Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Alm. Brand

Alm. Brand

18,08DKK
+0,67% (+0,12)
Idag
Høy18,09
Lav17,96
Omsetning
8,4 MDKK
18,08DKK
+0,67% (+0,12)
Idag
Høy18,09
Lav17,96
Omsetning
8,4 MDKK

Alm. Brand

Alm. Brand

18,08DKK
+0,67% (+0,12)
Idag
Høy18,09
Lav17,96
Omsetning
8,4 MDKK
18,08DKK
+0,67% (+0,12)
Idag
Høy18,09
Lav17,96
Omsetning
8,4 MDKK

Alm. Brand

Alm. Brand

18,08DKK
+0,67% (+0,12)
Idag
Høy18,09
Lav17,96
Omsetning
8,4 MDKK
18,08DKK
+0,67% (+0,12)
Idag
Høy18,09
Lav17,96
Omsetning
8,4 MDKK
2025 Q3-rapport
43 dager siden19min
0,60 DKK/aksje
Siste utbytte
3,34 %Direkteavkastning

Ordredybde

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antall
Kjøp
1 784
Selg
Antall
2 552

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
2 000--
436--
199--
256--
191--
Høy
18,09
VWAP
18,04
Lav
17,96
OmsetningAntall
8,4 468 165
VWAP
18,04
Høy
18,09
Lav
17,96
OmsetningAntall
8,4 468 165

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Mest nettokjøp

Mest nettokjøp
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Danske Bank A/S157 517157 5170157 517
Anonym345 716345 71600

Mest nettosalg

Mest nettosalg
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Danske Bank A/S157 517157 5170157 517
Anonym345 716345 71600

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
29. jan. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport29. okt.
2025 Q2-rapport16. juli
2025 Q1-rapport1. mai
2024 Q4-rapport5. feb.
2024 Q3-rapport7. nov. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 2 døgn siden
    ·
    for 2 døgn siden
    ·
    Er det bra å investere i Alm brand nå?
    for 23 t siden
    ·
    for 23 t siden
    ·
    Jeg er i hvert fall i den for tiden, og satser på at den kunne komme rundt 20 22. Eller kanskje Gjensidige kunne finne på å melde seg som kjøper av alm brand, som tidligere er skrevet løst om av noen. Men ja, det er jo ingen analyse, og sikkert flere som mener det motsatte av hva jeg tror på, håper på.
  • for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Alm. Brand vil øke inntjeningen med over 25 pst. de neste tre årene Alm. Brand Group presenterer i dag sine mål for de neste tre årene og venter fortsatt kraftig vekst i inntjening. Alm. Brand Groups hovedkontor er i dag vertskap for konsernets kapitalmarkedsdag. Foto: Arkiv Finans 18. nov. 2025 kl. 08.04 Kostnadene skal ned, og inntjeningen skal opp i de finansielle målene Alm. Brand i dag har presentert for de kommende tre årene. Målet er et forsikringsteknisk resultat på 2,35 mrd. kr. og en combined ratio på 82 pst. i 2028. Selskapet oppjusterer og innsnevrer i forbindelse med kapitalmarkedsdagen sine forventninger til det forsikringstekniske resultatet i 2025 ytterligere til 1,81-1,91 mrd. kr., slik at det er forventning om en inntjeningsfremgang på 440-540 mill. kr. Annonse Alm. Brand Group holder tirsdag kapitalmarkedsdag, hvor de nye 2028-målene presenteres for aksjonærene. I 2022 overtok Alm. Brand den større konkurrenten Codan. Og i perioden frem til nå har de to fokusert på å innkassere de lovede synergiene på 600 mill. kr. i året. Det målet er nå nådd. I dag er Alm. Brand Group blant de største forsikringskonsernene i Danmark med over 800 000 privat- og bedriftskunder. Med den nye strategien vil Alm. Brand Group skape den største organiske forbedringen i forsikringsresultatet i konsernets historie. «Det blir en strategiperiode hvor vi skal bygge videre på det sterke fundamentet vi har skapt. Vi står i dag som det største 100 pst. danskfokuserte skadeforsikringsselskapet med fire sterke merkevarer. Vi har et svært kompetent team av ledere og medarbeidere, den rette størrelsen med lav strukturell kompleksitet og en moderne digital plattform. Dette stiller oss utrolig sterkt,» sier adm. direktør Rasmus Werner Nielsen, Alm. Brand Group. Annonse De strategiske initiativene forventes å lede til vekst i resultat pr. aksje på 10 pst. årlig i gjennomsnitt i perioden 2026 til 2028. En av måtene å nå målet på er gjennom større fastholdelse av kundene. Et av midlene til det er et kundelojalitetsprogram finansiert av konsernets hovedeier, Alm. Brand Foreningen 1792. Konsernet forventer å bruke rundt 100 mill. kr. til å lansere et lojalitetsprogram for sine mest lojale privatkunder. Dette vil komme rundt 100 000 privatkunder på tvers av Alm. Brand, Codan og Privatsikring til gode. Målet for combined ratio for den strategiperioden som utløper nå, er 84,5 pst. Combined ratio viser forholdet mellom premieinntektene og utgiftene til erstatninger og omkostninger til forsikringsdrift. Tallet skal helst være så lavt som mulig. Artikkelen fortsetter etter annonsen Annonse I den kommende strategiperioden skal combined ratio ned på 82 pst. som tegn på at mer av premieinntekten skal ende som overskudd. Dette skal bl.a. oppnås ved at kostnadsprosenten – kostnadens andel av premieinntektene – skal ned på 16 pst., tilsvarende et fall på ca. 1 prosentpoeng i forhold til den aktuelle strategiperioden. Veien dit er bl.a. økt digital saksbehandling. Bl.a. skal det digitale salget økes fra 5 til 20 pst. Det blir også investert kraftig i kunstig intelligens. På næringsområdet går Alm. Brand Group målrettet etter flere næringskunder i landbruket og blant SMV-ene. Det er fortsatt meningen å ha en payout ratio på over 80 pst. til aksjonærene.
  • 25. nov.
    ·
    25. nov.
    ·
    Ikke mye verken rally eller julerally over aksjen lenger. Siden september har aksjen sivet og holder ikke vann.
    28. nov.
    ·
    28. nov.
    ·
    Altså, PE-verdien er litt høy, utbyttet er litt lavt og aksjetilbakekjøpet er heller ikke helt mindblowing. Samlet sett er det likevel veldig fint. Nå er jeg imidlertid ikke så dypt inne i selskapet, men det burde ligge litt effektivitetsforbedringer med AI og så er det vel ikke utenkelig at den stiger 5-10% mer de neste 6 månedene. Omvendt ser jeg ikke umiddelbart en grunn til fall
  • 18. nov.
    ·
    18. nov.
    ·
    Det er virkelig en spennende ny og mer aggressiv tilnærming vi ser i dag 😊
    19. nov.
    ·
    19. nov.
    ·
    Noen spesifikke årsaker til fallet i det siste?
    19. nov.
    ·
    19. nov.
    ·
    Avvent og se 😊
  • 6. nov.
    ·
    6. nov.
    ·
    Fucking daytradere i bankene!
    15. nov.
    ·
    15. nov.
    ·
    Men ingen grunn til å bruke krenkende språk
    16. nov.
    ·
    16. nov.
    ·
    Er du krenket nå da?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
43 dager siden19min
0,60 DKK/aksje
Siste utbytte
3,34 %Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 2 døgn siden
    ·
    for 2 døgn siden
    ·
    Er det bra å investere i Alm brand nå?
    for 23 t siden
    ·
    for 23 t siden
    ·
    Jeg er i hvert fall i den for tiden, og satser på at den kunne komme rundt 20 22. Eller kanskje Gjensidige kunne finne på å melde seg som kjøper av alm brand, som tidligere er skrevet løst om av noen. Men ja, det er jo ingen analyse, og sikkert flere som mener det motsatte av hva jeg tror på, håper på.
  • for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Alm. Brand vil øke inntjeningen med over 25 pst. de neste tre årene Alm. Brand Group presenterer i dag sine mål for de neste tre årene og venter fortsatt kraftig vekst i inntjening. Alm. Brand Groups hovedkontor er i dag vertskap for konsernets kapitalmarkedsdag. Foto: Arkiv Finans 18. nov. 2025 kl. 08.04 Kostnadene skal ned, og inntjeningen skal opp i de finansielle målene Alm. Brand i dag har presentert for de kommende tre årene. Målet er et forsikringsteknisk resultat på 2,35 mrd. kr. og en combined ratio på 82 pst. i 2028. Selskapet oppjusterer og innsnevrer i forbindelse med kapitalmarkedsdagen sine forventninger til det forsikringstekniske resultatet i 2025 ytterligere til 1,81-1,91 mrd. kr., slik at det er forventning om en inntjeningsfremgang på 440-540 mill. kr. Annonse Alm. Brand Group holder tirsdag kapitalmarkedsdag, hvor de nye 2028-målene presenteres for aksjonærene. I 2022 overtok Alm. Brand den større konkurrenten Codan. Og i perioden frem til nå har de to fokusert på å innkassere de lovede synergiene på 600 mill. kr. i året. Det målet er nå nådd. I dag er Alm. Brand Group blant de største forsikringskonsernene i Danmark med over 800 000 privat- og bedriftskunder. Med den nye strategien vil Alm. Brand Group skape den største organiske forbedringen i forsikringsresultatet i konsernets historie. «Det blir en strategiperiode hvor vi skal bygge videre på det sterke fundamentet vi har skapt. Vi står i dag som det største 100 pst. danskfokuserte skadeforsikringsselskapet med fire sterke merkevarer. Vi har et svært kompetent team av ledere og medarbeidere, den rette størrelsen med lav strukturell kompleksitet og en moderne digital plattform. Dette stiller oss utrolig sterkt,» sier adm. direktør Rasmus Werner Nielsen, Alm. Brand Group. Annonse De strategiske initiativene forventes å lede til vekst i resultat pr. aksje på 10 pst. årlig i gjennomsnitt i perioden 2026 til 2028. En av måtene å nå målet på er gjennom større fastholdelse av kundene. Et av midlene til det er et kundelojalitetsprogram finansiert av konsernets hovedeier, Alm. Brand Foreningen 1792. Konsernet forventer å bruke rundt 100 mill. kr. til å lansere et lojalitetsprogram for sine mest lojale privatkunder. Dette vil komme rundt 100 000 privatkunder på tvers av Alm. Brand, Codan og Privatsikring til gode. Målet for combined ratio for den strategiperioden som utløper nå, er 84,5 pst. Combined ratio viser forholdet mellom premieinntektene og utgiftene til erstatninger og omkostninger til forsikringsdrift. Tallet skal helst være så lavt som mulig. Artikkelen fortsetter etter annonsen Annonse I den kommende strategiperioden skal combined ratio ned på 82 pst. som tegn på at mer av premieinntekten skal ende som overskudd. Dette skal bl.a. oppnås ved at kostnadsprosenten – kostnadens andel av premieinntektene – skal ned på 16 pst., tilsvarende et fall på ca. 1 prosentpoeng i forhold til den aktuelle strategiperioden. Veien dit er bl.a. økt digital saksbehandling. Bl.a. skal det digitale salget økes fra 5 til 20 pst. Det blir også investert kraftig i kunstig intelligens. På næringsområdet går Alm. Brand Group målrettet etter flere næringskunder i landbruket og blant SMV-ene. Det er fortsatt meningen å ha en payout ratio på over 80 pst. til aksjonærene.
  • 25. nov.
    ·
    25. nov.
    ·
    Ikke mye verken rally eller julerally over aksjen lenger. Siden september har aksjen sivet og holder ikke vann.
    28. nov.
    ·
    28. nov.
    ·
    Altså, PE-verdien er litt høy, utbyttet er litt lavt og aksjetilbakekjøpet er heller ikke helt mindblowing. Samlet sett er det likevel veldig fint. Nå er jeg imidlertid ikke så dypt inne i selskapet, men det burde ligge litt effektivitetsforbedringer med AI og så er det vel ikke utenkelig at den stiger 5-10% mer de neste 6 månedene. Omvendt ser jeg ikke umiddelbart en grunn til fall
  • 18. nov.
    ·
    18. nov.
    ·
    Det er virkelig en spennende ny og mer aggressiv tilnærming vi ser i dag 😊
    19. nov.
    ·
    19. nov.
    ·
    Noen spesifikke årsaker til fallet i det siste?
    19. nov.
    ·
    19. nov.
    ·
    Avvent og se 😊
  • 6. nov.
    ·
    6. nov.
    ·
    Fucking daytradere i bankene!
    15. nov.
    ·
    15. nov.
    ·
    Men ingen grunn til å bruke krenkende språk
    16. nov.
    ·
    16. nov.
    ·
    Er du krenket nå da?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antall
Kjøp
1 784
Selg
Antall
2 552

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
2 000--
436--
199--
256--
191--
Høy
18,09
VWAP
18,04
Lav
17,96
OmsetningAntall
8,4 468 165
VWAP
18,04
Høy
18,09
Lav
17,96
OmsetningAntall
8,4 468 165

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Mest nettokjøp

Mest nettokjøp
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Danske Bank A/S157 517157 5170157 517
Anonym345 716345 71600

Mest nettosalg

Mest nettosalg
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Danske Bank A/S157 517157 5170157 517
Anonym345 716345 71600

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
29. jan. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport29. okt.
2025 Q2-rapport16. juli
2025 Q1-rapport1. mai
2024 Q4-rapport5. feb.
2024 Q3-rapport7. nov. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
43 dager siden19min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
29. jan. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport29. okt.
2025 Q2-rapport16. juli
2025 Q1-rapport1. mai
2024 Q4-rapport5. feb.
2024 Q3-rapport7. nov. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet

Relaterte produkter

0,60 DKK/aksje
Siste utbytte
3,34 %Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 2 døgn siden
    ·
    for 2 døgn siden
    ·
    Er det bra å investere i Alm brand nå?
    for 23 t siden
    ·
    for 23 t siden
    ·
    Jeg er i hvert fall i den for tiden, og satser på at den kunne komme rundt 20 22. Eller kanskje Gjensidige kunne finne på å melde seg som kjøper av alm brand, som tidligere er skrevet løst om av noen. Men ja, det er jo ingen analyse, og sikkert flere som mener det motsatte av hva jeg tror på, håper på.
  • for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Alm. Brand vil øke inntjeningen med over 25 pst. de neste tre årene Alm. Brand Group presenterer i dag sine mål for de neste tre årene og venter fortsatt kraftig vekst i inntjening. Alm. Brand Groups hovedkontor er i dag vertskap for konsernets kapitalmarkedsdag. Foto: Arkiv Finans 18. nov. 2025 kl. 08.04 Kostnadene skal ned, og inntjeningen skal opp i de finansielle målene Alm. Brand i dag har presentert for de kommende tre årene. Målet er et forsikringsteknisk resultat på 2,35 mrd. kr. og en combined ratio på 82 pst. i 2028. Selskapet oppjusterer og innsnevrer i forbindelse med kapitalmarkedsdagen sine forventninger til det forsikringstekniske resultatet i 2025 ytterligere til 1,81-1,91 mrd. kr., slik at det er forventning om en inntjeningsfremgang på 440-540 mill. kr. Annonse Alm. Brand Group holder tirsdag kapitalmarkedsdag, hvor de nye 2028-målene presenteres for aksjonærene. I 2022 overtok Alm. Brand den større konkurrenten Codan. Og i perioden frem til nå har de to fokusert på å innkassere de lovede synergiene på 600 mill. kr. i året. Det målet er nå nådd. I dag er Alm. Brand Group blant de største forsikringskonsernene i Danmark med over 800 000 privat- og bedriftskunder. Med den nye strategien vil Alm. Brand Group skape den største organiske forbedringen i forsikringsresultatet i konsernets historie. «Det blir en strategiperiode hvor vi skal bygge videre på det sterke fundamentet vi har skapt. Vi står i dag som det største 100 pst. danskfokuserte skadeforsikringsselskapet med fire sterke merkevarer. Vi har et svært kompetent team av ledere og medarbeidere, den rette størrelsen med lav strukturell kompleksitet og en moderne digital plattform. Dette stiller oss utrolig sterkt,» sier adm. direktør Rasmus Werner Nielsen, Alm. Brand Group. Annonse De strategiske initiativene forventes å lede til vekst i resultat pr. aksje på 10 pst. årlig i gjennomsnitt i perioden 2026 til 2028. En av måtene å nå målet på er gjennom større fastholdelse av kundene. Et av midlene til det er et kundelojalitetsprogram finansiert av konsernets hovedeier, Alm. Brand Foreningen 1792. Konsernet forventer å bruke rundt 100 mill. kr. til å lansere et lojalitetsprogram for sine mest lojale privatkunder. Dette vil komme rundt 100 000 privatkunder på tvers av Alm. Brand, Codan og Privatsikring til gode. Målet for combined ratio for den strategiperioden som utløper nå, er 84,5 pst. Combined ratio viser forholdet mellom premieinntektene og utgiftene til erstatninger og omkostninger til forsikringsdrift. Tallet skal helst være så lavt som mulig. Artikkelen fortsetter etter annonsen Annonse I den kommende strategiperioden skal combined ratio ned på 82 pst. som tegn på at mer av premieinntekten skal ende som overskudd. Dette skal bl.a. oppnås ved at kostnadsprosenten – kostnadens andel av premieinntektene – skal ned på 16 pst., tilsvarende et fall på ca. 1 prosentpoeng i forhold til den aktuelle strategiperioden. Veien dit er bl.a. økt digital saksbehandling. Bl.a. skal det digitale salget økes fra 5 til 20 pst. Det blir også investert kraftig i kunstig intelligens. På næringsområdet går Alm. Brand Group målrettet etter flere næringskunder i landbruket og blant SMV-ene. Det er fortsatt meningen å ha en payout ratio på over 80 pst. til aksjonærene.
  • 25. nov.
    ·
    25. nov.
    ·
    Ikke mye verken rally eller julerally over aksjen lenger. Siden september har aksjen sivet og holder ikke vann.
    28. nov.
    ·
    28. nov.
    ·
    Altså, PE-verdien er litt høy, utbyttet er litt lavt og aksjetilbakekjøpet er heller ikke helt mindblowing. Samlet sett er det likevel veldig fint. Nå er jeg imidlertid ikke så dypt inne i selskapet, men det burde ligge litt effektivitetsforbedringer med AI og så er det vel ikke utenkelig at den stiger 5-10% mer de neste 6 månedene. Omvendt ser jeg ikke umiddelbart en grunn til fall
  • 18. nov.
    ·
    18. nov.
    ·
    Det er virkelig en spennende ny og mer aggressiv tilnærming vi ser i dag 😊
    19. nov.
    ·
    19. nov.
    ·
    Noen spesifikke årsaker til fallet i det siste?
    19. nov.
    ·
    19. nov.
    ·
    Avvent og se 😊
  • 6. nov.
    ·
    6. nov.
    ·
    Fucking daytradere i bankene!
    15. nov.
    ·
    15. nov.
    ·
    Men ingen grunn til å bruke krenkende språk
    16. nov.
    ·
    16. nov.
    ·
    Er du krenket nå da?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antall
Kjøp
1 784
Selg
Antall
2 552

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
2 000--
436--
199--
256--
191--
Høy
18,09
VWAP
18,04
Lav
17,96
OmsetningAntall
8,4 468 165
VWAP
18,04
Høy
18,09
Lav
17,96
OmsetningAntall
8,4 468 165

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Mest nettokjøp

Mest nettokjøp
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Danske Bank A/S157 517157 5170157 517
Anonym345 716345 71600

Mest nettosalg

Mest nettosalg
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Danske Bank A/S157 517157 5170157 517
Anonym345 716345 71600