Kvartalsrapport (Q2)
69 dager siden‧16min
0,05 USD/aksje
Siste utbytte
4,47 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Antall
Kjøp
104
Selg
Antall
1
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Høy
4,53VWAP
Lav
4,39OmsetningAntall
0,6 264 574
VWAP
Høy
4,53Lav
4,39OmsetningAntall
0,6 264 574
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
Selskapskalender ikke tilgjengelig |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Generalforsamling | 16. sep. | |
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 30. juli | |
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 29. juli | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 20. mai | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 19. mai |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 30. juli·Safe Bulkers rapporterte sitt 20. kvartal på rad i pluss på tirsdag, mens overskuddet falt til sitt laveste nivå i løpet av den perioden. Nettoinntekten i det Polys Hajioannou-ledede selskapet, en USA-notert eier av 47 bulkskip som hovedsakelig er sysselsatt på periodecharter, falt til 1,7 millioner dollar mellom april og juni, som er ned fra 27,6 millioner dollar i samme periode i 2024, hovedsakelig på grunn av synkende inntekter på grunn av svakere fraktmarkeder. Unntatt engangsposter, som gevinster eller tap fra salg av eiendeler og derivater, falt justert nettoinntekt med 82 % til 3 millioner dollar. "I løpet av andre kvartal 2025 opplevde vi et svakere marked sammenlignet med året før, noe som påvirket våre inntekter og lønnsomhet," sa Safe Bulkers-president Loukas Barmparis i en resultatmelding. Timecharterekvivalenten for selskapets fartøy lå på 14 857 dollar per dag – noe som hentet seg inn igjen fra fireårsbunnen den hadde falt til i første kvartal 2025, men fortsatt godt under 18 650 dollar oppnådd i andre kvartal 2024. Til tross for det svakere resultatet opprettholdt selskapet utbyttet stabilt for 15. kvartal på rad på 0,05 dollar per aksje. Safe Bulkers-aksjer ble handlet til 4,21 dollar per aksje i New York sent tirsdag, en økning på 15 % så langt i år. Dette gir selskapet en markedsverdi på 431 millioner dollar basert på ordinære aksjer – under nettoformueverdien på 1,15 milliarder dollar for flåten ved utgangen av juni. Safe Bulkers' eide flåte på vannet består av 17 post-panamax-skip, 14 kamsarmax-skip, åtte panamax-skip og åtte capesize-skip med en gjennomsnittsalder på omtrent 10 år. Tjueen av disse fartøyene, inkludert capesize-fartøyene, er utstyrt med scrubbere. Rederen foretrekker å bruke flåten sin på periodecharter. Per 18. juli var 37 av skipene i beskjeftigelse med en opprinnelig varighet på over tre måneder. Safe Bulkers investerer også tungt i nybygg, med et estimert utlegg siden slutten av 2020 på 650 millioner dollar på 18 nye fartøy, hvorav 12 allerede er på vannet. De resterende seks nybyggene, som inkluderer to metanol-dual-fuel kamsarmax-fartøy, skal leveres i 2026 og 2027. Noen av nybyggene erstatter eldre fartøy som selektivt selges i bruktmarkedet. Safe Bulkers solgte fem eldre fartøy i 2023 og 2024. Selskapet solgte sitt første fartøy i år på mandag, da de kunngjorde at de hadde oppnådd en fast pris på 12,5 millioner dollar for Pedhoulas Leader på 82 100 dwt (bygd 2007). Opphavsrett: TradeWinds, rett og slett den beste!
- 27. okt. 2023·Gir denne aksjen utbytte? Årlig eller hvert kvartal?
- 21. mars 202321. mars 2023Greece’s Safe Bulkers may return cash to shareholders through a fresh stock buyback scheme. The Polys Hajiouannou-led company said it has authorised a programme which could see it buy back up to 5m shares from time to time in the open market. Buttery takes the reins at Singapore’s Grindrod Shipping Read more This would represent about 4.3% of the company, and 6.6% of its public float. The stock rose 2.4% to $3.41 by the close in New York following the announcement. This would mean the 5m shares are worth $17.05m. The programme is in continuation of a deal announced in June 2021. Boosted by sizeable profits over the past eight quarters, Safe Bulkers had piled up a comfortable liquidity cash buffer of $123.3m at the end of 2022. This allows the company to finance its ongoing newbuilding programme, which will see the company take delivery of nine kamsarmaxes. Profitability slowed in the fourth quarter, in line with weaker bulker freight markets. The owner reported net income of $34.9m, a drop of almost half compared with the same period in 2021. Full-year 2022 profit, however, was broadly stable at $172.6m, just 1% down from the previous year. Earlier this month, the company sold the 75,000-dwt Efrossini (built 2012) to an unnamed buyer for a firm $22.5m, with a delivery date in June. The Japanese-built bulker will then be chartered back by Safe at $16,050 per day for between 10 and 14 months.
- 10. mars 202310. mars 2023https://www.tradewindsnews.com/bulkers/safe-bulkers-not-afraid-to-order-new-ships-despite-fuel-uncertainty/2-1-141761830. mars 202330. mars 2023Takk for fyldig og god informasjon. Informasjon fra dere her inne på sidene samt selskaps informasjon gir nybegynnere som meg tiltro til til å kjøpe i et marked/sektor som shipping🚢 er.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q2)
69 dager siden‧16min
0,05 USD/aksje
Siste utbytte
4,47 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 30. juli·Safe Bulkers rapporterte sitt 20. kvartal på rad i pluss på tirsdag, mens overskuddet falt til sitt laveste nivå i løpet av den perioden. Nettoinntekten i det Polys Hajioannou-ledede selskapet, en USA-notert eier av 47 bulkskip som hovedsakelig er sysselsatt på periodecharter, falt til 1,7 millioner dollar mellom april og juni, som er ned fra 27,6 millioner dollar i samme periode i 2024, hovedsakelig på grunn av synkende inntekter på grunn av svakere fraktmarkeder. Unntatt engangsposter, som gevinster eller tap fra salg av eiendeler og derivater, falt justert nettoinntekt med 82 % til 3 millioner dollar. "I løpet av andre kvartal 2025 opplevde vi et svakere marked sammenlignet med året før, noe som påvirket våre inntekter og lønnsomhet," sa Safe Bulkers-president Loukas Barmparis i en resultatmelding. Timecharterekvivalenten for selskapets fartøy lå på 14 857 dollar per dag – noe som hentet seg inn igjen fra fireårsbunnen den hadde falt til i første kvartal 2025, men fortsatt godt under 18 650 dollar oppnådd i andre kvartal 2024. Til tross for det svakere resultatet opprettholdt selskapet utbyttet stabilt for 15. kvartal på rad på 0,05 dollar per aksje. Safe Bulkers-aksjer ble handlet til 4,21 dollar per aksje i New York sent tirsdag, en økning på 15 % så langt i år. Dette gir selskapet en markedsverdi på 431 millioner dollar basert på ordinære aksjer – under nettoformueverdien på 1,15 milliarder dollar for flåten ved utgangen av juni. Safe Bulkers' eide flåte på vannet består av 17 post-panamax-skip, 14 kamsarmax-skip, åtte panamax-skip og åtte capesize-skip med en gjennomsnittsalder på omtrent 10 år. Tjueen av disse fartøyene, inkludert capesize-fartøyene, er utstyrt med scrubbere. Rederen foretrekker å bruke flåten sin på periodecharter. Per 18. juli var 37 av skipene i beskjeftigelse med en opprinnelig varighet på over tre måneder. Safe Bulkers investerer også tungt i nybygg, med et estimert utlegg siden slutten av 2020 på 650 millioner dollar på 18 nye fartøy, hvorav 12 allerede er på vannet. De resterende seks nybyggene, som inkluderer to metanol-dual-fuel kamsarmax-fartøy, skal leveres i 2026 og 2027. Noen av nybyggene erstatter eldre fartøy som selektivt selges i bruktmarkedet. Safe Bulkers solgte fem eldre fartøy i 2023 og 2024. Selskapet solgte sitt første fartøy i år på mandag, da de kunngjorde at de hadde oppnådd en fast pris på 12,5 millioner dollar for Pedhoulas Leader på 82 100 dwt (bygd 2007). Opphavsrett: TradeWinds, rett og slett den beste!
- 27. okt. 2023·Gir denne aksjen utbytte? Årlig eller hvert kvartal?
- 21. mars 202321. mars 2023Greece’s Safe Bulkers may return cash to shareholders through a fresh stock buyback scheme. The Polys Hajiouannou-led company said it has authorised a programme which could see it buy back up to 5m shares from time to time in the open market. Buttery takes the reins at Singapore’s Grindrod Shipping Read more This would represent about 4.3% of the company, and 6.6% of its public float. The stock rose 2.4% to $3.41 by the close in New York following the announcement. This would mean the 5m shares are worth $17.05m. The programme is in continuation of a deal announced in June 2021. Boosted by sizeable profits over the past eight quarters, Safe Bulkers had piled up a comfortable liquidity cash buffer of $123.3m at the end of 2022. This allows the company to finance its ongoing newbuilding programme, which will see the company take delivery of nine kamsarmaxes. Profitability slowed in the fourth quarter, in line with weaker bulker freight markets. The owner reported net income of $34.9m, a drop of almost half compared with the same period in 2021. Full-year 2022 profit, however, was broadly stable at $172.6m, just 1% down from the previous year. Earlier this month, the company sold the 75,000-dwt Efrossini (built 2012) to an unnamed buyer for a firm $22.5m, with a delivery date in June. The Japanese-built bulker will then be chartered back by Safe at $16,050 per day for between 10 and 14 months.
- 10. mars 202310. mars 2023https://www.tradewindsnews.com/bulkers/safe-bulkers-not-afraid-to-order-new-ships-despite-fuel-uncertainty/2-1-141761830. mars 202330. mars 2023Takk for fyldig og god informasjon. Informasjon fra dere her inne på sidene samt selskaps informasjon gir nybegynnere som meg tiltro til til å kjøpe i et marked/sektor som shipping🚢 er.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
104
Selg
Antall
1
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Høy
4,53VWAP
Lav
4,39OmsetningAntall
0,6 264 574
VWAP
Høy
4,53Lav
4,39OmsetningAntall
0,6 264 574
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
Selskapskalender ikke tilgjengelig |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Generalforsamling | 16. sep. | |
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 30. juli | |
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 29. juli | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 20. mai | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 19. mai |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Kvartalsrapport (Q2)
69 dager siden‧16min
Nyheter og Analyser
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
Selskapskalender ikke tilgjengelig |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Generalforsamling | 16. sep. | |
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 30. juli | |
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 29. juli | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 20. mai | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 19. mai |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
0,05 USD/aksje
Siste utbytte
4,47 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 30. juli·Safe Bulkers rapporterte sitt 20. kvartal på rad i pluss på tirsdag, mens overskuddet falt til sitt laveste nivå i løpet av den perioden. Nettoinntekten i det Polys Hajioannou-ledede selskapet, en USA-notert eier av 47 bulkskip som hovedsakelig er sysselsatt på periodecharter, falt til 1,7 millioner dollar mellom april og juni, som er ned fra 27,6 millioner dollar i samme periode i 2024, hovedsakelig på grunn av synkende inntekter på grunn av svakere fraktmarkeder. Unntatt engangsposter, som gevinster eller tap fra salg av eiendeler og derivater, falt justert nettoinntekt med 82 % til 3 millioner dollar. "I løpet av andre kvartal 2025 opplevde vi et svakere marked sammenlignet med året før, noe som påvirket våre inntekter og lønnsomhet," sa Safe Bulkers-president Loukas Barmparis i en resultatmelding. Timecharterekvivalenten for selskapets fartøy lå på 14 857 dollar per dag – noe som hentet seg inn igjen fra fireårsbunnen den hadde falt til i første kvartal 2025, men fortsatt godt under 18 650 dollar oppnådd i andre kvartal 2024. Til tross for det svakere resultatet opprettholdt selskapet utbyttet stabilt for 15. kvartal på rad på 0,05 dollar per aksje. Safe Bulkers-aksjer ble handlet til 4,21 dollar per aksje i New York sent tirsdag, en økning på 15 % så langt i år. Dette gir selskapet en markedsverdi på 431 millioner dollar basert på ordinære aksjer – under nettoformueverdien på 1,15 milliarder dollar for flåten ved utgangen av juni. Safe Bulkers' eide flåte på vannet består av 17 post-panamax-skip, 14 kamsarmax-skip, åtte panamax-skip og åtte capesize-skip med en gjennomsnittsalder på omtrent 10 år. Tjueen av disse fartøyene, inkludert capesize-fartøyene, er utstyrt med scrubbere. Rederen foretrekker å bruke flåten sin på periodecharter. Per 18. juli var 37 av skipene i beskjeftigelse med en opprinnelig varighet på over tre måneder. Safe Bulkers investerer også tungt i nybygg, med et estimert utlegg siden slutten av 2020 på 650 millioner dollar på 18 nye fartøy, hvorav 12 allerede er på vannet. De resterende seks nybyggene, som inkluderer to metanol-dual-fuel kamsarmax-fartøy, skal leveres i 2026 og 2027. Noen av nybyggene erstatter eldre fartøy som selektivt selges i bruktmarkedet. Safe Bulkers solgte fem eldre fartøy i 2023 og 2024. Selskapet solgte sitt første fartøy i år på mandag, da de kunngjorde at de hadde oppnådd en fast pris på 12,5 millioner dollar for Pedhoulas Leader på 82 100 dwt (bygd 2007). Opphavsrett: TradeWinds, rett og slett den beste!
- 27. okt. 2023·Gir denne aksjen utbytte? Årlig eller hvert kvartal?
- 21. mars 202321. mars 2023Greece’s Safe Bulkers may return cash to shareholders through a fresh stock buyback scheme. The Polys Hajiouannou-led company said it has authorised a programme which could see it buy back up to 5m shares from time to time in the open market. Buttery takes the reins at Singapore’s Grindrod Shipping Read more This would represent about 4.3% of the company, and 6.6% of its public float. The stock rose 2.4% to $3.41 by the close in New York following the announcement. This would mean the 5m shares are worth $17.05m. The programme is in continuation of a deal announced in June 2021. Boosted by sizeable profits over the past eight quarters, Safe Bulkers had piled up a comfortable liquidity cash buffer of $123.3m at the end of 2022. This allows the company to finance its ongoing newbuilding programme, which will see the company take delivery of nine kamsarmaxes. Profitability slowed in the fourth quarter, in line with weaker bulker freight markets. The owner reported net income of $34.9m, a drop of almost half compared with the same period in 2021. Full-year 2022 profit, however, was broadly stable at $172.6m, just 1% down from the previous year. Earlier this month, the company sold the 75,000-dwt Efrossini (built 2012) to an unnamed buyer for a firm $22.5m, with a delivery date in June. The Japanese-built bulker will then be chartered back by Safe at $16,050 per day for between 10 and 14 months.
- 10. mars 202310. mars 2023https://www.tradewindsnews.com/bulkers/safe-bulkers-not-afraid-to-order-new-ships-despite-fuel-uncertainty/2-1-141761830. mars 202330. mars 2023Takk for fyldig og god informasjon. Informasjon fra dere her inne på sidene samt selskaps informasjon gir nybegynnere som meg tiltro til til å kjøpe i et marked/sektor som shipping🚢 er.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
104
Selg
Antall
1
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Høy
4,53VWAP
Lav
4,39OmsetningAntall
0,6 264 574
VWAP
Høy
4,53Lav
4,39OmsetningAntall
0,6 264 574
Meglerstatistikk
Fant ingen data