CEO i Gram Car Carriers – Georg Whist – har tatt en prat med vår analytiker, Roger Berntsen. Gram Car Carriers er verdens tredje største tilbyder av tonnasje for frakt av biler. Selskapets ble børsnotert relativt nylig (januar 2022), men dets røtter strekker seg 40 år tilbake i tid. Gram Car Carriers har 5 Distribution Vessels som kan frakte inntil 2000 biler, 11 Mid-Size Vessels som kan frakte inntil 5000 biler og 4 Panamax Vessels som kan frakte inntil 7000 biler. 19 av disse 20 skipene er eid av selskapet.
I Q&A-sesjonen diskuteres selskapets konkurransefortrinn, strategi for kapitalallokering, inntektsreserver, økonomisk sensitivitet, operasjonell effektivitet og kunstig intelligens.
Se tidligere oppdatering
Her er selskapspresentasjonen fra tidligere i 2023. I Q&A-sesjonen fra Q1 får du høre mer om kvartalsvise utbytter, selskapets planer for fremtidig vekst og hvordan overgangen til elektriske biler påvirker deres virksomhet.
—
CEO i Gram Car Carriers – Georg Whist har tatt en prat med vår analytiker, Roger Berntsen. Gram Car Carriers er verdens tredje største tilbyder av tonnasje for frakt av biler. Selskapets ble nylig børsnotert (januar 2022), men dets røtter strekker seg 40 år tilbake i tid. Gram Car Carriers er verdens tredje største tilbyder av tonnasje for frakt av biler. Selskapets ble nylig børsnotert (januar 2022), men dets røtter strekker seg 40 år tilbake i tid. Gram Car Carriers har 5 Distribution vessels som kan frakte inntil 2000 biler, 11 Mid-size vessels som kan frakte inntil 5000 biler og 6 Panamax vessels som kan frakte inntil 700 biler. 18 av disse 22 skipene er eid av selskapet.
I denne Q&A-delen får du blant annet høre mer om selskapets fremtidsutsiker, markedsforhold og utbyttepolitikk. Det diskuteres også hvordan markedet for bilsalg vil bli påvirket av makrosituasjonen med økte renter og hvordan dette påvirker markedet Gram Car Carriers opererer i.