Når er handelstider for fond
Fondsordre sendes fra Nordnet til fondsforvalter hver virkedag, for eksempel kl. 09:00, 11:00 eller 13:00, avhengig av stopptidene for det enkelte fond. Fond har ulike "stopptider", men dette er noe som vises i ordrevinduer når du legger inn kjøp. Alle ordre får status «ikke sendt» frem til vi sender ordrene dine til fondsforvaltningsselskapene. Deretter vil ordre få status «Under behandling» fram til ordren er gjennomført av fondsforvaltningsselskapet, og så blir fondet tilgjengelig i porteføljen din. Hvis ordren er lagt inn etter stopp tiden for det aktuelle fondet, sendes ikke ordren til fondsforvalter før neste virkedag.
Nordnet kan ikke garantere at ordren utføres på en bestemt dato. Det er fondsforvalters rutiner som avgjør hvilken kurs du får, samt når fondene vises på kontoen din.
NORMALE HANDELSTIDER FOND
Underliggende | Kjøp | Salg | Synlig i kontooversikt |
---|---|---|---|
Nordiske verdipapir | 0-1 dag | 0-1 dag | 2-5 dager |
Øvrig | 0-3 dager | 0-2 dager | 2-6 dager |
Relaterte spørsmål og svar
- Hva betaler jeg for å handle fond?
- Hva er plattformavgift?
- Er det mulig å legge en bytt fond-ordre?
- Hvor lang tid tar det å kjøpe og selge fond?
- Til hvilken kurs kjøper eller selger jeg fond?
- Når trekkes plattformavgiften?
- Hva er et valutasikret fond?
- Hvordan handler jeg fond?
- Hvilke ETF-er kan jeg ha på en ASK?
- Når oppdateres NAV- kursen på Nordnets egne fond?
- Hva er en ETF?
- Hva er forskjellen på en ETF og et fond?
- Hvordan beregnes plattformavgiften?
- Hva er forskjellen på forvalterregistrert og eierregistrert fond?