Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Millennial Potash Corp

Millennial Potash Corp

2026 Q2-rapport

Kun PDF

56 dager siden

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q3-rapport
27. juli
Historisk
2026 Q2-rapport
29. apr.
2026 Q1-rapport
28. jan.
2025 Q4-rapport
23. des. 2025
2025 Q3-rapport
30. juli 2025
2025 Q2-rapport
29. apr. 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 1 døgn siden
    Virker som finansering allerede er avklart, DFC og US selskaper vil stå for mye av gjelden, det vil også sannsynligvis bli solgt royalties for å dekke egenkapital som vi trenger uten at vi får utvanning av aksjene. UAE og gabon har hatt møte om bygging av stor dypvansshavn som vi trenger for store volumer. Farhad sier at havnene er det eneste som gjenstår før 3-5 million tonn i året er mulig. Dette intervjuet lukter det svidd av, anbefales. https://www.youtube.com/watch?v=7vZ9FQYC86U&t=1s
    for 2 t siden
    Mente ikke deg når jeg sa datt av lasset, men ja, det er flere som synes at aksjen får ufortjent mye juling nå. Vi får bare smøre oss med tålmodighet (og solkrem) og kjøpe billig/holde så blir det nok bra☺
  • 13. mai
    Tyskland prøver å presse USA med sin avhengighet av potash, litt dumt for dem at det kommer et nytt selskap fra afrika som kommer til å utkonkurrer omtrent alle på pris☺https://www.mining.com/web/germany-sees-us-as-vulnerable-to-squeeze-on-potash-supplies/
  • 11. mai
    Håper alle har sett denne, Ross Jennings største insider og tidligere direktør i cargill, verdens største råvareselskap. https://www.youtube.com/watch?v=GPbieoqdoCI&t=4761s
    12. mai
    ·
    Ja virkelig herlig, håper den har mer oppside fremover
  • 11. mai
    ·
    Farhad: Tilbake til det første spørsmålet. Så, nøyaktig hvor vi står. For øyeblikket planlegger vi å produsere rundt 800 000 tonn pottaske initialt. Det tilsvarer litt over 1 % av global produksjon på dette tidspunktet. Men prosjektstørrelsen gjør at vi kan produsere mye mer. Vi kan gå opp til 2, 3, 4 millioner tonn. Vi ser veldig nøye på det under den mulighetsstudien vi for tiden utfører. Med andre ord, i de kommende årene vil vi enkelt kunne bli en av de store – om ikke den største, en av de største pottaskeprodusentene i verden. Så det er veldig viktig. For øyeblikket er det totale markedet rundt 75 millioner tonn per år. Så selv om vi starter med 800 000 tonn eller én million tonn, som jeg sa, vil det være rundt 1 % av global produksjon. Litt over 1 %. Og vi synes det er en veldig god start for å vise hvordan det fungerer. Det vil være veldig lønnsomt fordi kostnadsbasen vår er veldig lav. Men det avgjørende punktet her er å vise at vi kan skalere dette opp ganske raskt, og for å gjøre det handler det ikke bare om selve prosjektet. Forekomsten er veldig stor. Som jeg sa, kan vi også produsere i veldig stor skala, men det handler også om å ha denne havnekapasiteten rett ved siden av, slik at vi faktisk kan sende så mye vi vil. Som du så på kartet, kan vi gå i hvilken som helst retning. Hvor vi til slutt vil gå – vi er selvfølgelig i samtaler med ulike grupper på dette stadiet. Det kan være en vestlig-orientert handel, det kan være Østen, spesifikt Kina. Så vi utvikler alle våre prosjekter på en såkalt dual-track basis. Først vil vi sørge for at vi kan finansiere og bygge det selv, og på et parallelt spor ønsker vi også å skape interesse for potensielle fusjoner og oppkjøp. Og som Björn vet, har vi solgt de fleste av våre prosjekter før de gikk i produksjon. Så her gjør vi nøyaktig det samme. Vi forfølger begge strategiene og ser allerede enorm interesse på den strategiske siden, men vi får også enorm støtte med finansiering. Vi er det eneste gjødselfirmaet der ute som har støtte fra den amerikanske regjeringen. US Development Finance Corporation, et amerikansk føderalt byrå, har investert i Millennial Potash, og det var tilskuddsmidler til vår mulighetsstudie. Men viktigst av alt er de også interessert i å finansiere byggingen. Så det er en veldig viktig ting alle bør vite.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q2-rapport

Kun PDF

56 dager siden

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 1 døgn siden
    Virker som finansering allerede er avklart, DFC og US selskaper vil stå for mye av gjelden, det vil også sannsynligvis bli solgt royalties for å dekke egenkapital som vi trenger uten at vi får utvanning av aksjene. UAE og gabon har hatt møte om bygging av stor dypvansshavn som vi trenger for store volumer. Farhad sier at havnene er det eneste som gjenstår før 3-5 million tonn i året er mulig. Dette intervjuet lukter det svidd av, anbefales. https://www.youtube.com/watch?v=7vZ9FQYC86U&t=1s
    for 2 t siden
    Mente ikke deg når jeg sa datt av lasset, men ja, det er flere som synes at aksjen får ufortjent mye juling nå. Vi får bare smøre oss med tålmodighet (og solkrem) og kjøpe billig/holde så blir det nok bra☺
  • 13. mai
    Tyskland prøver å presse USA med sin avhengighet av potash, litt dumt for dem at det kommer et nytt selskap fra afrika som kommer til å utkonkurrer omtrent alle på pris☺https://www.mining.com/web/germany-sees-us-as-vulnerable-to-squeeze-on-potash-supplies/
  • 11. mai
    Håper alle har sett denne, Ross Jennings største insider og tidligere direktør i cargill, verdens største råvareselskap. https://www.youtube.com/watch?v=GPbieoqdoCI&t=4761s
    12. mai
    ·
    Ja virkelig herlig, håper den har mer oppside fremover
  • 11. mai
    ·
    Farhad: Tilbake til det første spørsmålet. Så, nøyaktig hvor vi står. For øyeblikket planlegger vi å produsere rundt 800 000 tonn pottaske initialt. Det tilsvarer litt over 1 % av global produksjon på dette tidspunktet. Men prosjektstørrelsen gjør at vi kan produsere mye mer. Vi kan gå opp til 2, 3, 4 millioner tonn. Vi ser veldig nøye på det under den mulighetsstudien vi for tiden utfører. Med andre ord, i de kommende årene vil vi enkelt kunne bli en av de store – om ikke den største, en av de største pottaskeprodusentene i verden. Så det er veldig viktig. For øyeblikket er det totale markedet rundt 75 millioner tonn per år. Så selv om vi starter med 800 000 tonn eller én million tonn, som jeg sa, vil det være rundt 1 % av global produksjon. Litt over 1 %. Og vi synes det er en veldig god start for å vise hvordan det fungerer. Det vil være veldig lønnsomt fordi kostnadsbasen vår er veldig lav. Men det avgjørende punktet her er å vise at vi kan skalere dette opp ganske raskt, og for å gjøre det handler det ikke bare om selve prosjektet. Forekomsten er veldig stor. Som jeg sa, kan vi også produsere i veldig stor skala, men det handler også om å ha denne havnekapasiteten rett ved siden av, slik at vi faktisk kan sende så mye vi vil. Som du så på kartet, kan vi gå i hvilken som helst retning. Hvor vi til slutt vil gå – vi er selvfølgelig i samtaler med ulike grupper på dette stadiet. Det kan være en vestlig-orientert handel, det kan være Østen, spesifikt Kina. Så vi utvikler alle våre prosjekter på en såkalt dual-track basis. Først vil vi sørge for at vi kan finansiere og bygge det selv, og på et parallelt spor ønsker vi også å skape interesse for potensielle fusjoner og oppkjøp. Og som Björn vet, har vi solgt de fleste av våre prosjekter før de gikk i produksjon. Så her gjør vi nøyaktig det samme. Vi forfølger begge strategiene og ser allerede enorm interesse på den strategiske siden, men vi får også enorm støtte med finansiering. Vi er det eneste gjødselfirmaet der ute som har støtte fra den amerikanske regjeringen. US Development Finance Corporation, et amerikansk føderalt byrå, har investert i Millennial Potash, og det var tilskuddsmidler til vår mulighetsstudie. Men viktigst av alt er de også interessert i å finansiere byggingen. Så det er en veldig viktig ting alle bør vite.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q3-rapport
27. juli
Historisk
2026 Q2-rapport
29. apr.
2026 Q1-rapport
28. jan.
2025 Q4-rapport
23. des. 2025
2025 Q3-rapport
30. juli 2025
2025 Q2-rapport
29. apr. 2025

Relaterte produkter

2026 Q2-rapport

Kun PDF

56 dager siden

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q3-rapport
27. juli
Historisk
2026 Q2-rapport
29. apr.
2026 Q1-rapport
28. jan.
2025 Q4-rapport
23. des. 2025
2025 Q3-rapport
30. juli 2025
2025 Q2-rapport
29. apr. 2025

Relaterte produkter

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 1 døgn siden
    Virker som finansering allerede er avklart, DFC og US selskaper vil stå for mye av gjelden, det vil også sannsynligvis bli solgt royalties for å dekke egenkapital som vi trenger uten at vi får utvanning av aksjene. UAE og gabon har hatt møte om bygging av stor dypvansshavn som vi trenger for store volumer. Farhad sier at havnene er det eneste som gjenstår før 3-5 million tonn i året er mulig. Dette intervjuet lukter det svidd av, anbefales. https://www.youtube.com/watch?v=7vZ9FQYC86U&t=1s
    for 2 t siden
    Mente ikke deg når jeg sa datt av lasset, men ja, det er flere som synes at aksjen får ufortjent mye juling nå. Vi får bare smøre oss med tålmodighet (og solkrem) og kjøpe billig/holde så blir det nok bra☺
  • 13. mai
    Tyskland prøver å presse USA med sin avhengighet av potash, litt dumt for dem at det kommer et nytt selskap fra afrika som kommer til å utkonkurrer omtrent alle på pris☺https://www.mining.com/web/germany-sees-us-as-vulnerable-to-squeeze-on-potash-supplies/
  • 11. mai
    Håper alle har sett denne, Ross Jennings største insider og tidligere direktør i cargill, verdens største råvareselskap. https://www.youtube.com/watch?v=GPbieoqdoCI&t=4761s
    12. mai
    ·
    Ja virkelig herlig, håper den har mer oppside fremover
  • 11. mai
    ·
    Farhad: Tilbake til det første spørsmålet. Så, nøyaktig hvor vi står. For øyeblikket planlegger vi å produsere rundt 800 000 tonn pottaske initialt. Det tilsvarer litt over 1 % av global produksjon på dette tidspunktet. Men prosjektstørrelsen gjør at vi kan produsere mye mer. Vi kan gå opp til 2, 3, 4 millioner tonn. Vi ser veldig nøye på det under den mulighetsstudien vi for tiden utfører. Med andre ord, i de kommende årene vil vi enkelt kunne bli en av de store – om ikke den største, en av de største pottaskeprodusentene i verden. Så det er veldig viktig. For øyeblikket er det totale markedet rundt 75 millioner tonn per år. Så selv om vi starter med 800 000 tonn eller én million tonn, som jeg sa, vil det være rundt 1 % av global produksjon. Litt over 1 %. Og vi synes det er en veldig god start for å vise hvordan det fungerer. Det vil være veldig lønnsomt fordi kostnadsbasen vår er veldig lav. Men det avgjørende punktet her er å vise at vi kan skalere dette opp ganske raskt, og for å gjøre det handler det ikke bare om selve prosjektet. Forekomsten er veldig stor. Som jeg sa, kan vi også produsere i veldig stor skala, men det handler også om å ha denne havnekapasiteten rett ved siden av, slik at vi faktisk kan sende så mye vi vil. Som du så på kartet, kan vi gå i hvilken som helst retning. Hvor vi til slutt vil gå – vi er selvfølgelig i samtaler med ulike grupper på dette stadiet. Det kan være en vestlig-orientert handel, det kan være Østen, spesifikt Kina. Så vi utvikler alle våre prosjekter på en såkalt dual-track basis. Først vil vi sørge for at vi kan finansiere og bygge det selv, og på et parallelt spor ønsker vi også å skape interesse for potensielle fusjoner og oppkjøp. Og som Björn vet, har vi solgt de fleste av våre prosjekter før de gikk i produksjon. Så her gjør vi nøyaktig det samme. Vi forfølger begge strategiene og ser allerede enorm interesse på den strategiske siden, men vi får også enorm støtte med finansiering. Vi er det eneste gjødselfirmaet der ute som har støtte fra den amerikanske regjeringen. US Development Finance Corporation, et amerikansk føderalt byrå, har investert i Millennial Potash, og det var tilskuddsmidler til vår mulighetsstudie. Men viktigst av alt er de også interessert i å finansiere byggingen. Så det er en veldig viktig ting alle bør vite.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data