Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Hvordan registrere konto for uttak?

💡 For å øke sikkerheten, har vi oppdatert prosessen for å registrere konto for uttak hos Nordnet. Fremover vil dette gjøres ved hjelp av Trustly, som er både sikker og rask. Derfor er alle forhåndsgodkjente kontoer som ikke er registrert via Trustly fjernet. Er du berørt av dette må du registrere konto for uttak på nytt.

Du kan enkelt legge dette til igjen ved å gå til «Mine sider»- «Overføringer» - «Uttak» - «Registrer konto», der kan du se statusen på dine tilkoblede kontoer, enten verifisert eller ikke verifisert. Vær oppmerksom på at uttak kun kan gjøres til en verifisert ekstern bankkonto. Registrerer du konto for uttak via Trustly skjer det umiddelbart.

Sist oppdatert 5. desember 2024.

Har du allerede registrert en konto? Gå direkte til siden for uttak.

Privatperson:
Som privatperson kan du registrere én eller flere kontoer for uttak direkte på siden hvor du tar ut penger. Trykk på linken "Legg til konto" og velg alternativet som heter "registrer umiddelbart". Vi bruker Trustly til å verifisere at du er eier av kontoen som skal registreres. Alle uttak gjennomføres som ordinære bankoverføringer og tar 0–2 virkedager.

Selskapskonto eller mindreårig konto:
Skal det registreres en konto for uttak for et selskap, en mindreårige konto eller konto du har fullmakt over så skal dette skjemaet for registrering av konto for uttak benyttes. Dette skjemaet behandles manuelt, så det kan ta 5-10 virkedager før kontoen er registrert og klar for uttak.

MERK at kontonummer som skal registreres på selskap eller mindreårige må eies av selskapet eller den mindreårige.