GOLDEN OCEAN GROUP(GOGL)
(GOGL)
Kvartalsrapport (Q4)
57 dager siden‧19min
3,1589 NOK/aksje
Siste utbytte
4,07 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Auksjon
Antall
Kjøp
3 170
Selg
Antall
5 765
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Omsetning (NOK)
-Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2023 Generalforsamling | 29. apr. 4 dager |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 28. feb. | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 21. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 29. aug. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q1) | 16. mai 2023 | |
2022 Generalforsamling | 8. mai 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q4)
57 dager siden‧19min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2023 Generalforsamling | 29. apr. 4 dager |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 28. feb. | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 21. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 29. aug. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q1) | 16. mai 2023 | |
2022 Generalforsamling | 8. mai 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 19 t sidenfor 19 t sidenDipp fremover ? Hvilke kursnivå i så måte ?for 12 t siden · Endretfor 12 t siden · EndretHar siktet mot å vekte meg ned, evt selge helt ut om aksjen når topp notering fra mai på 154,- tallet. Er alltid vanskelig å være helt sikker på hvor mye en shipping aksje kan gå, men nå tilsier prisen at markedet bør bedre seg nokså mye for å forsvare den. Så satser på en dobbel topp formasjon med påfølgende korreksjon. Er mange forhold jeg ikke ser står i stil med verdsettelsen, eksempel er ratene. Skipsverdi er hva som presser mye opp nå, samt gode utsikter framover. Men, når mye er på topp, så bringer det også flere faktorer som kan svekke seg. Er nå opp nesten 100%, noe jeg neppe er alene om. en større korreksjon tror jeg 110-115 kan være mulig å se.
- John Fredriksen books first large bulker order in over half a decade with newcastlemax deal. Seatankers is said to have ordered four 210,000-dwt bulker newbuildings worth around $274m. John Fredriksen’s private Seatankers Management has returned to China’s Qingdao Yangfan Shipbuilding for a series of bulk carrier newbuildings. The order follows an active start to the year for Fredriksen’s main private shipowning vehicle with major tanker orders and asset plays in the offshore space. It also marks the company’s first large-sized bulker newbuilding contract for six years. Cyprus-based Seatankers is said to have commissioned the yard, also known as Qingdao Shipyard, to build four newcastlemax vessels. Seatankers is said to be paying between $68m and $68.5m each for the scrubber-fitted ships. Shipbuilding brokers said the 210,000-dwt bulk carriers are conventionally fuelled vessels slated to be delivered in 2027 and 2028. The fuel choice for Qingdao Yangfan’s newcastlemax bulkers continues the trend for Seatankers to stick to conventional marine fuel with its investments in new tonnage. Clarksons’ Shipping Intelligence Network shows Seatankers has 13 other newbuildings under construction at Chinese shipyards: six VLCCs, three LR2 tankers and four 82,000-dwt kamsarmax bulkers. They will all run on conventional marine fuel. The order at Qingdao Yangfan is believed to be Seatankers first large-sized bulker deal since 2018 — when it inked six newbuildings with New Times Shipbuilding and four ships with Bohai Shipbuilding Heavy Industries. The 10 vessels were reported to cost about $45m each. The low price was due to a slowdown in the shipbuilding market in 2018. The newcastlemaxes were delivered in 2019 and 2020. Online VesselsValue shows the bulk carriers are currently under the control of Oslo-listed Golden Ocean Group, in which Fredriksen is the major shareholder. Fredriksen is a repeat customer for the yard, where he has four kamsarmaxes under construction. Seatankers ordered the quartet in May last year for a reported price of around $33m apiece to be delivered next year and 2026. Qingdao Yangfan was established in 2008 by Beijing-based industrials company Jianlong Group and state-owned Qingdao Huatong Group but it stopped building vessels in 2016 after facing cash flow problems. In 2018, the shipyard was bailed out by minority shareholder Qingdao Huatong Group after major shareholder Jianlong Group quit the yard. After the bailout, Qingdao Yangfan completed two half-built newcastlemax bulkers that Trafigura originally ordered. The shipyard officially returned to shipbuilding in late 2020, when Compagnie Maritime Belge ordered 5,900-teu newbuildings. Copyright: Tradewinds . Simply the best
- 9. apr.9. apr.Mørke skyer underveis? I dagens Kapital tegnes det et mørkere bilde for tørrlast pga mulig inntreden av La Nina. https://www.finansavisen.no/finans/2024/04/08/8113239/la-nina-kan-ramme-capesize-markedet-som-en-bomerang9. apr.9. apr.El Niño is on its way out. While it was present in the tropical Pacific, conditions are weakening [1, 3]. A transition to ENSO-neutral (neither El Niño nor La Niña) is expected by April-June 2024, with a high probability (around 83%) [1, 4]. There's a chance La Niña might be next in line. Forecasts suggest La Niña could develop during the summer (around June-August 2024), with a likelihood of around 55-62% [1, 4]. Here are some resources for staying updated on the latest El Niño and La Niña developments: National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) Climate.gov: https://www.noaa.gov/education/resource-collections/weather-atmosphere/el-nino NOAA Climate Prediction Center (CPC): https://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/precip/CWlink/MJO/enso.shtml Sources www.mmsl.cz/pdfs/mms/2021/02/07.pdf www.weather.gov/media/gld/ClimateBriefing/ClimateBrief.pdf
- 30. mars · Endret30. mars · EndretUdbytte beskatning? - Jeg kan ikke finde svar nogen steder, så jeg håber en kan hjælpe her :) Er udbetalingen fra nordnet, netto? og er der nogen former for refusion, vi som ejer selv skal søge? - Er det bedst at have den som Norsk, eller USD notering? tænker om noterings land betyder noget for Udbytte beskatningen, eller om den tager udgangspunkt i Firmaets hjem land? Mange tak for svar! :) Vh. Max5. apr.5. apr.Nå er jeg norsk så jeg kan ikke garantere at det er likt for dere i Danmark. For meg er utbyttet FØR skatt. I Norge vil beskatningen av utbytte avhenge av hvilken type konto man eier aksjen og mottar utbyttet på. F.eks. for meg bruker jeg en konto der skatt først blir utløst ved uttak fra kontoen så jeg betaler ingen skatt på dette utbyttet nå. Det vil ikke ha noe å bety om du eier NOK eller USD, det avhenger av noteringslandet som i GOGL sitt tilfelle er Bermuda der du ikke må betale kildeskatt. Kildeskatt ville blitt trukket fra av Nordnet før utbetaling til deg. Hvis du betaler kildeskatt kan du få fradrag når du skal betale skatt til Norge, eller Danmark i ditt tilfelle. Men sistnevnte må du ordne selv, Nordnet rapporterer ikke at du har betalt kildeskatt.
- 27. mars · Endret27. mars · EndretCapesize index -2,705 til 21,875 https://twitter.com/plmlindstroem/status/1772947191532806230
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Kvartalsrapport (Q4)
57 dager siden‧19min
3,1589 NOK/aksje
Siste utbytte
4,07 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
3,1589 NOK/aksje
Siste utbytte
4,07 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 19 t sidenfor 19 t sidenDipp fremover ? Hvilke kursnivå i så måte ?for 12 t siden · Endretfor 12 t siden · EndretHar siktet mot å vekte meg ned, evt selge helt ut om aksjen når topp notering fra mai på 154,- tallet. Er alltid vanskelig å være helt sikker på hvor mye en shipping aksje kan gå, men nå tilsier prisen at markedet bør bedre seg nokså mye for å forsvare den. Så satser på en dobbel topp formasjon med påfølgende korreksjon. Er mange forhold jeg ikke ser står i stil med verdsettelsen, eksempel er ratene. Skipsverdi er hva som presser mye opp nå, samt gode utsikter framover. Men, når mye er på topp, så bringer det også flere faktorer som kan svekke seg. Er nå opp nesten 100%, noe jeg neppe er alene om. en større korreksjon tror jeg 110-115 kan være mulig å se.
- John Fredriksen books first large bulker order in over half a decade with newcastlemax deal. Seatankers is said to have ordered four 210,000-dwt bulker newbuildings worth around $274m. John Fredriksen’s private Seatankers Management has returned to China’s Qingdao Yangfan Shipbuilding for a series of bulk carrier newbuildings. The order follows an active start to the year for Fredriksen’s main private shipowning vehicle with major tanker orders and asset plays in the offshore space. It also marks the company’s first large-sized bulker newbuilding contract for six years. Cyprus-based Seatankers is said to have commissioned the yard, also known as Qingdao Shipyard, to build four newcastlemax vessels. Seatankers is said to be paying between $68m and $68.5m each for the scrubber-fitted ships. Shipbuilding brokers said the 210,000-dwt bulk carriers are conventionally fuelled vessels slated to be delivered in 2027 and 2028. The fuel choice for Qingdao Yangfan’s newcastlemax bulkers continues the trend for Seatankers to stick to conventional marine fuel with its investments in new tonnage. Clarksons’ Shipping Intelligence Network shows Seatankers has 13 other newbuildings under construction at Chinese shipyards: six VLCCs, three LR2 tankers and four 82,000-dwt kamsarmax bulkers. They will all run on conventional marine fuel. The order at Qingdao Yangfan is believed to be Seatankers first large-sized bulker deal since 2018 — when it inked six newbuildings with New Times Shipbuilding and four ships with Bohai Shipbuilding Heavy Industries. The 10 vessels were reported to cost about $45m each. The low price was due to a slowdown in the shipbuilding market in 2018. The newcastlemaxes were delivered in 2019 and 2020. Online VesselsValue shows the bulk carriers are currently under the control of Oslo-listed Golden Ocean Group, in which Fredriksen is the major shareholder. Fredriksen is a repeat customer for the yard, where he has four kamsarmaxes under construction. Seatankers ordered the quartet in May last year for a reported price of around $33m apiece to be delivered next year and 2026. Qingdao Yangfan was established in 2008 by Beijing-based industrials company Jianlong Group and state-owned Qingdao Huatong Group but it stopped building vessels in 2016 after facing cash flow problems. In 2018, the shipyard was bailed out by minority shareholder Qingdao Huatong Group after major shareholder Jianlong Group quit the yard. After the bailout, Qingdao Yangfan completed two half-built newcastlemax bulkers that Trafigura originally ordered. The shipyard officially returned to shipbuilding in late 2020, when Compagnie Maritime Belge ordered 5,900-teu newbuildings. Copyright: Tradewinds . Simply the best
- 9. apr.9. apr.Mørke skyer underveis? I dagens Kapital tegnes det et mørkere bilde for tørrlast pga mulig inntreden av La Nina. https://www.finansavisen.no/finans/2024/04/08/8113239/la-nina-kan-ramme-capesize-markedet-som-en-bomerang9. apr.9. apr.El Niño is on its way out. While it was present in the tropical Pacific, conditions are weakening [1, 3]. A transition to ENSO-neutral (neither El Niño nor La Niña) is expected by April-June 2024, with a high probability (around 83%) [1, 4]. There's a chance La Niña might be next in line. Forecasts suggest La Niña could develop during the summer (around June-August 2024), with a likelihood of around 55-62% [1, 4]. Here are some resources for staying updated on the latest El Niño and La Niña developments: National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) Climate.gov: https://www.noaa.gov/education/resource-collections/weather-atmosphere/el-nino NOAA Climate Prediction Center (CPC): https://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/precip/CWlink/MJO/enso.shtml Sources www.mmsl.cz/pdfs/mms/2021/02/07.pdf www.weather.gov/media/gld/ClimateBriefing/ClimateBrief.pdf
- 30. mars · Endret30. mars · EndretUdbytte beskatning? - Jeg kan ikke finde svar nogen steder, så jeg håber en kan hjælpe her :) Er udbetalingen fra nordnet, netto? og er der nogen former for refusion, vi som ejer selv skal søge? - Er det bedst at have den som Norsk, eller USD notering? tænker om noterings land betyder noget for Udbytte beskatningen, eller om den tager udgangspunkt i Firmaets hjem land? Mange tak for svar! :) Vh. Max5. apr.5. apr.Nå er jeg norsk så jeg kan ikke garantere at det er likt for dere i Danmark. For meg er utbyttet FØR skatt. I Norge vil beskatningen av utbytte avhenge av hvilken type konto man eier aksjen og mottar utbyttet på. F.eks. for meg bruker jeg en konto der skatt først blir utløst ved uttak fra kontoen så jeg betaler ingen skatt på dette utbyttet nå. Det vil ikke ha noe å bety om du eier NOK eller USD, det avhenger av noteringslandet som i GOGL sitt tilfelle er Bermuda der du ikke må betale kildeskatt. Kildeskatt ville blitt trukket fra av Nordnet før utbetaling til deg. Hvis du betaler kildeskatt kan du få fradrag når du skal betale skatt til Norge, eller Danmark i ditt tilfelle. Men sistnevnte må du ordne selv, Nordnet rapporterer ikke at du har betalt kildeskatt.
- 27. mars · Endret27. mars · EndretCapesize index -2,705 til 21,875 https://twitter.com/plmlindstroem/status/1772947191532806230
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Auksjon
Antall
Kjøp
3 170
Selg
Antall
5 765
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Omsetning (NOK)
-Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2023 Generalforsamling | 29. apr. 4 dager |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 28. feb. | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 21. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 29. aug. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q1) | 16. mai 2023 | |
2022 Generalforsamling | 8. mai 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr