Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Smart Eye

Smart Eye

73,00SEK
−0,41% (−0,30)
Ved stenging
Høy75,30
Lav72,70
Omsetning
7,6 MSEK
73,00SEK
−0,41% (−0,30)
Ved stenging
Høy75,30
Lav72,70
Omsetning
7,6 MSEK

Smart Eye

Smart Eye

73,00SEK
−0,41% (−0,30)
Ved stenging
Høy75,30
Lav72,70
Omsetning
7,6 MSEK
73,00SEK
−0,41% (−0,30)
Ved stenging
Høy75,30
Lav72,70
Omsetning
7,6 MSEK

Smart Eye

Smart Eye

73,00SEK
−0,41% (−0,30)
Ved stenging
Høy75,30
Lav72,70
Omsetning
7,6 MSEK
73,00SEK
−0,41% (−0,30)
Ved stenging
Høy75,30
Lav72,70
Omsetning
7,6 MSEK
2025 Q3-rapport
34 dager siden

Ordredybde

SwedenFirst North Sweden
Antall
Kjøp
5 111
Selg
Antall
4 217

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
10--
11--
34--
257--
121--
Høy
75,3
VWAP
73,45
Lav
72,7
OmsetningAntall
7,6 103 690
VWAP
73,45
Høy
75,3
Lav
72,7
OmsetningAntall
7,6 103 690

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
25. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport14. nov.
2025 Q2-rapport27. aug.
2025 Q1-rapport13. mai
2024 Q4-rapport18. feb.
2024 Q3-rapport14. nov. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Konsernsjefen er anmeldt til FI bl.a. for OVER et par år å ha tiet om at de hadde tapt BMW til Seeing Machines og Autosense ca. 2021. Det knuste Redeyes analyseestimater kraftig for f.eks. Q1-Q3 2024 og disse evinnelige forsinkelsene på breakeven og insidersalg før og indikerer begynnende store nedskjæringer hos Affectiva i des. 2024 som ble kommunisert til aksjemarkedet et par måneder senere med bl.a. aksjekursen som lavest under 42 kr etter konsernsjefens salg f.eks. i jan. 2025 for ca. 3 Mkr.
    for 15 t siden
    ·
    for 15 t siden
    ·
    At du bare orker å holde på med disse stadige innleggene med "nyheter" som er 2-3 år gamle, og har ingen som helst relevans i dag.
  • 8. des.
    ·
    8. des.
    ·
    Hvordan vurderer dere nyheten om at Smarteye vurderer å utstede senior usikrede obligasjoner for 300 millioner? De må da låne penger på kapitalmarkedet for å utstede disse obligasjonene, og likviditeten kan brukes som likviditetsbuffer, noe som burde være bra, for å unngå en eventuell nyemisjon før Smarteye blir kontantstrømspositiv.
    for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    NEI. Obligasjonslånet gir rom for å klare YTTERLIGERE forsinket break-even på kontantstrømmen, noe som virker mer sannsynlig enn det motsatte for tiden, med risiko for ytterligere "forsinkelser" i antall bilmodeller i produksjon med deres DMS. Samlet sett bekrefter nyheten bildet av at Smart Eye er presset nå og kan være ille ute resultatmessig i 2026 for å i det hele tatt klare Redeyes siste EBIT-estimat på ca. 110 Mkr etter en ca. halvering av estimatet etter Q3-rapporten. Redeye har nå break-even på kontantstrømmen først i Q3 2026, dvs. ca. 2 års forsinkelse... Guiden er senket med ca. 33 - 42 % HITTIL for antall nye modeller med deres DMS i produksjon i løpet av 2025. Det kreves at det blir hele 40-50 ytterligere modeller i Q4 for at nye "forsinkelser" ikke oppstår. OEM-er satser nå sannsynligvis heller på Tobiis SCDO som er betydelig mer kostnadseffektivt enn Smart Eyes DMS som kun har fått ca. 10 ytterligere modeller med design wins helt siden september 2024, mens Tobii har fått minst 4 ganger så mange.
  • 8. des.
    ·
    8. des.
    ·
    Nå går det opp 🚀🚀🚀 Smart Eye har fått to design wins på sin såkalte Driver Monitoring System-programvare (DMS) som vil bli levert til to nye lastebilmodeller fra en stor europeisk lastebilprodusent.
  • 2. des.
    ·
    2. des.
    ·
    🤣 Jeg synes det går i en veldig feil retning, i prinsippet hver dag. Er det en så stor uinteressant sak😊
    11. des.
    ·
    11. des.
    ·
    Alle relevante sitater fra e-postutvekslings-"forhøret" jeg hadde på formiddagen den 4. des. med Smart Eyes VD: "Hei Jeg har tidligere vært aksjonær i lengre tid i Smart Eye, men ikke siden mai 2025 bl.a. fordi jeg ikke har sett noen offisiell melding om at Smart Eye også har klart homologeringsprosessen m.h.t. OEM-kundenes personbilmodellers DMS fra Smart Eye i samsvar med EUs lov om obligatorisk eyetracking-basert DMS i alle nye biler fra 7. juli 2026 som selges i EU. Derimot er det jo tydeligvis offisielt kommunisert i en PM av Smart Eye m.h.t. minst én kundes kjøretøy beregnet for kommersiell trafikk med busser, at vellykket homologering ble gjennomført. Kan dere kommentere i et e-postsvar om Smart Eye allerede har klart dette også for alle personbilmodeller dere har design wins i med guidet produksjon fra nå t.o.m. 2026 i første omgang, dvs. som jeg har forstått, guidet ytterligere 40-50 modeller i produksjon Q4 2025? Finnes det noen modeller med design wins angående de i guidet produksjon der homologeringsprosessen for Smart Eyes DMS ennå IKKE HAR blitt vellykket klart? Har det skjedd tidligere at nettopp det har bidratt til senket guiding fra 120 modeller ytterligere i produksjon i løpet av 2025 med ca. 33 - 42 % til nå kun 70-80 totalt i løpet av 2025? Hvis Smart Eye allerede HAR klart alt dette, hvorfor har dere ikke allerede kommunisert det til aksjemarkedet (så vidt jeg selv har kunnet se hittil)? Er dere bare beskjedne?" Første svar fra M K: "Selvfølgelig sløser vi ikke bort pressemeldinger på noe så trivielt som homologering; det ville jo vært rart om vi ikke besto den. I tilfellet med bussprodusenten fikk vi godkjent å publisere deres navn, og da benyttet vi anledningen til å nevne homologeringen." Mitt første oppfølgingsspørsmål: "Takk for raskt svar, men hvorfor mer presist forklart har Smart Eye senket guidingen med ca. 33-42 %? Det er jo veldig mye og har forsinket break-even på kontantstrømmen med langt over ett år?" Neste svar fra Martin Krantz: "Hvis du mener prognosen i forbindelse med fortrinnsrettsemisjonen 2023? Det har vært mange forsinkelser i bilindustrien siden da. Bilindustrien er syklisk, og akkurat nå peker kurvene ned." Hvorpå jeg igjen fulgte opp: " Jeg mente den guidingen som gjaldt Q1 2024." Da svarte M K: "Da guidet vi vel det samme om kontantstrøm, hvis jeg husker riktig. Men i 2023 i forbindelse med fortrinnsrettsemisjonen var vi mer positive. Derav kostnadsbesparelsesprogrammene." Deretter kom raskt et nytt e-postsvar fra M K: "Men om vi skal være ærlige her, kommer vel du bare til å prøve å snu det vi skriver om til noe negativt på bloggen din. Lykke til med investeringen din i Tobii, jeg kjenner grunnleggerne godt, de er dyktige." Jeg fulgte opp enda en gang: "Men var det ikke BMW-tapet som påvirket da signifikant også når Q1-Q3 i Automotive gikk relativt tregt med for Redeye og oss aksjonærer veldig treg utvikling sammenlignet med Q4 2023 da guidingen f.eks. var at break-even på kontantstrømmen skulle nås omtrent Q2 2024? Kjente du/Smart Eye til BMW-tapet da som Redeye f.eks. refererte til senere som bidragende forklaring?" Jeg sendte enda en e-post deretter: "Det ble for øvrig også snakket om Q3 2024 for break-even på kontantstrømmen, men NÅR fikk du/Smart Eye vite at det var Xperi's Autosense (nå Tobii-eid) og Seeing Machines som ble leverandører til BMW for OMS hhv. DMS fra ca. 2021-2022? Du har for øvrig indirekte bekreftet ved Smart Eyes siste rapportering at det er Tobii som nå er leverandøren med deres SCDO (DMS + OMS med kun ett kamera). Det er interessant å få vite det." Deretter kom det ikke mer svar fra VD i Smart Eye Martin Krantz denne gang :-)
  • 24. nov.
    ·
    24. nov.
    ·
    CEO Martin Krantz forutser et enda sterkere Q4, drevet av økte lisenser og en robust virksomhet innen Behavioral Research. 🚀
    24. nov.
    ·
    24. nov.
    ·
    Hvor leser du denne nyheten?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Ai
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
34 dager siden

Nyheter

Ai
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Konsernsjefen er anmeldt til FI bl.a. for OVER et par år å ha tiet om at de hadde tapt BMW til Seeing Machines og Autosense ca. 2021. Det knuste Redeyes analyseestimater kraftig for f.eks. Q1-Q3 2024 og disse evinnelige forsinkelsene på breakeven og insidersalg før og indikerer begynnende store nedskjæringer hos Affectiva i des. 2024 som ble kommunisert til aksjemarkedet et par måneder senere med bl.a. aksjekursen som lavest under 42 kr etter konsernsjefens salg f.eks. i jan. 2025 for ca. 3 Mkr.
    for 15 t siden
    ·
    for 15 t siden
    ·
    At du bare orker å holde på med disse stadige innleggene med "nyheter" som er 2-3 år gamle, og har ingen som helst relevans i dag.
  • 8. des.
    ·
    8. des.
    ·
    Hvordan vurderer dere nyheten om at Smarteye vurderer å utstede senior usikrede obligasjoner for 300 millioner? De må da låne penger på kapitalmarkedet for å utstede disse obligasjonene, og likviditeten kan brukes som likviditetsbuffer, noe som burde være bra, for å unngå en eventuell nyemisjon før Smarteye blir kontantstrømspositiv.
    for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    NEI. Obligasjonslånet gir rom for å klare YTTERLIGERE forsinket break-even på kontantstrømmen, noe som virker mer sannsynlig enn det motsatte for tiden, med risiko for ytterligere "forsinkelser" i antall bilmodeller i produksjon med deres DMS. Samlet sett bekrefter nyheten bildet av at Smart Eye er presset nå og kan være ille ute resultatmessig i 2026 for å i det hele tatt klare Redeyes siste EBIT-estimat på ca. 110 Mkr etter en ca. halvering av estimatet etter Q3-rapporten. Redeye har nå break-even på kontantstrømmen først i Q3 2026, dvs. ca. 2 års forsinkelse... Guiden er senket med ca. 33 - 42 % HITTIL for antall nye modeller med deres DMS i produksjon i løpet av 2025. Det kreves at det blir hele 40-50 ytterligere modeller i Q4 for at nye "forsinkelser" ikke oppstår. OEM-er satser nå sannsynligvis heller på Tobiis SCDO som er betydelig mer kostnadseffektivt enn Smart Eyes DMS som kun har fått ca. 10 ytterligere modeller med design wins helt siden september 2024, mens Tobii har fått minst 4 ganger så mange.
  • 8. des.
    ·
    8. des.
    ·
    Nå går det opp 🚀🚀🚀 Smart Eye har fått to design wins på sin såkalte Driver Monitoring System-programvare (DMS) som vil bli levert til to nye lastebilmodeller fra en stor europeisk lastebilprodusent.
  • 2. des.
    ·
    2. des.
    ·
    🤣 Jeg synes det går i en veldig feil retning, i prinsippet hver dag. Er det en så stor uinteressant sak😊
    11. des.
    ·
    11. des.
    ·
    Alle relevante sitater fra e-postutvekslings-"forhøret" jeg hadde på formiddagen den 4. des. med Smart Eyes VD: "Hei Jeg har tidligere vært aksjonær i lengre tid i Smart Eye, men ikke siden mai 2025 bl.a. fordi jeg ikke har sett noen offisiell melding om at Smart Eye også har klart homologeringsprosessen m.h.t. OEM-kundenes personbilmodellers DMS fra Smart Eye i samsvar med EUs lov om obligatorisk eyetracking-basert DMS i alle nye biler fra 7. juli 2026 som selges i EU. Derimot er det jo tydeligvis offisielt kommunisert i en PM av Smart Eye m.h.t. minst én kundes kjøretøy beregnet for kommersiell trafikk med busser, at vellykket homologering ble gjennomført. Kan dere kommentere i et e-postsvar om Smart Eye allerede har klart dette også for alle personbilmodeller dere har design wins i med guidet produksjon fra nå t.o.m. 2026 i første omgang, dvs. som jeg har forstått, guidet ytterligere 40-50 modeller i produksjon Q4 2025? Finnes det noen modeller med design wins angående de i guidet produksjon der homologeringsprosessen for Smart Eyes DMS ennå IKKE HAR blitt vellykket klart? Har det skjedd tidligere at nettopp det har bidratt til senket guiding fra 120 modeller ytterligere i produksjon i løpet av 2025 med ca. 33 - 42 % til nå kun 70-80 totalt i løpet av 2025? Hvis Smart Eye allerede HAR klart alt dette, hvorfor har dere ikke allerede kommunisert det til aksjemarkedet (så vidt jeg selv har kunnet se hittil)? Er dere bare beskjedne?" Første svar fra M K: "Selvfølgelig sløser vi ikke bort pressemeldinger på noe så trivielt som homologering; det ville jo vært rart om vi ikke besto den. I tilfellet med bussprodusenten fikk vi godkjent å publisere deres navn, og da benyttet vi anledningen til å nevne homologeringen." Mitt første oppfølgingsspørsmål: "Takk for raskt svar, men hvorfor mer presist forklart har Smart Eye senket guidingen med ca. 33-42 %? Det er jo veldig mye og har forsinket break-even på kontantstrømmen med langt over ett år?" Neste svar fra Martin Krantz: "Hvis du mener prognosen i forbindelse med fortrinnsrettsemisjonen 2023? Det har vært mange forsinkelser i bilindustrien siden da. Bilindustrien er syklisk, og akkurat nå peker kurvene ned." Hvorpå jeg igjen fulgte opp: " Jeg mente den guidingen som gjaldt Q1 2024." Da svarte M K: "Da guidet vi vel det samme om kontantstrøm, hvis jeg husker riktig. Men i 2023 i forbindelse med fortrinnsrettsemisjonen var vi mer positive. Derav kostnadsbesparelsesprogrammene." Deretter kom raskt et nytt e-postsvar fra M K: "Men om vi skal være ærlige her, kommer vel du bare til å prøve å snu det vi skriver om til noe negativt på bloggen din. Lykke til med investeringen din i Tobii, jeg kjenner grunnleggerne godt, de er dyktige." Jeg fulgte opp enda en gang: "Men var det ikke BMW-tapet som påvirket da signifikant også når Q1-Q3 i Automotive gikk relativt tregt med for Redeye og oss aksjonærer veldig treg utvikling sammenlignet med Q4 2023 da guidingen f.eks. var at break-even på kontantstrømmen skulle nås omtrent Q2 2024? Kjente du/Smart Eye til BMW-tapet da som Redeye f.eks. refererte til senere som bidragende forklaring?" Jeg sendte enda en e-post deretter: "Det ble for øvrig også snakket om Q3 2024 for break-even på kontantstrømmen, men NÅR fikk du/Smart Eye vite at det var Xperi's Autosense (nå Tobii-eid) og Seeing Machines som ble leverandører til BMW for OMS hhv. DMS fra ca. 2021-2022? Du har for øvrig indirekte bekreftet ved Smart Eyes siste rapportering at det er Tobii som nå er leverandøren med deres SCDO (DMS + OMS med kun ett kamera). Det er interessant å få vite det." Deretter kom det ikke mer svar fra VD i Smart Eye Martin Krantz denne gang :-)
  • 24. nov.
    ·
    24. nov.
    ·
    CEO Martin Krantz forutser et enda sterkere Q4, drevet av økte lisenser og en robust virksomhet innen Behavioral Research. 🚀
    24. nov.
    ·
    24. nov.
    ·
    Hvor leser du denne nyheten?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

SwedenFirst North Sweden
Antall
Kjøp
5 111
Selg
Antall
4 217

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
10--
11--
34--
257--
121--
Høy
75,3
VWAP
73,45
Lav
72,7
OmsetningAntall
7,6 103 690
VWAP
73,45
Høy
75,3
Lav
72,7
OmsetningAntall
7,6 103 690

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
25. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport14. nov.
2025 Q2-rapport27. aug.
2025 Q1-rapport13. mai
2024 Q4-rapport18. feb.
2024 Q3-rapport14. nov. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
34 dager siden

Nyheter

Ai
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
25. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport14. nov.
2025 Q2-rapport27. aug.
2025 Q1-rapport13. mai
2024 Q4-rapport18. feb.
2024 Q3-rapport14. nov. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet

Relaterte produkter

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Konsernsjefen er anmeldt til FI bl.a. for OVER et par år å ha tiet om at de hadde tapt BMW til Seeing Machines og Autosense ca. 2021. Det knuste Redeyes analyseestimater kraftig for f.eks. Q1-Q3 2024 og disse evinnelige forsinkelsene på breakeven og insidersalg før og indikerer begynnende store nedskjæringer hos Affectiva i des. 2024 som ble kommunisert til aksjemarkedet et par måneder senere med bl.a. aksjekursen som lavest under 42 kr etter konsernsjefens salg f.eks. i jan. 2025 for ca. 3 Mkr.
    for 15 t siden
    ·
    for 15 t siden
    ·
    At du bare orker å holde på med disse stadige innleggene med "nyheter" som er 2-3 år gamle, og har ingen som helst relevans i dag.
  • 8. des.
    ·
    8. des.
    ·
    Hvordan vurderer dere nyheten om at Smarteye vurderer å utstede senior usikrede obligasjoner for 300 millioner? De må da låne penger på kapitalmarkedet for å utstede disse obligasjonene, og likviditeten kan brukes som likviditetsbuffer, noe som burde være bra, for å unngå en eventuell nyemisjon før Smarteye blir kontantstrømspositiv.
    for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    NEI. Obligasjonslånet gir rom for å klare YTTERLIGERE forsinket break-even på kontantstrømmen, noe som virker mer sannsynlig enn det motsatte for tiden, med risiko for ytterligere "forsinkelser" i antall bilmodeller i produksjon med deres DMS. Samlet sett bekrefter nyheten bildet av at Smart Eye er presset nå og kan være ille ute resultatmessig i 2026 for å i det hele tatt klare Redeyes siste EBIT-estimat på ca. 110 Mkr etter en ca. halvering av estimatet etter Q3-rapporten. Redeye har nå break-even på kontantstrømmen først i Q3 2026, dvs. ca. 2 års forsinkelse... Guiden er senket med ca. 33 - 42 % HITTIL for antall nye modeller med deres DMS i produksjon i løpet av 2025. Det kreves at det blir hele 40-50 ytterligere modeller i Q4 for at nye "forsinkelser" ikke oppstår. OEM-er satser nå sannsynligvis heller på Tobiis SCDO som er betydelig mer kostnadseffektivt enn Smart Eyes DMS som kun har fått ca. 10 ytterligere modeller med design wins helt siden september 2024, mens Tobii har fått minst 4 ganger så mange.
  • 8. des.
    ·
    8. des.
    ·
    Nå går det opp 🚀🚀🚀 Smart Eye har fått to design wins på sin såkalte Driver Monitoring System-programvare (DMS) som vil bli levert til to nye lastebilmodeller fra en stor europeisk lastebilprodusent.
  • 2. des.
    ·
    2. des.
    ·
    🤣 Jeg synes det går i en veldig feil retning, i prinsippet hver dag. Er det en så stor uinteressant sak😊
    11. des.
    ·
    11. des.
    ·
    Alle relevante sitater fra e-postutvekslings-"forhøret" jeg hadde på formiddagen den 4. des. med Smart Eyes VD: "Hei Jeg har tidligere vært aksjonær i lengre tid i Smart Eye, men ikke siden mai 2025 bl.a. fordi jeg ikke har sett noen offisiell melding om at Smart Eye også har klart homologeringsprosessen m.h.t. OEM-kundenes personbilmodellers DMS fra Smart Eye i samsvar med EUs lov om obligatorisk eyetracking-basert DMS i alle nye biler fra 7. juli 2026 som selges i EU. Derimot er det jo tydeligvis offisielt kommunisert i en PM av Smart Eye m.h.t. minst én kundes kjøretøy beregnet for kommersiell trafikk med busser, at vellykket homologering ble gjennomført. Kan dere kommentere i et e-postsvar om Smart Eye allerede har klart dette også for alle personbilmodeller dere har design wins i med guidet produksjon fra nå t.o.m. 2026 i første omgang, dvs. som jeg har forstått, guidet ytterligere 40-50 modeller i produksjon Q4 2025? Finnes det noen modeller med design wins angående de i guidet produksjon der homologeringsprosessen for Smart Eyes DMS ennå IKKE HAR blitt vellykket klart? Har det skjedd tidligere at nettopp det har bidratt til senket guiding fra 120 modeller ytterligere i produksjon i løpet av 2025 med ca. 33 - 42 % til nå kun 70-80 totalt i løpet av 2025? Hvis Smart Eye allerede HAR klart alt dette, hvorfor har dere ikke allerede kommunisert det til aksjemarkedet (så vidt jeg selv har kunnet se hittil)? Er dere bare beskjedne?" Første svar fra M K: "Selvfølgelig sløser vi ikke bort pressemeldinger på noe så trivielt som homologering; det ville jo vært rart om vi ikke besto den. I tilfellet med bussprodusenten fikk vi godkjent å publisere deres navn, og da benyttet vi anledningen til å nevne homologeringen." Mitt første oppfølgingsspørsmål: "Takk for raskt svar, men hvorfor mer presist forklart har Smart Eye senket guidingen med ca. 33-42 %? Det er jo veldig mye og har forsinket break-even på kontantstrømmen med langt over ett år?" Neste svar fra Martin Krantz: "Hvis du mener prognosen i forbindelse med fortrinnsrettsemisjonen 2023? Det har vært mange forsinkelser i bilindustrien siden da. Bilindustrien er syklisk, og akkurat nå peker kurvene ned." Hvorpå jeg igjen fulgte opp: " Jeg mente den guidingen som gjaldt Q1 2024." Da svarte M K: "Da guidet vi vel det samme om kontantstrøm, hvis jeg husker riktig. Men i 2023 i forbindelse med fortrinnsrettsemisjonen var vi mer positive. Derav kostnadsbesparelsesprogrammene." Deretter kom raskt et nytt e-postsvar fra M K: "Men om vi skal være ærlige her, kommer vel du bare til å prøve å snu det vi skriver om til noe negativt på bloggen din. Lykke til med investeringen din i Tobii, jeg kjenner grunnleggerne godt, de er dyktige." Jeg fulgte opp enda en gang: "Men var det ikke BMW-tapet som påvirket da signifikant også når Q1-Q3 i Automotive gikk relativt tregt med for Redeye og oss aksjonærer veldig treg utvikling sammenlignet med Q4 2023 da guidingen f.eks. var at break-even på kontantstrømmen skulle nås omtrent Q2 2024? Kjente du/Smart Eye til BMW-tapet da som Redeye f.eks. refererte til senere som bidragende forklaring?" Jeg sendte enda en e-post deretter: "Det ble for øvrig også snakket om Q3 2024 for break-even på kontantstrømmen, men NÅR fikk du/Smart Eye vite at det var Xperi's Autosense (nå Tobii-eid) og Seeing Machines som ble leverandører til BMW for OMS hhv. DMS fra ca. 2021-2022? Du har for øvrig indirekte bekreftet ved Smart Eyes siste rapportering at det er Tobii som nå er leverandøren med deres SCDO (DMS + OMS med kun ett kamera). Det er interessant å få vite det." Deretter kom det ikke mer svar fra VD i Smart Eye Martin Krantz denne gang :-)
  • 24. nov.
    ·
    24. nov.
    ·
    CEO Martin Krantz forutser et enda sterkere Q4, drevet av økte lisenser og en robust virksomhet innen Behavioral Research. 🚀
    24. nov.
    ·
    24. nov.
    ·
    Hvor leser du denne nyheten?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

SwedenFirst North Sweden
Antall
Kjøp
5 111
Selg
Antall
4 217

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
10--
11--
34--
257--
121--
Høy
75,3
VWAP
73,45
Lav
72,7
OmsetningAntall
7,6 103 690
VWAP
73,45
Høy
75,3
Lav
72,7
OmsetningAntall
7,6 103 690

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data