ikke blir rammet av de store spareplanene, i 2027 er det fordi det er ferdig blandet, på en fabrikk, og ikke et apotek, og fordi det ikke er blomstermedisin og damper. se lenke. Apoteker, blomster, samt damper forretninger, blir rammet, når lovforslaget trer i kraft i 2027 Det gjør de, fordi tyske borgere selv skal betale for damper og blomstermedisin hvilket de fleste ikke har råd til, og fordi legene ikke vil risikere tilbakebetaling, vil de begynne å skrive resepter på Cannabis oljer og ekstrakter. I tillegg til at apoteker og Grunhorn selger blomster og damper, så blander de også selv cannabisoljer, og dette har vært en lukrativ forretning, men nye lover, faste priser og dyre priser på ditt og datt, gjør at fortjenesten blir så liten at det ikke kan lønne seg å blande selv. Dette markedet vil ferdigblandede produkter, som Astrum, andre oljer og ekstrakter, gradvis overta. På grunn av plassmangel se lenker i neste innlegg.
    for 18 t siden
    ·
  • for 21 t siden · Endret
    ·
    TA 23/7/26 https://www.tradingview.com/x/kyRYP5Mz/ Volumet er helt klart et av de beste verktøyene når man ser etter støtte/motstand. Vi har en High Volume Note (HVN) ved ca. 1.445 DKK., som gang på gang har sendt prisen ned igjen når den har blitt truffet. https://www.tradingview.com/x/QagFNwtG/ I tillegg, som konfluens, ligger AWAP, som jeg har trukket fra toppen. Kort sagt betyr det at den største motstanden ligger på 1,445. https://www.tradingview.com/x/HvgyqMiM/ Her ses en range mer lokalt. Jeg har forklart med tekst på bildet hva som har skjedd. https://www.tradingview.com/x/YSyrYwsU/ Teorien bak dette med en range eller VAL, POC og VAH er at prisen alltid starter med å bli avvist eller akseptert. POC er prisnivået hvor det har blitt handlet mest med størst volum. Altså der kjøpere og selgere har blitt enige om en rettferdig pris. Den fungerer alltid som en kraftig magnet for prisen, samt en sterk motstand eller støtte. Prisen kan kjøre i en range i få minutter eller mange år.. Det kommer an på hvor mye data man ser tilbake på. Men tenk alltid at prisen enten skal avvises eller aksepteres inn i VAL, POC og VAH. Til slutt vinner enten kjøpere, så vi ryker opp over rangen eller ned under, hvis selgerne fortsetter. Inntil da er vi altså i en konsolideringsfase, hvor vi prøver å bli enige om den riktige prisen. https://www.tradingview.com/x/BqKalHgd/ Hvis vi går etter boken er prisen i ferd med å bli akseptert i VAL. Gjør vi det, skal vi se etter at prisen stiger mot POC (1,145-1,47). https://www.tradingview.com/x/f1bFvWkz/ Blir prisen derimot avvist ved VAL, ser jeg neste støtte ved 0,75. Personlig holder jeg fortsatt en god porsjon fra 0,52 DKK, så jeg sitter jo fortsatt fint. Jeg tror fortsatt på prosjektet og holder fortsatt fast :) Hele mitt skriv gikk litt fort, så det kan forekomme stavefeil eller kanskje noe som du ikke forstår. Du er velkommen til å stille spørsmål til det hele Samt vil jeg være takknemlig hvis ALLE kommentarer, som ikke har noe med min TA å gjøre, kunne bli postet et annet sted... :) Ha en god dag!
  • 19. juni
    ·
    Gode nyheter er alltid velkommen takk. Nå kan det vel ikke være tvil om at Weeco astrum10-10 blir en cash caw for Stenocare. Ettersom Weeco atrum10-10 blir betraktet og godkjent som allmenn medisin, vil denne heller ikke bli berørt hvis tilskuddet til all medisinsk cannabis blir satt ned. Tilskuddet til blomstermedisin og dampere stopper pr. den 1. januar 2027. I denne forbindelse har Hanf magasinet skrevet en artikkel om at det beste alternativet er oljer og ekstrakter. Det tyske helsedepartementet har offentliggjort Plassering: Side 2, avsnitt 2. Regjeringens argument for å utelukke blomster: Det står i teksten at det tyske helsedepartementet (BMG) vil begrense sykeforsikringens dekning, slik at den fremover kun gjelder "ekstrakter i standardisert kvalitet, ferdiglegemidler samt legemidler med de aktive stoffene Dronabinol og Nabilon". Tørkede blomster skal helt ut. Hvorfor olje/ekstrakt er det sikre alternativet: Rett etter i teksten beskrives departementets offisielle begrunnelse til markedet. Departementet argumenterer med at røyking/inhalasjon av blomster gir en unødig "erhøjet suchtgefahr" (økt risiko for avhengighet) på grunn av den altfor raske opptakelsen i blodet. I tillegg kritiserer de at blomster som naturprodukt har for store svingninger i virkestoffinnholdet. Konklusjonen i lovteksten: Departementet slår fast at "innenfor rammen av en medisinsk terapi er standardiserte ekstrakter og ferdiglegemidler prinsipielt indisert [red: det riktige valget] overfor getrockneten Blüten, da det ved disse kan oppnås en høyere standardisering av virkestoffinnholdet." Jeg har funnet ovenstående med hjelp fra Google, og det er oversatt med hjelp fra Google. Hanf magasin. https://www.hanf-magazin.com/en/gkv-soll-cannabis-blueten-nicht-mehr-erstatten/ tyske helsedepartementet https://cannabiswirtschaft.de/wp-content/uploads/2026/04/BvCW-Stellungnahme-BStabG-2026-04-19.pdf
    for 1 døgn siden
    ·
    Jeg har mute Overleif, fordi jeg har den holdning at det er ytringsfrihet, og det samme gjelder for hva jeg skal høre på. Ettersom han ikke har noe konstruktivt å komme med, verken positivt eller negativt, men kun har ett eneste formål, som er å spre dårlig stemning, på alle de stedene han har tapt penger, og det later til at mange investeringer har gått galt, ifølge ham selv. I stedet for å lære av det, så mener han åpenbart at vi skal høre på, hver gang han har kastet gode penger etter dårlige investeringer. Derfor har jeg valgt å sette Overleif på mute.
  • 18. juni
    ·
    Lagerstatus Canngo; alle 3 apoteker har oljen på lager. Det er totalt 8 ganger, de siste 3 ukene, at disse apotekene har vært utsolgt. Resten status quo
  • 18. juni
    ·
    Hvem tror på denne aksjen?
    19. juni
    Har 20k og holder godt fast👌
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
20. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
7. mai
2025 Q4-rapport
26. feb.
2025 Q3-rapport
22. okt. 2025
2025 Q2-rapport
21. aug. 2025
2025 Q1-rapport
8. mai 2025

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport

Kun PDF

48 dager siden

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
20. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
7. mai
2025 Q4-rapport
26. feb.
2025 Q3-rapport
22. okt. 2025
2025 Q2-rapport
21. aug. 2025
2025 Q1-rapport
8. mai 2025

Relaterte produkter

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 18 t siden · Endret
    ·
    Bonusinfo, mens vi venter på at Q2 skal slutte. I min søken etter ditt og datt, har jeg også kommet over annen informasjon om den tyske sykekassen. (Krankenkasse) som en sidegevinst, for å forstå hvorfor Weeco Astrum 10-10, i Tyskland, blir verdifullt for Stenocare, og årsaken til at Weeco Astrum 10-10 ikke blir rammet av det store spareforslaget for 2027, som nettopp har gått gjennom 1. behandling. Hvis du er nysgjerrig, så les endelig videre. Jeg vil også benytte anledningen til å rette misforståelser om det tyske sykeforsikringssystemet. Det er ufattelig innviklet, ikke engang tyske borgere forstår det, men jeg vil forenkle det. Den tyske sykekassen er det overordnede organet, og det er de som bestemmer prisen på hvor mye vanlig medisin, f.eks. smertestillende, og cannabis medisin, maks. kan koste. Under dette organet har vi de tyske sykeforsikringsselskapene. Selv om de kalles sykeforsikringsselskaper, er de alle offentlige. I Tyskland er det 95 forsikringsselskaper av forskjellige størrelser, disse dekker alle tyske statsborgere i Tyskland. Det er lovpålagt at alle borgere skal være medlemmer av et forsikringsselskap. (det finnes også private, men dem holder jeg utenfor dette) Disse forsikringsselskapene dekker ikke det samme, og man tror det er løgn, men disse 95 selskapene konkurrerer innbyrdes om kundene. Det er også derfor ikke alle tyske borgere kan få tilskudd til Weeco Astrum 10-10, hvis de er medlem hos et selskap som ikke har godkjent oljen for refusjon. Det er kun de som er medlemmer hos TK og AOK som får refusjon. Når en borger innløser en resept, på apoteket eller online, på Weeco Astrum 10-10, så har vi jo sett at det er litt forskjellige priser på oljen, men det er fordi ikke alle har sine forsikringer i Techniker Krankenkasse (TK) og AOK. De personene som ikke er forsikret i ovenstående, de betaler selv, og det blir til den dyre prisen. De borgere som får refusjon, de betaler 0 kr. for oljen, og apoteket sender regningen direkte til ovenstående selskaper. Men det er en egenbetaling for å få utskrevet en resept som varierer litt i pris, ut fra hvem som skriver ut resepten. Jeg har sett forskjellige priser på online E-resepter. Forsikringsselskapene Techniker Krankenkasse (TK) og AOK har godkjent oljen for refusjon, fast track samt at den må selges i Tyskland. TK har 12,5 mill. medlemmer AOK, er 11 mindre forsikringsselskaper, som er samlet i en forening, som kalles AOK. (men det er fortsatt 11 selskaper, ut av de 95) De har tilsammen 27 mill. medlemmer Så skal vi også legge til den fryktede tilbakebetalingen, Regress, hos legene. Det er helt enkelt at legene skal tilbakebetale av egen lomme til sykekassen, hvis legene overskrider det budsjettet som de får hvert 3. måned. Det vil si, at hvis legen skriver ut medisin som ikke er godkjent av en eller flere sykeforsikringer, så går regningen til den overordnede sykekassen, og hvis legene overskrider det budsjettet de får tilsendt hver 3. måned, så må de legene som har overskredet dette budsjettet selv betale differansen. Hvilket legene både hater og frykter, så derfor er de veldig oppmerksomme på å overholde disse budsjettene. Men når en medisin er godkjent, til 100 % refusjon, som Weeco Astrum 10-10, så vil det ikke gå ut over legenes egen pengepung, fordi det er forsikringsselskapene som har godkjent for refusjon som betaler for medisinen, og ikke sykekassen. Jeg vet det, det er samme kasse, men slik er sykekasseloven. Årsaken til at Grunhorn (som er en av de store plattformene) ikke har Weeco Astrum på lager, er muligens fordi de selv blander Cannabis blomster, til damper og olje, ut fra hva legen skriver på resepten. Når Astrum ikke blir rammet av de store spareplanene, i 2027 er det fordi det er ferdig blandet, på en fabrikk, og ikke et apotek, og fordi det ikke er blomstermedisin og damper. se lenke. Apoteker, blomster, samt damper forretninger, blir rammet, når lovforslaget trer i kraft i 2027 Det gjør de, fordi tyske borgere selv skal betale for damper og blomstermedisin hvilket de fleste ikke har råd til, og fordi legene ikke vil risikere tilbakebetaling, vil de begynne å skrive resepter på Cannabis oljer og ekstrakter. I tillegg til at apoteker og Grunhorn selger blomster og damper, så blander de også selv cannabisoljer, og dette har vært en lukrativ forretning, men nye lover, faste priser og dyre priser på ditt og datt, gjør at fortjenesten blir så liten at det ikke kan lønne seg å blande selv. Dette markedet vil ferdigblandede produkter, som Astrum, andre oljer og ekstrakter, gradvis overta. På grunn av plassmangel se lenker i neste innlegg.
    for 18 t siden
    ·
  • for 21 t siden · Endret
    ·
    TA 23/7/26 https://www.tradingview.com/x/kyRYP5Mz/ Volumet er helt klart et av de beste verktøyene når man ser etter støtte/motstand. Vi har en High Volume Note (HVN) ved ca. 1.445 DKK., som gang på gang har sendt prisen ned igjen når den har blitt truffet. https://www.tradingview.com/x/QagFNwtG/ I tillegg, som konfluens, ligger AWAP, som jeg har trukket fra toppen. Kort sagt betyr det at den største motstanden ligger på 1,445. https://www.tradingview.com/x/HvgyqMiM/ Her ses en range mer lokalt. Jeg har forklart med tekst på bildet hva som har skjedd. https://www.tradingview.com/x/YSyrYwsU/ Teorien bak dette med en range eller VAL, POC og VAH er at prisen alltid starter med å bli avvist eller akseptert. POC er prisnivået hvor det har blitt handlet mest med størst volum. Altså der kjøpere og selgere har blitt enige om en rettferdig pris. Den fungerer alltid som en kraftig magnet for prisen, samt en sterk motstand eller støtte. Prisen kan kjøre i en range i få minutter eller mange år.. Det kommer an på hvor mye data man ser tilbake på. Men tenk alltid at prisen enten skal avvises eller aksepteres inn i VAL, POC og VAH. Til slutt vinner enten kjøpere, så vi ryker opp over rangen eller ned under, hvis selgerne fortsetter. Inntil da er vi altså i en konsolideringsfase, hvor vi prøver å bli enige om den riktige prisen. https://www.tradingview.com/x/BqKalHgd/ Hvis vi går etter boken er prisen i ferd med å bli akseptert i VAL. Gjør vi det, skal vi se etter at prisen stiger mot POC (1,145-1,47). https://www.tradingview.com/x/f1bFvWkz/ Blir prisen derimot avvist ved VAL, ser jeg neste støtte ved 0,75. Personlig holder jeg fortsatt en god porsjon fra 0,52 DKK, så jeg sitter jo fortsatt fint. Jeg tror fortsatt på prosjektet og holder fortsatt fast :) Hele mitt skriv gikk litt fort, så det kan forekomme stavefeil eller kanskje noe som du ikke forstår. Du er velkommen til å stille spørsmål til det hele Samt vil jeg være takknemlig hvis ALLE kommentarer, som ikke har noe med min TA å gjøre, kunne bli postet et annet sted... :) Ha en god dag!
  • 19. juni
    ·
    Gode nyheter er alltid velkommen takk. Nå kan det vel ikke være tvil om at Weeco astrum10-10 blir en cash caw for Stenocare. Ettersom Weeco atrum10-10 blir betraktet og godkjent som allmenn medisin, vil denne heller ikke bli berørt hvis tilskuddet til all medisinsk cannabis blir satt ned. Tilskuddet til blomstermedisin og dampere stopper pr. den 1. januar 2027. I denne forbindelse har Hanf magasinet skrevet en artikkel om at det beste alternativet er oljer og ekstrakter. Det tyske helsedepartementet har offentliggjort Plassering: Side 2, avsnitt 2. Regjeringens argument for å utelukke blomster: Det står i teksten at det tyske helsedepartementet (BMG) vil begrense sykeforsikringens dekning, slik at den fremover kun gjelder "ekstrakter i standardisert kvalitet, ferdiglegemidler samt legemidler med de aktive stoffene Dronabinol og Nabilon". Tørkede blomster skal helt ut. Hvorfor olje/ekstrakt er det sikre alternativet: Rett etter i teksten beskrives departementets offisielle begrunnelse til markedet. Departementet argumenterer med at røyking/inhalasjon av blomster gir en unødig "erhøjet suchtgefahr" (økt risiko for avhengighet) på grunn av den altfor raske opptakelsen i blodet. I tillegg kritiserer de at blomster som naturprodukt har for store svingninger i virkestoffinnholdet. Konklusjonen i lovteksten: Departementet slår fast at "innenfor rammen av en medisinsk terapi er standardiserte ekstrakter og ferdiglegemidler prinsipielt indisert [red: det riktige valget] overfor getrockneten Blüten, da det ved disse kan oppnås en høyere standardisering av virkestoffinnholdet." Jeg har funnet ovenstående med hjelp fra Google, og det er oversatt med hjelp fra Google. Hanf magasin. https://www.hanf-magazin.com/en/gkv-soll-cannabis-blueten-nicht-mehr-erstatten/ tyske helsedepartementet https://cannabiswirtschaft.de/wp-content/uploads/2026/04/BvCW-Stellungnahme-BStabG-2026-04-19.pdf
    for 1 døgn siden
    ·
    Jeg har mute Overleif, fordi jeg har den holdning at det er ytringsfrihet, og det samme gjelder for hva jeg skal høre på. Ettersom han ikke har noe konstruktivt å komme med, verken positivt eller negativt, men kun har ett eneste formål, som er å spre dårlig stemning, på alle de stedene han har tapt penger, og det later til at mange investeringer har gått galt, ifølge ham selv. I stedet for å lære av det, så mener han åpenbart at vi skal høre på, hver gang han har kastet gode penger etter dårlige investeringer. Derfor har jeg valgt å sette Overleif på mute.
  • 18. juni
    ·
    Lagerstatus Canngo; alle 3 apoteker har oljen på lager. Det er totalt 8 ganger, de siste 3 ukene, at disse apotekene har vært utsolgt. Resten status quo
  • 18. juni
    ·
    Hvem tror på denne aksjen?
    19. juni
    Har 20k og holder godt fast👌
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data