Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Hei alle sammen. Etter å ha sett tall fra tidligere år, synes jeg faktisk det er litt uklart hvor stor flåten av elbiler hos Green Mobility er i Danmark akkurat nå. Har noen her et oppdatert og verifisert antall for 2025? Hvis det bare er de “ca. 1.000+ biler” som nevnt på nettsiden, hvorfor har selskapet da fortsatt “utviklings- og vekstpotensial”?
Jeg må si at i dette selskapet er de dyktige til å kommunisere med markedet. De er særlig dyktige til å sende ut når det er relevant, og etter at det har vært en irrasjonell nedgang i kursen. Et spørsmål som presset seg på, nå som de begynner å skape overskudd av likviditet, er nå besvart. God stil.
Ja, jeg har ikke noe imot selskapet bortsett fra at jeg ikke kan regne hjem kostnadene i dette selskapet. Som jeg har funnet ut, overstiger deres leasingkostnader deres oppgitte EBITDA, det er her jeg mener det spinkle i forretningsmodellen deres er. Jeg kan godt se at de teknisk sett har snudd et underskudd til et overskudd, men jeg har vanskelig for å se om det kan holde fremover fordi de ikke har noen verdier i selskapet.
Nei, det er ikke selvmotsigelser, det har ikke vært min hensikt uansett. Jeg er med på at de etter IFRS-standard ikke skal trekke det fra i sin EBITDA, men det endrer ikke at det må være slik den samlede verdiskapningen skal beregnes. En utgift er en utgift og de regnskapene jeg ser, blant annet på Nasdaq, viser at de har en svært høy finansiell giring, ellers er det noe jeg har misforstått. Jeg er ikke revisor, men jeg har likevel lest en del regnskaper og GM ligger høyt på det området.
Det har kommet tall på den forventede veksten ikke bare i 2025 eller 2026 men "frem til" 2028.
De gjør det klart at de forventer å betale penger tilbake til aksjonærene (i stedet for å bruke dem på ekspansjon) og setter tall på når de regner med å påbegynne det. Ut fra de tallene de nevner ser det umiddelbart ut til at vi kan forvente utbytter / aksjetilbakekjøp i 2027.
3
Vis mer
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter & pressemeldinger
Analyser
21 nov. 08:48
∙
Selskapshendelser
Greenmobility har indgået en ikkebindende hensigtserklæring om selvkørende biler i Danmark
21 nov. 06:30
∙
Pressemelding
GreenMobility A/S Signs LOI with US-based Tensor Auto Inc. for Potential Collaboration on Autonomous Vehicles
17 nov. 16:08
∙
Markedskommentar
Mandagens aktier: C25 lukkede i rødt mens FLSmidth fik kurssmæk
17 nov. 10:30
∙
Markedskommentar
Aktier/middag: FLSmitdh fortsat tynget af topchefskifte mens C25 falder marginalt
17 nov. 08:15
∙
Markedskommentar
Aktier/åbning: FLSmidth får røde ører i ellers lysegrøn start på børsen efter topchefexit
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Relaterte produkter
Bull & Bear
2025 Q3-rapport
56 dager siden31min
Nyheter og Analyser
Nyheter & pressemeldinger
Analyser
21 nov. 08:48
∙
Selskapshendelser
Greenmobility har indgået en ikkebindende hensigtserklæring om selvkørende biler i Danmark
21 nov. 06:30
∙
Pressemelding
GreenMobility A/S Signs LOI with US-based Tensor Auto Inc. for Potential Collaboration on Autonomous Vehicles
17 nov. 16:08
∙
Markedskommentar
Mandagens aktier: C25 lukkede i rødt mens FLSmidth fik kurssmæk
17 nov. 10:30
∙
Markedskommentar
Aktier/middag: FLSmitdh fortsat tynget af topchefskifte mens C25 falder marginalt
17 nov. 08:15
∙
Markedskommentar
Aktier/åbning: FLSmidth får røde ører i ellers lysegrøn start på børsen efter topchefexit
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Hei alle sammen. Etter å ha sett tall fra tidligere år, synes jeg faktisk det er litt uklart hvor stor flåten av elbiler hos Green Mobility er i Danmark akkurat nå. Har noen her et oppdatert og verifisert antall for 2025? Hvis det bare er de “ca. 1.000+ biler” som nevnt på nettsiden, hvorfor har selskapet da fortsatt “utviklings- og vekstpotensial”?
Jeg må si at i dette selskapet er de dyktige til å kommunisere med markedet. De er særlig dyktige til å sende ut når det er relevant, og etter at det har vært en irrasjonell nedgang i kursen. Et spørsmål som presset seg på, nå som de begynner å skape overskudd av likviditet, er nå besvart. God stil.
Ja, jeg har ikke noe imot selskapet bortsett fra at jeg ikke kan regne hjem kostnadene i dette selskapet. Som jeg har funnet ut, overstiger deres leasingkostnader deres oppgitte EBITDA, det er her jeg mener det spinkle i forretningsmodellen deres er. Jeg kan godt se at de teknisk sett har snudd et underskudd til et overskudd, men jeg har vanskelig for å se om det kan holde fremover fordi de ikke har noen verdier i selskapet.
Nei, det er ikke selvmotsigelser, det har ikke vært min hensikt uansett. Jeg er med på at de etter IFRS-standard ikke skal trekke det fra i sin EBITDA, men det endrer ikke at det må være slik den samlede verdiskapningen skal beregnes. En utgift er en utgift og de regnskapene jeg ser, blant annet på Nasdaq, viser at de har en svært høy finansiell giring, ellers er det noe jeg har misforstått. Jeg er ikke revisor, men jeg har likevel lest en del regnskaper og GM ligger høyt på det området.
Det har kommet tall på den forventede veksten ikke bare i 2025 eller 2026 men "frem til" 2028.
De gjør det klart at de forventer å betale penger tilbake til aksjonærene (i stedet for å bruke dem på ekspansjon) og setter tall på når de regner med å påbegynne det. Ut fra de tallene de nevner ser det umiddelbart ut til at vi kan forvente utbytter / aksjetilbakekjøp i 2027.
3
Vis mer
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Nasdaq Copenhagen
Antall
Kjøp
15
82,2
Selg
Antall
82,8
27
Siste handler
Vis flere
Tid
Pris
Antall
Kjøpere
Selger
82,8
173
-
-
82,4
3
-
-
82,4
11
-
-
82,8
151
-
-
82,8
5
-
-
Høy
83
VWAP
82,9
Lav
82,2
OmsetningAntall
0,5 5 846
VWAP
82,9
Høy
83
Lav
82,2
OmsetningAntall
0,5 5 846
Risikoinformasjon om aksjehandel
Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Vis alle
Kommende
2025 Q4-rapport
19. mars 2026
Historisk
2025 Q3-rapport
10. okt.
2025 H1-rapport
19. aug.
2025 Q2-rapport
14. aug.
2025 Q2-rapport
9. juli
2025 Q1-rapport
25. apr.
Data hentes fra Quartr, FactSet
Relaterte produkter
Bull & Bear
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Hei alle sammen. Etter å ha sett tall fra tidligere år, synes jeg faktisk det er litt uklart hvor stor flåten av elbiler hos Green Mobility er i Danmark akkurat nå. Har noen her et oppdatert og verifisert antall for 2025? Hvis det bare er de “ca. 1.000+ biler” som nevnt på nettsiden, hvorfor har selskapet da fortsatt “utviklings- og vekstpotensial”?
Jeg må si at i dette selskapet er de dyktige til å kommunisere med markedet. De er særlig dyktige til å sende ut når det er relevant, og etter at det har vært en irrasjonell nedgang i kursen. Et spørsmål som presset seg på, nå som de begynner å skape overskudd av likviditet, er nå besvart. God stil.
Ja, jeg har ikke noe imot selskapet bortsett fra at jeg ikke kan regne hjem kostnadene i dette selskapet. Som jeg har funnet ut, overstiger deres leasingkostnader deres oppgitte EBITDA, det er her jeg mener det spinkle i forretningsmodellen deres er. Jeg kan godt se at de teknisk sett har snudd et underskudd til et overskudd, men jeg har vanskelig for å se om det kan holde fremover fordi de ikke har noen verdier i selskapet.
Nei, det er ikke selvmotsigelser, det har ikke vært min hensikt uansett. Jeg er med på at de etter IFRS-standard ikke skal trekke det fra i sin EBITDA, men det endrer ikke at det må være slik den samlede verdiskapningen skal beregnes. En utgift er en utgift og de regnskapene jeg ser, blant annet på Nasdaq, viser at de har en svært høy finansiell giring, ellers er det noe jeg har misforstått. Jeg er ikke revisor, men jeg har likevel lest en del regnskaper og GM ligger høyt på det området.
Det har kommet tall på den forventede veksten ikke bare i 2025 eller 2026 men "frem til" 2028.
De gjør det klart at de forventer å betale penger tilbake til aksjonærene (i stedet for å bruke dem på ekspansjon) og setter tall på når de regner med å påbegynne det. Ut fra de tallene de nevner ser det umiddelbart ut til at vi kan forvente utbytter / aksjetilbakekjøp i 2027.
3
Vis mer
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Nasdaq Copenhagen
Antall
Kjøp
15
82,2
Selg
Antall
82,8
27
Siste handler
Vis flere
Tid
Pris
Antall
Kjøpere
Selger
82,8
173
-
-
82,4
3
-
-
82,4
11
-
-
82,8
151
-
-
82,8
5
-
-
Høy
83
VWAP
82,9
Lav
82,2
OmsetningAntall
0,5 5 846
VWAP
82,9
Høy
83
Lav
82,2
OmsetningAntall
0,5 5 846
Risikoinformasjon om aksjehandel
Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.