Kvartalsrapport (Q2)
Kun PDF
63 dager siden
0,10 USD/aksje
Siste utbytte
7,67 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Antall
Kjøp
552
Selg
Antall
600
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Høy
3,54VWAP
Lav
3,5OmsetningAntall
0,4 189 145
VWAP
Høy
3,54Lav
3,5OmsetningAntall
0,4 189 145
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| 2025 Generalforsamling | 21. nov. |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 3. sep. | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 28. aug. | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q1) | 29. mai | |
| 2024 Årsrapport | 29. apr. | |
| 2024 Kvartalsrapport (Q4) | 28. feb. |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- ·23. okt.Nordic American Tankers (NAT) har mottatt en positiv omtale fra Clarksons Securities ettersom ratene for råoljetankskip fortsetter på sterke nivåer. Den New York-noterte suezmax-spesialisten har ikke alltid hatt enstemmig støtte fra analytikermiljøet, med Evercores Jonathan Chappell som kritiserte selskapets inntjeningsbommerter og flåterater i sammenligning med rivaler. Clarksons Securities-analytikerne Frode Morkedal og Simon Grimstad har hevet eierens kursmål til $4, opp fra dagens $3.51. Aksjen er opp 38% i år, støttet av en kraftig rekyl i tankmarkedets fundamentale forhold. ”Med en oljepris-contango som sannsynligvis vil drive lagerbygging, ser de kortsiktige utsiktene for tankskip veldig sterke ut,” sa analytikerne. ”Ved dagens aksjekurs på like over $3.50, ville investorer som søker en 10% direkteavkastning måtte anta suezmax non-eco-rater på rundt $39,000 per dag for 2026. Vi ser dette som en konservativ og lav terskel å klare.” Suezmax spotrater ble vurdert av Baltic Exchange til $68,100 per dag onsdag. ”Utover markedsstyrken tilbyr NAT et klart vekstpotensial,” sa Clarksons-teamet. ”Selskapet eier fem gjeldfrie, omtrent 20 år gamle suezmax-skip verdsatt til over $100m, noe som gir potensial for reinvestering i yngre tonnasje.” Det er også kontanter på $94m, noe som gir rikelig fleksibilitet til å fornye flåten samtidig som utbyttet opprettholdes eller til og med økes utover fri kontantstrøm hvis ledelsen velger det, argumenterte analytikerne. ”Vi forventer sterkere inntjening, høyere utbyttekapasitet og fortsatt flåtefornyelse,” sa de. Clarksons har opprettholdt sin ”kjøp”-anbefaling på aksjene. De estimerer kontant break-even-raten til $24,200 per dag for de 20 suezmax-skipene. ”Oppsummert forblir NAT følsom for spotrate-antakelser, og de sterke utsiktene for tankmarkedet støtter en gunstig risiko/belønning-profil med klart oppsidepotensial,” konkluderte analytikerne. Chappell tok senest NAT i skole for selskapets inntjeningsbom for andre kvartal, da det rapporterte et tap på $900,000 samtidig som det insisterte på sin sterke posisjon. Han sa at time-charter-ekvivalente rater og driftsdager i stor grad var feil. Analytikeren bemerket at tallet for andre kvartal på $26,880 per dag var mer enn 20% under hva Teekay Tankers’ suezmax-flåte tjente i perioden, i tillegg til mer enn 500 off-hire-dager for flåten hittil i år. Off-hire-tiden – som NAT tilskrev tørrdokking – var ”et sjokkerende høyt total for en flåte som stadig blir omtalt som ’topp kvalitet’,” ifølge Chappell. Administrerende direktør Herbjorn Hansson har sagt at NAT var på vei ”utvilsomt oppover”, og gjentok en holdning fra mange tidligere kvartalsrapporter. Investorer ble fortsatt belønnet med et utbytte på $0.10 per aksje, selskapets 112. utbetaling på rad. Chappell argumenterte for at selskapet brukte gjeld for å finansiere utbyttet, ettersom de $174m som ble lagt til hittil i år ble delt mellom $89m til flåteoppgraderinger og $85m til utbyttet. Copyright: TradeWinds, rett og slett best!
- 1. okt.1. okt.Har folk fått utbytte på konto?
- ·23. sep.Hansson-familien har økt sin eierandel i Nordic American Tankers (NAT). Den New York-noterte norske suezmax-spesialisten sa mandag at nestleder Alexander Hansson kjøpte 100 000 aksjer til 3,27 dollar hver for å øke sin posisjon til 5,15 millioner aksjer. Han og faren, grunnleggeren Herbjorn Hansson, eier nå 10,1 millioner aksjer, eller omtrent 4,7 %, noe som gjør familien til den største private aksjonæren i selskapet. Det plasserer fortsatt familien bak Dimensional Fund Advisors (5,7 %) og BlackRock (5,6 %). På fredag steg NAT-aksjene med 0,02 dollar til 3,28 dollar. Forrige måned rapporterte selskapet et tap på 900 000 dollar i andre kvartal, eller 0,04 dollar justert per aksje, lavere enn analytikernes forventninger, som ga selskapet pluss. Den sa at flåten hadde tjent gjennomsnittlig timecharter-ekvivalente 26 880 dollar per dag, noe Evercore-analytiker og hyppig kritiker Jonathan Chappell påpekte var 20 % lavere enn rivalen Teekay Tankers’ suezmax-flåte. Likevel sa Herbjorn Hansson at selskapet var på vei «utvilsomt oppover». Chappell var uenig og argumenterte for at rederiets insistering på at ting så lysere ut ble undergravd av TCE-inntektene. Alexander og Herbjorn Hansson har svart på kritikken av selskapet ved å kjøpe opp aksjer. Etter en lignende storsatsing fra Chappell i mai kjøpte Herbjorn 100 000 aksjer og Alexander 200 000. Etter resultatene for andre kvartal kunngjorde NAT at de hadde ansatt den tidligere investeringsbankmannen i ABG Sundal Collier, Thomas Boye, og planla å lansere en rekke roadshow for å øke profilen blant investorer. Copyright: Tradewinds, rett og slett den beste!
- 5. sep.5. sep.Ikke imponert av Q2,la oss håpe markedet holder seg videre Q3 og så bortetter og at kursen i NAT får en god boost. Markedet har ikke tillit til NAT og Herbjørn, han må nok på Squak box og Bloomberg og skrøyda litt av seg sjøl og aksjeeierne igjen slik at US vil kjøpe aksjer og dermed booste kursen. Ligger vel an til rimelig bra utbytter gjennom vinteren vil jeg tro. Stå på Herbjørn, I like your style!17. sep.17. sep.NATs skip oppnådde i gjennomsnitt 29% under spotraten i q2. Hvis det fortsetter, så er det ingen grunn til at prisingen på selskapet skal fortsette å være over NAV...
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q2)
Kun PDF
63 dager siden
0,10 USD/aksje
Siste utbytte
7,67 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- ·23. okt.Nordic American Tankers (NAT) har mottatt en positiv omtale fra Clarksons Securities ettersom ratene for råoljetankskip fortsetter på sterke nivåer. Den New York-noterte suezmax-spesialisten har ikke alltid hatt enstemmig støtte fra analytikermiljøet, med Evercores Jonathan Chappell som kritiserte selskapets inntjeningsbommerter og flåterater i sammenligning med rivaler. Clarksons Securities-analytikerne Frode Morkedal og Simon Grimstad har hevet eierens kursmål til $4, opp fra dagens $3.51. Aksjen er opp 38% i år, støttet av en kraftig rekyl i tankmarkedets fundamentale forhold. ”Med en oljepris-contango som sannsynligvis vil drive lagerbygging, ser de kortsiktige utsiktene for tankskip veldig sterke ut,” sa analytikerne. ”Ved dagens aksjekurs på like over $3.50, ville investorer som søker en 10% direkteavkastning måtte anta suezmax non-eco-rater på rundt $39,000 per dag for 2026. Vi ser dette som en konservativ og lav terskel å klare.” Suezmax spotrater ble vurdert av Baltic Exchange til $68,100 per dag onsdag. ”Utover markedsstyrken tilbyr NAT et klart vekstpotensial,” sa Clarksons-teamet. ”Selskapet eier fem gjeldfrie, omtrent 20 år gamle suezmax-skip verdsatt til over $100m, noe som gir potensial for reinvestering i yngre tonnasje.” Det er også kontanter på $94m, noe som gir rikelig fleksibilitet til å fornye flåten samtidig som utbyttet opprettholdes eller til og med økes utover fri kontantstrøm hvis ledelsen velger det, argumenterte analytikerne. ”Vi forventer sterkere inntjening, høyere utbyttekapasitet og fortsatt flåtefornyelse,” sa de. Clarksons har opprettholdt sin ”kjøp”-anbefaling på aksjene. De estimerer kontant break-even-raten til $24,200 per dag for de 20 suezmax-skipene. ”Oppsummert forblir NAT følsom for spotrate-antakelser, og de sterke utsiktene for tankmarkedet støtter en gunstig risiko/belønning-profil med klart oppsidepotensial,” konkluderte analytikerne. Chappell tok senest NAT i skole for selskapets inntjeningsbom for andre kvartal, da det rapporterte et tap på $900,000 samtidig som det insisterte på sin sterke posisjon. Han sa at time-charter-ekvivalente rater og driftsdager i stor grad var feil. Analytikeren bemerket at tallet for andre kvartal på $26,880 per dag var mer enn 20% under hva Teekay Tankers’ suezmax-flåte tjente i perioden, i tillegg til mer enn 500 off-hire-dager for flåten hittil i år. Off-hire-tiden – som NAT tilskrev tørrdokking – var ”et sjokkerende høyt total for en flåte som stadig blir omtalt som ’topp kvalitet’,” ifølge Chappell. Administrerende direktør Herbjorn Hansson har sagt at NAT var på vei ”utvilsomt oppover”, og gjentok en holdning fra mange tidligere kvartalsrapporter. Investorer ble fortsatt belønnet med et utbytte på $0.10 per aksje, selskapets 112. utbetaling på rad. Chappell argumenterte for at selskapet brukte gjeld for å finansiere utbyttet, ettersom de $174m som ble lagt til hittil i år ble delt mellom $89m til flåteoppgraderinger og $85m til utbyttet. Copyright: TradeWinds, rett og slett best!
- 1. okt.1. okt.Har folk fått utbytte på konto?
- ·23. sep.Hansson-familien har økt sin eierandel i Nordic American Tankers (NAT). Den New York-noterte norske suezmax-spesialisten sa mandag at nestleder Alexander Hansson kjøpte 100 000 aksjer til 3,27 dollar hver for å øke sin posisjon til 5,15 millioner aksjer. Han og faren, grunnleggeren Herbjorn Hansson, eier nå 10,1 millioner aksjer, eller omtrent 4,7 %, noe som gjør familien til den største private aksjonæren i selskapet. Det plasserer fortsatt familien bak Dimensional Fund Advisors (5,7 %) og BlackRock (5,6 %). På fredag steg NAT-aksjene med 0,02 dollar til 3,28 dollar. Forrige måned rapporterte selskapet et tap på 900 000 dollar i andre kvartal, eller 0,04 dollar justert per aksje, lavere enn analytikernes forventninger, som ga selskapet pluss. Den sa at flåten hadde tjent gjennomsnittlig timecharter-ekvivalente 26 880 dollar per dag, noe Evercore-analytiker og hyppig kritiker Jonathan Chappell påpekte var 20 % lavere enn rivalen Teekay Tankers’ suezmax-flåte. Likevel sa Herbjorn Hansson at selskapet var på vei «utvilsomt oppover». Chappell var uenig og argumenterte for at rederiets insistering på at ting så lysere ut ble undergravd av TCE-inntektene. Alexander og Herbjorn Hansson har svart på kritikken av selskapet ved å kjøpe opp aksjer. Etter en lignende storsatsing fra Chappell i mai kjøpte Herbjorn 100 000 aksjer og Alexander 200 000. Etter resultatene for andre kvartal kunngjorde NAT at de hadde ansatt den tidligere investeringsbankmannen i ABG Sundal Collier, Thomas Boye, og planla å lansere en rekke roadshow for å øke profilen blant investorer. Copyright: Tradewinds, rett og slett den beste!
- 5. sep.5. sep.Ikke imponert av Q2,la oss håpe markedet holder seg videre Q3 og så bortetter og at kursen i NAT får en god boost. Markedet har ikke tillit til NAT og Herbjørn, han må nok på Squak box og Bloomberg og skrøyda litt av seg sjøl og aksjeeierne igjen slik at US vil kjøpe aksjer og dermed booste kursen. Ligger vel an til rimelig bra utbytter gjennom vinteren vil jeg tro. Stå på Herbjørn, I like your style!17. sep.17. sep.NATs skip oppnådde i gjennomsnitt 29% under spotraten i q2. Hvis det fortsetter, så er det ingen grunn til at prisingen på selskapet skal fortsette å være over NAV...
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
552
Selg
Antall
600
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Høy
3,54VWAP
Lav
3,5OmsetningAntall
0,4 189 145
VWAP
Høy
3,54Lav
3,5OmsetningAntall
0,4 189 145
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| 2025 Generalforsamling | 21. nov. |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 3. sep. | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 28. aug. | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q1) | 29. mai | |
| 2024 Årsrapport | 29. apr. | |
| 2024 Kvartalsrapport (Q4) | 28. feb. |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Kvartalsrapport (Q2)
Kun PDF
63 dager siden
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| 2025 Generalforsamling | 21. nov. |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 3. sep. | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 28. aug. | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q1) | 29. mai | |
| 2024 Årsrapport | 29. apr. | |
| 2024 Kvartalsrapport (Q4) | 28. feb. |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
0,10 USD/aksje
Siste utbytte
7,67 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- ·23. okt.Nordic American Tankers (NAT) har mottatt en positiv omtale fra Clarksons Securities ettersom ratene for råoljetankskip fortsetter på sterke nivåer. Den New York-noterte suezmax-spesialisten har ikke alltid hatt enstemmig støtte fra analytikermiljøet, med Evercores Jonathan Chappell som kritiserte selskapets inntjeningsbommerter og flåterater i sammenligning med rivaler. Clarksons Securities-analytikerne Frode Morkedal og Simon Grimstad har hevet eierens kursmål til $4, opp fra dagens $3.51. Aksjen er opp 38% i år, støttet av en kraftig rekyl i tankmarkedets fundamentale forhold. ”Med en oljepris-contango som sannsynligvis vil drive lagerbygging, ser de kortsiktige utsiktene for tankskip veldig sterke ut,” sa analytikerne. ”Ved dagens aksjekurs på like over $3.50, ville investorer som søker en 10% direkteavkastning måtte anta suezmax non-eco-rater på rundt $39,000 per dag for 2026. Vi ser dette som en konservativ og lav terskel å klare.” Suezmax spotrater ble vurdert av Baltic Exchange til $68,100 per dag onsdag. ”Utover markedsstyrken tilbyr NAT et klart vekstpotensial,” sa Clarksons-teamet. ”Selskapet eier fem gjeldfrie, omtrent 20 år gamle suezmax-skip verdsatt til over $100m, noe som gir potensial for reinvestering i yngre tonnasje.” Det er også kontanter på $94m, noe som gir rikelig fleksibilitet til å fornye flåten samtidig som utbyttet opprettholdes eller til og med økes utover fri kontantstrøm hvis ledelsen velger det, argumenterte analytikerne. ”Vi forventer sterkere inntjening, høyere utbyttekapasitet og fortsatt flåtefornyelse,” sa de. Clarksons har opprettholdt sin ”kjøp”-anbefaling på aksjene. De estimerer kontant break-even-raten til $24,200 per dag for de 20 suezmax-skipene. ”Oppsummert forblir NAT følsom for spotrate-antakelser, og de sterke utsiktene for tankmarkedet støtter en gunstig risiko/belønning-profil med klart oppsidepotensial,” konkluderte analytikerne. Chappell tok senest NAT i skole for selskapets inntjeningsbom for andre kvartal, da det rapporterte et tap på $900,000 samtidig som det insisterte på sin sterke posisjon. Han sa at time-charter-ekvivalente rater og driftsdager i stor grad var feil. Analytikeren bemerket at tallet for andre kvartal på $26,880 per dag var mer enn 20% under hva Teekay Tankers’ suezmax-flåte tjente i perioden, i tillegg til mer enn 500 off-hire-dager for flåten hittil i år. Off-hire-tiden – som NAT tilskrev tørrdokking – var ”et sjokkerende høyt total for en flåte som stadig blir omtalt som ’topp kvalitet’,” ifølge Chappell. Administrerende direktør Herbjorn Hansson har sagt at NAT var på vei ”utvilsomt oppover”, og gjentok en holdning fra mange tidligere kvartalsrapporter. Investorer ble fortsatt belønnet med et utbytte på $0.10 per aksje, selskapets 112. utbetaling på rad. Chappell argumenterte for at selskapet brukte gjeld for å finansiere utbyttet, ettersom de $174m som ble lagt til hittil i år ble delt mellom $89m til flåteoppgraderinger og $85m til utbyttet. Copyright: TradeWinds, rett og slett best!
- 1. okt.1. okt.Har folk fått utbytte på konto?
- ·23. sep.Hansson-familien har økt sin eierandel i Nordic American Tankers (NAT). Den New York-noterte norske suezmax-spesialisten sa mandag at nestleder Alexander Hansson kjøpte 100 000 aksjer til 3,27 dollar hver for å øke sin posisjon til 5,15 millioner aksjer. Han og faren, grunnleggeren Herbjorn Hansson, eier nå 10,1 millioner aksjer, eller omtrent 4,7 %, noe som gjør familien til den største private aksjonæren i selskapet. Det plasserer fortsatt familien bak Dimensional Fund Advisors (5,7 %) og BlackRock (5,6 %). På fredag steg NAT-aksjene med 0,02 dollar til 3,28 dollar. Forrige måned rapporterte selskapet et tap på 900 000 dollar i andre kvartal, eller 0,04 dollar justert per aksje, lavere enn analytikernes forventninger, som ga selskapet pluss. Den sa at flåten hadde tjent gjennomsnittlig timecharter-ekvivalente 26 880 dollar per dag, noe Evercore-analytiker og hyppig kritiker Jonathan Chappell påpekte var 20 % lavere enn rivalen Teekay Tankers’ suezmax-flåte. Likevel sa Herbjorn Hansson at selskapet var på vei «utvilsomt oppover». Chappell var uenig og argumenterte for at rederiets insistering på at ting så lysere ut ble undergravd av TCE-inntektene. Alexander og Herbjorn Hansson har svart på kritikken av selskapet ved å kjøpe opp aksjer. Etter en lignende storsatsing fra Chappell i mai kjøpte Herbjorn 100 000 aksjer og Alexander 200 000. Etter resultatene for andre kvartal kunngjorde NAT at de hadde ansatt den tidligere investeringsbankmannen i ABG Sundal Collier, Thomas Boye, og planla å lansere en rekke roadshow for å øke profilen blant investorer. Copyright: Tradewinds, rett og slett den beste!
- 5. sep.5. sep.Ikke imponert av Q2,la oss håpe markedet holder seg videre Q3 og så bortetter og at kursen i NAT får en god boost. Markedet har ikke tillit til NAT og Herbjørn, han må nok på Squak box og Bloomberg og skrøyda litt av seg sjøl og aksjeeierne igjen slik at US vil kjøpe aksjer og dermed booste kursen. Ligger vel an til rimelig bra utbytter gjennom vinteren vil jeg tro. Stå på Herbjørn, I like your style!17. sep.17. sep.NATs skip oppnådde i gjennomsnitt 29% under spotraten i q2. Hvis det fortsetter, så er det ingen grunn til at prisingen på selskapet skal fortsette å være over NAV...
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
552
Selg
Antall
600
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Høy
3,54VWAP
Lav
3,5OmsetningAntall
0,4 189 145
VWAP
Høy
3,54Lav
3,5OmsetningAntall
0,4 189 145
Meglerstatistikk
Fant ingen data






