Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Ålandsbanken B

Ålandsbanken B

2026 Q1-rapport

Kun PDF

60 dager siden
2,75 EUR/aksje
Siste utbytte
6,34%Direkteavkastning

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
17. juli
Historisk
2026 Q1-rapport
28. apr.
2025 Q4-rapport
4. feb.
2025 Q3-rapport
24. okt. 2025
2025 Q2-rapport
18. juli 2025
2025 Q1-rapport
29. apr. 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • 17. juni
    ·
    —20% "utbyttedipp", ganske vilt. Men det kan gjerne fortsette, jeg fortsetter å legge til denne diamanten. 💎
    17. juni
    ·
    Også jeg innså nettopp i dag hvor mye det har falt og fylte på 😁
  • 5. mai
    ·
    Mon tro om den faller bare sånn, siden jeg ikke finner noen nyheter? 🔎
    6. mai
    ·
    Det er det utbyttefeberen forårsaker.
  • 5. feb.
    ·
    Utdrag fra Ålandsttidningen: Utbytteforslaget: 2,75 euro per aksje • Styret foreslår overfor generalforsamlingen at utbyttet for 2025 blir 2,75 euro per aksje, noe som tilsvarer 42,3 millioner euro. • Videre foreslås det at generalforsamlingen skal gi styret mandat til fremover å beslutte om halvårlig utbetaling av utbytte med start i år. Halvårsutbyttet baseres på maks 50 prosent av resultatet for regnskapsårets første seks måneder og betales ut etter at halvårsregnskapet er publisert. Resten betales ut etter den ordinære generalforsamlingen. • Det betyr i praksis, om generalforsamlingen godkjenner forslaget, at aksjonærene i år kan regne med omtrent halvannet utbytte. Et ”normalt” utbytte om våren og et halvt utbytte etter sommeren, som da blir et forskudd på det utbyttet som deles ut våren 2027. • Årsaken til forslaget er ifølge Peter Wiklöf at det muliggjør smidigere likviditetsstyring og at vurderingen er at det verdsettes av aksjonærene.
    27. feb.
    ·
    Styret foreslår at i utbytte utbetales 2,75 euro per aksje per aksje utbetales. Styret foreslår videre at generalforsamlingen bemyndiger styret til å beslutte om et annet utbytte i løpet av året basert på årsregnskapet som fastsettes for regnskapsåret som ble avsluttet den 31. desember 2025 ("Halvårsutbytte").
  • 4. feb.
    ·
    The Board of Directors will propose a dividend of EUR 2.75 (2.75) per share for the 2025 financial year. Furthermore, the Board of Directors intends to propose a semi-annual dividend from financial year 2026 onwards, corresponding to a maximum of 50 per cent of the profit for the first six months of the financial year. Mente de at det i 2026 fortsatt vil bli utbetalt et annet utbytte, hvorav maksimum vil være de 50%? Så, da H1/2025 EPS var 1.86€, kunne hele årets 2026 maksimale utbytte være noe sånt som 2.75 + 0.93 = 3.68€, avhengig av hvor mye H1/2026 skiller seg fra H1/2025. I fremtiden, etter H1, vil en del av utbyttet alltid bli utbetalt i henhold til den samme regelen, og "resten" av utbyttet i begynnelsen av neste år når hele årets resultat er kjent. Eller hvordan skal det tolkes nå?
    6. feb.
    ·
    Så vidt jeg forstår, tolket du riktig. Tilsynelatende samme ordning som med Nordea fra i år.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport

Kun PDF

60 dager siden
2,75 EUR/aksje
Siste utbytte
6,34%Direkteavkastning

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • 17. juni
    ·
    —20% "utbyttedipp", ganske vilt. Men det kan gjerne fortsette, jeg fortsetter å legge til denne diamanten. 💎
    17. juni
    ·
    Også jeg innså nettopp i dag hvor mye det har falt og fylte på 😁
  • 5. mai
    ·
    Mon tro om den faller bare sånn, siden jeg ikke finner noen nyheter? 🔎
    6. mai
    ·
    Det er det utbyttefeberen forårsaker.
  • 5. feb.
    ·
    Utdrag fra Ålandsttidningen: Utbytteforslaget: 2,75 euro per aksje • Styret foreslår overfor generalforsamlingen at utbyttet for 2025 blir 2,75 euro per aksje, noe som tilsvarer 42,3 millioner euro. • Videre foreslås det at generalforsamlingen skal gi styret mandat til fremover å beslutte om halvårlig utbetaling av utbytte med start i år. Halvårsutbyttet baseres på maks 50 prosent av resultatet for regnskapsårets første seks måneder og betales ut etter at halvårsregnskapet er publisert. Resten betales ut etter den ordinære generalforsamlingen. • Det betyr i praksis, om generalforsamlingen godkjenner forslaget, at aksjonærene i år kan regne med omtrent halvannet utbytte. Et ”normalt” utbytte om våren og et halvt utbytte etter sommeren, som da blir et forskudd på det utbyttet som deles ut våren 2027. • Årsaken til forslaget er ifølge Peter Wiklöf at det muliggjør smidigere likviditetsstyring og at vurderingen er at det verdsettes av aksjonærene.
    27. feb.
    ·
    Styret foreslår at i utbytte utbetales 2,75 euro per aksje per aksje utbetales. Styret foreslår videre at generalforsamlingen bemyndiger styret til å beslutte om et annet utbytte i løpet av året basert på årsregnskapet som fastsettes for regnskapsåret som ble avsluttet den 31. desember 2025 ("Halvårsutbytte").
  • 4. feb.
    ·
    The Board of Directors will propose a dividend of EUR 2.75 (2.75) per share for the 2025 financial year. Furthermore, the Board of Directors intends to propose a semi-annual dividend from financial year 2026 onwards, corresponding to a maximum of 50 per cent of the profit for the first six months of the financial year. Mente de at det i 2026 fortsatt vil bli utbetalt et annet utbytte, hvorav maksimum vil være de 50%? Så, da H1/2025 EPS var 1.86€, kunne hele årets 2026 maksimale utbytte være noe sånt som 2.75 + 0.93 = 3.68€, avhengig av hvor mye H1/2026 skiller seg fra H1/2025. I fremtiden, etter H1, vil en del av utbyttet alltid bli utbetalt i henhold til den samme regelen, og "resten" av utbyttet i begynnelsen av neste år når hele årets resultat er kjent. Eller hvordan skal det tolkes nå?
    6. feb.
    ·
    Så vidt jeg forstår, tolket du riktig. Tilsynelatende samme ordning som med Nordea fra i år.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
17. juli
Historisk
2026 Q1-rapport
28. apr.
2025 Q4-rapport
4. feb.
2025 Q3-rapport
24. okt. 2025
2025 Q2-rapport
18. juli 2025
2025 Q1-rapport
29. apr. 2025

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport

Kun PDF

60 dager siden

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
17. juli
Historisk
2026 Q1-rapport
28. apr.
2025 Q4-rapport
4. feb.
2025 Q3-rapport
24. okt. 2025
2025 Q2-rapport
18. juli 2025
2025 Q1-rapport
29. apr. 2025

Relaterte produkter

2,75 EUR/aksje
Siste utbytte
6,34%Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • 17. juni
    ·
    —20% "utbyttedipp", ganske vilt. Men det kan gjerne fortsette, jeg fortsetter å legge til denne diamanten. 💎
    17. juni
    ·
    Også jeg innså nettopp i dag hvor mye det har falt og fylte på 😁
  • 5. mai
    ·
    Mon tro om den faller bare sånn, siden jeg ikke finner noen nyheter? 🔎
    6. mai
    ·
    Det er det utbyttefeberen forårsaker.
  • 5. feb.
    ·
    Utdrag fra Ålandsttidningen: Utbytteforslaget: 2,75 euro per aksje • Styret foreslår overfor generalforsamlingen at utbyttet for 2025 blir 2,75 euro per aksje, noe som tilsvarer 42,3 millioner euro. • Videre foreslås det at generalforsamlingen skal gi styret mandat til fremover å beslutte om halvårlig utbetaling av utbytte med start i år. Halvårsutbyttet baseres på maks 50 prosent av resultatet for regnskapsårets første seks måneder og betales ut etter at halvårsregnskapet er publisert. Resten betales ut etter den ordinære generalforsamlingen. • Det betyr i praksis, om generalforsamlingen godkjenner forslaget, at aksjonærene i år kan regne med omtrent halvannet utbytte. Et ”normalt” utbytte om våren og et halvt utbytte etter sommeren, som da blir et forskudd på det utbyttet som deles ut våren 2027. • Årsaken til forslaget er ifølge Peter Wiklöf at det muliggjør smidigere likviditetsstyring og at vurderingen er at det verdsettes av aksjonærene.
    27. feb.
    ·
    Styret foreslår at i utbytte utbetales 2,75 euro per aksje per aksje utbetales. Styret foreslår videre at generalforsamlingen bemyndiger styret til å beslutte om et annet utbytte i løpet av året basert på årsregnskapet som fastsettes for regnskapsåret som ble avsluttet den 31. desember 2025 ("Halvårsutbytte").
  • 4. feb.
    ·
    The Board of Directors will propose a dividend of EUR 2.75 (2.75) per share for the 2025 financial year. Furthermore, the Board of Directors intends to propose a semi-annual dividend from financial year 2026 onwards, corresponding to a maximum of 50 per cent of the profit for the first six months of the financial year. Mente de at det i 2026 fortsatt vil bli utbetalt et annet utbytte, hvorav maksimum vil være de 50%? Så, da H1/2025 EPS var 1.86€, kunne hele årets 2026 maksimale utbytte være noe sånt som 2.75 + 0.93 = 3.68€, avhengig av hvor mye H1/2026 skiller seg fra H1/2025. I fremtiden, etter H1, vil en del av utbyttet alltid bli utbetalt i henhold til den samme regelen, og "resten" av utbyttet i begynnelsen av neste år når hele årets resultat er kjent. Eller hvordan skal det tolkes nå?
    6. feb.
    ·
    Så vidt jeg forstår, tolket du riktig. Tilsynelatende samme ordning som med Nordea fra i år.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data