Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Husqvarna A

2026 Q1-rapport
61 dager siden
0,75 SEK/aksje
Ex-dag 19. okt.
2,58%Direkteavkastning

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
1--
9--
7--
2--
4--

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
17. juli
Historisk
2026 Q1-rapport
23. apr.
2025 Q4-rapport
4. feb.
2025 Q3-rapport
21. okt. 2025
2025 Q2-rapport
18. juli 2025
2025 Q1-rapport
24. apr. 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • 9. juni
    ·
    Formasjon for oppgang Her er en Teknisk Analyse, som viser en formasjon for oppgang. Se her hvilke nivåer å følge med på. Når du abonnerer på denne kanalen, får du en morgenanalyse av indeksen hver morgen før klokken 8:00. https://youtu.be/XiKNL7aeK-Q
  • 22. mai
    ·
    Reduserte markedsandeler! HQ har tidligere fullstendig dominert markedet for robotgressklippere. Tidligere hadde HQ rundt 80% av det skandinaviske markedet, nesten et monopol. Dette har man selvfølgelig levd godt på. I 2026 er det omvendt; opplysninger som surrer i robotbransjen der jeg er virksom er at andelen nå er nede på nivåer rundt 15-20%. Kinesiske selskaper oversvømmer fullstendig markedet med robotter. Flere store aktører har helt pauset sin utvikling. Vi snakker her om Robomow som tidligere hadde 15% av verdensmarkedet. Stihl har lagt ned sitt robotprogram og ser på ferdige kinesiske alternativer. Honda planla en nedleggelse i 2025, men snudde i siste liten og fortsetter i 2026. Hva som skjer i 2027, vet ingen. Hvordan skal HQ takle markedet? Overlever man dette? Er dette et nytt Ericsson, Nokia, Kodak moment vi ser?
  • 19. feb.
    Hvorfor er det ingen som skriver i tråden? Det er 4800 personer som eier Husqvarna på Nordnet, merkelig at så få har interesse av selskapet de er medeier i. "Death Valley" er mysterium. Anyone?
    9. mars · Endret
    Ser også av siste pressemelding at 85 000 A-aksjer i Husqvarna A ble konvertert til B-aksjer i januar 2026 etter aksjonæranmodning. Jeg forstår ikke hvorfor noen vil konvertere fra A til B.
  • 21. jan.
    Oppdaterte multipler og min vurdering: EV 51 mrd kr (26,3+13,2+15,5-3,9) Ebit LTM 2,4 mrd kr EV/ebit LTM 21x - dyr (fair 8-12x) Nibd/ebit 3,3x (8218/2450) - litt høy (<3x er ok) Net debt/ebitda LTM 2,2x (Husqvarna tall) P/E LTM 18,8x (26,3/1,4) - ok (5yr snitt 19,5x) = pt. dyr aksje tross blyge 45 sek. Q4 er vanligvis svakt kvartal, hvordan blir Q4/25?
  • 10. des. 2025
    ·
    Fortsatt dyr nesten p/e 20.
    11. des. 2025 · Endret
    Hva med Q4/25 - nytt svakt kvartal? Svak gross income Q4/24 på 1606 mill sek var ned 10% YoY.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
61 dager siden
0,75 SEK/aksje
Ex-dag 19. okt.
2,58%Direkteavkastning

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • 9. juni
    ·
    Formasjon for oppgang Her er en Teknisk Analyse, som viser en formasjon for oppgang. Se her hvilke nivåer å følge med på. Når du abonnerer på denne kanalen, får du en morgenanalyse av indeksen hver morgen før klokken 8:00. https://youtu.be/XiKNL7aeK-Q
  • 22. mai
    ·
    Reduserte markedsandeler! HQ har tidligere fullstendig dominert markedet for robotgressklippere. Tidligere hadde HQ rundt 80% av det skandinaviske markedet, nesten et monopol. Dette har man selvfølgelig levd godt på. I 2026 er det omvendt; opplysninger som surrer i robotbransjen der jeg er virksom er at andelen nå er nede på nivåer rundt 15-20%. Kinesiske selskaper oversvømmer fullstendig markedet med robotter. Flere store aktører har helt pauset sin utvikling. Vi snakker her om Robomow som tidligere hadde 15% av verdensmarkedet. Stihl har lagt ned sitt robotprogram og ser på ferdige kinesiske alternativer. Honda planla en nedleggelse i 2025, men snudde i siste liten og fortsetter i 2026. Hva som skjer i 2027, vet ingen. Hvordan skal HQ takle markedet? Overlever man dette? Er dette et nytt Ericsson, Nokia, Kodak moment vi ser?
  • 19. feb.
    Hvorfor er det ingen som skriver i tråden? Det er 4800 personer som eier Husqvarna på Nordnet, merkelig at så få har interesse av selskapet de er medeier i. "Death Valley" er mysterium. Anyone?
    9. mars · Endret
    Ser også av siste pressemelding at 85 000 A-aksjer i Husqvarna A ble konvertert til B-aksjer i januar 2026 etter aksjonæranmodning. Jeg forstår ikke hvorfor noen vil konvertere fra A til B.
  • 21. jan.
    Oppdaterte multipler og min vurdering: EV 51 mrd kr (26,3+13,2+15,5-3,9) Ebit LTM 2,4 mrd kr EV/ebit LTM 21x - dyr (fair 8-12x) Nibd/ebit 3,3x (8218/2450) - litt høy (<3x er ok) Net debt/ebitda LTM 2,2x (Husqvarna tall) P/E LTM 18,8x (26,3/1,4) - ok (5yr snitt 19,5x) = pt. dyr aksje tross blyge 45 sek. Q4 er vanligvis svakt kvartal, hvordan blir Q4/25?
  • 10. des. 2025
    ·
    Fortsatt dyr nesten p/e 20.
    11. des. 2025 · Endret
    Hva med Q4/25 - nytt svakt kvartal? Svak gross income Q4/24 på 1606 mill sek var ned 10% YoY.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
1--
9--
7--
2--
4--

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
17. juli
Historisk
2026 Q1-rapport
23. apr.
2025 Q4-rapport
4. feb.
2025 Q3-rapport
21. okt. 2025
2025 Q2-rapport
18. juli 2025
2025 Q1-rapport
24. apr. 2025

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
61 dager siden

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
17. juli
Historisk
2026 Q1-rapport
23. apr.
2025 Q4-rapport
4. feb.
2025 Q3-rapport
21. okt. 2025
2025 Q2-rapport
18. juli 2025
2025 Q1-rapport
24. apr. 2025

Relaterte produkter

0,75 SEK/aksje
Ex-dag 19. okt.
2,58%Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • 9. juni
    ·
    Formasjon for oppgang Her er en Teknisk Analyse, som viser en formasjon for oppgang. Se her hvilke nivåer å følge med på. Når du abonnerer på denne kanalen, får du en morgenanalyse av indeksen hver morgen før klokken 8:00. https://youtu.be/XiKNL7aeK-Q
  • 22. mai
    ·
    Reduserte markedsandeler! HQ har tidligere fullstendig dominert markedet for robotgressklippere. Tidligere hadde HQ rundt 80% av det skandinaviske markedet, nesten et monopol. Dette har man selvfølgelig levd godt på. I 2026 er det omvendt; opplysninger som surrer i robotbransjen der jeg er virksom er at andelen nå er nede på nivåer rundt 15-20%. Kinesiske selskaper oversvømmer fullstendig markedet med robotter. Flere store aktører har helt pauset sin utvikling. Vi snakker her om Robomow som tidligere hadde 15% av verdensmarkedet. Stihl har lagt ned sitt robotprogram og ser på ferdige kinesiske alternativer. Honda planla en nedleggelse i 2025, men snudde i siste liten og fortsetter i 2026. Hva som skjer i 2027, vet ingen. Hvordan skal HQ takle markedet? Overlever man dette? Er dette et nytt Ericsson, Nokia, Kodak moment vi ser?
  • 19. feb.
    Hvorfor er det ingen som skriver i tråden? Det er 4800 personer som eier Husqvarna på Nordnet, merkelig at så få har interesse av selskapet de er medeier i. "Death Valley" er mysterium. Anyone?
    9. mars · Endret
    Ser også av siste pressemelding at 85 000 A-aksjer i Husqvarna A ble konvertert til B-aksjer i januar 2026 etter aksjonæranmodning. Jeg forstår ikke hvorfor noen vil konvertere fra A til B.
  • 21. jan.
    Oppdaterte multipler og min vurdering: EV 51 mrd kr (26,3+13,2+15,5-3,9) Ebit LTM 2,4 mrd kr EV/ebit LTM 21x - dyr (fair 8-12x) Nibd/ebit 3,3x (8218/2450) - litt høy (<3x er ok) Net debt/ebitda LTM 2,2x (Husqvarna tall) P/E LTM 18,8x (26,3/1,4) - ok (5yr snitt 19,5x) = pt. dyr aksje tross blyge 45 sek. Q4 er vanligvis svakt kvartal, hvordan blir Q4/25?
  • 10. des. 2025
    ·
    Fortsatt dyr nesten p/e 20.
    11. des. 2025 · Endret
    Hva med Q4/25 - nytt svakt kvartal? Svak gross income Q4/24 på 1606 mill sek var ned 10% YoY.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
1--
9--
7--
2--
4--

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data