Gå til hovedinnhold

NorwayNorwayAVANCE GAS HOLDING
(AGAS)

· Oslo Børs
· Valuta i NOK
Oslo Børs
Siste
123,8
I dag %
0,00%
I dag +/-
0,0
Kjøp
122,0
Selg
127,0
Høy
125,0
Lav
122,8
Omsetning (Volum)
51 635
· Oslo Børs
· Valuta i NOK
Oslo Børs
· Oslo Børs · Valuta i NOK
· Valuta i NOK
Oslo Børs
Siste
123,8
Utvikling i dag
0,00%
0,0
Kjøp
122,0
Selg
127,0
Høy
125,0
Lav
122,8
Omsetning (Volum)
51 635
Kvartalsrapport (Q4)
43 dager siden1t 4min
6,8065 NOK/aksje
Siste utbytte
17,67 %
Direkteavkastning

Ordredybde

Stengt
Antall
Kjøp
200
Selg
Antall
200

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Omsetning (NOK)
6 393 241

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2023 Generalforsamling
29. apr.
Historisk
2023 Kvartalsrapport (Q4)14. feb.
2023 Kvartalsrapport (Q3)28. nov. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q2)30. aug. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q1)31. mai 2023
2023 Kvartalsrapport (Q1)30. mai 2023
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater

Kunder besøkte også

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q4)
43 dager siden1t 4min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2023 Generalforsamling
29. apr.
Historisk
2023 Kvartalsrapport (Q4)14. feb.
2023 Kvartalsrapport (Q3)28. nov. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q2)30. aug. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q1)31. mai 2023
2023 Kvartalsrapport (Q1)30. mai 2023
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Glæder mig til modstanden i kurs 126kr brydes
    for 29 min siden · Endret
    for 29 min siden · Endret
    Så, selv om du er økonom så har du greie på dette.... hehe, good one :). Min regnskaps (økonom) fører har null peil på aksjer, liquiditet, L1 og L2 ordrebook, det er vel noe av det dummeste jeg harr hørt. Som "økonom" så sier du atnyheter og rater bestemmer kursen. Du som er økonom bør vel vite at det gjelder alt, makro nyheter påvirker, nyheter, krig påvirker, renter påvirker. men, det påvirker ikke kursen. Det påvirker investorenl Og det er investoren som setter sine priser, og de bruker veldig ofte nivåer for å kjøp salg.. Så hvorfor skulle det være noe som helst anderledes for shipping aksjer? Det gjelder absolutt alt av aksjer... Det er pris aktion, liquiditet/tiljengelighet, og hva du og jeg er villig til å selge for som driver aksje prisen. Vi kan bli påvirket av ting som nyheter og rater, men det betyr ikke at det beveger kursen!!! Det blir for dumt, ratene endres hver dag, nyheter har vi hver dag. Når du legger inn en limit order, så legger du den på nivåer. Når tusenvis av investorer legger de på samme sted så får du tekniske nivåer og har da absolutt ingenting med nyheter og andre påvirkinger å gjøre. Det gjør at salg og kjøp møter motstand/support. Mange instutisjoner kjøper/selger bare på det, de bruker Moving averages, de bruker VWAP, de bruker hele tall (100, 200 osv). Om du tar deg tiden å følger med, (om du hadde kunnet det), så ser du at også denne og andre shipping aksjer kan treffe disse nivåene og så snu. det skjer fordi det er mere salgs enn kjøps ordre og omvendt. Men det er helt sikkert, jeg hadde ikke brukt deg som økonom for å få hjelp til investeringer om du ikke kan dette engang. Instutisjoner, prop selskaper etc har prisesser og bruker ikke følelser og tro når de handler. og det er de som beveger aksjer, ikke dine og mine små kjøp! Det er mange som ikke forstår seg på teknisk tradiing, så ikke vær lei deg fordet, men påstå heller ikke at du kan noe om det fordi du er økonom. Selskaper som Pareto bruker teknisk analyse, trend kanaler og tekniske nivåer også når de gjør det på shipping aksjer. De er bare tullinger eller? Eller kanskje de bare tror på gud og håper på lykke?! Herregud. økonon... "Good one"
  • 20. mars
    20. mars
    raterne er høje men kursen falder og falder ???
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Det er også lav sesong nå. Ikke uvanlig å se aksjen prises ned etter siste rapport et par mnd før det tar seg opp igjen. Shipping har sykler (derav navnet sykliske aksjer) og har dette fire ganger i året der prisene svinger kraftig. Så, ingen dramatikk. Nå kommer vi fra høy sesong med enormt lave rater , så vi merker det ekstra godt. Men… sånn er shipping. Ingen kortsiktige gevinster her, en må tenke år. Siste to år har vært eksepsjonelle og utenfor normalen. Ikke regn med at vi får sånne gull år igjen, det hører til sjeldenhetene. Regn med vanlige sykler, topper og bunner. Faktisk så har vi også hatt det de siste to årene, men toppene var ekstreme, de tider tror jeg er over, det startet pga covid og inflasjon som var driveren. Så ikke regn med det igjen. Driveren er på vei bort. Renter begynner å bevege deg ned (long bond yield). Så back to normal
  • 19. mars · Endret
    19. mars · Endret
    Ratene har gått seksgangeren på tre måneder VLGC-ratene har steget fra 10.000 til 60.000 dollar dagen i løpet av de seneste tre månedene. Oppturen er først og fremst drevet av rekordhøye eksportvolumer fra USA. Publisert 19. mars 2024 kl. 12.52 KØ I PANAMA: Køene i Panamakanalen var en av hovedårsakene til det voldsomme rallyet i VLGC-markedet i fjor. Shipping Bjørn Henning Grandal, Journalist Etter et vanvittig godt 2023 var det krisestemning i VLGC (Very Large Gas Carrier)-segmentet i februar i år. I løpet av fem måneder hadde spotratene falt fra formidable 140.000 dollar dagen i september i fjor og helt ned i under 10.000 dollar dagen. De seneste to månedene har imidlertid VLGC-markedet strammet seg betydelig til igjen og ratene for moderne eco-tonnasje er nå oppe i over 60.000 dollar dagen. – Oppturen er først og fremst drevet av fundamentale forhold i USA. Etter at vi på nyåret opplevde en veldig kald periode, som førte til høye innenlandske priser og høyt lagertrekk, er nå situasjonen normalisert. Det har ført til betydelig mindre lagertrekk og lavere priser, som igjen betyr at prisdifferansen eller arbitrasjen til Asia har økt og det øker betalingsvilligheten for frakt, sier Øystein Kalleklev, adm. direktør i Avance Gas. OPPTUREN FORTSETTER: – Slik vi ser det er VLGC-ratene på en oppadgående trend, sier Kristian Sørensen i BW LPG. FOTO: BW LPG Kristian Sørensen, adm. direktør i BW LPG, trekker frem de rekordhøye eksportvolumene som hovedårsaken til den kraftige rateoppgangen. – VLGC-markedet har hentet seg inn igjen, drevet av rekordhøye eksportvolumer fra USA i februar etterfulgt av solide volumer for mars-måned. Også i Midtøsten har eksportvolumene vært på et høyt nivå hvor indiske befraktere har løftet mer enn forventet, og i kombinasjon har dette drevet ratene opp. Han påpeker også at Panamakanalen har spilt en mindre rolle i å drive ratene, da det har vært flere tilgjengelige transit slots enn på høstparten i fjor. Flat ratekurve Akkurat nå ligger kurven for fremtidsrater ganske flatt på 60.000 dollar dagen. Det lever Avance Gas-sjef svært godt med. – Om det skulle bli utfallet så klager vi ikke. Vår cash-breakeven er på lave 20-tallet. I fjor leverte vi i snitt 57.200 dollar dagen og da ble nettoresultatet 164 millioner dollar. I år vil vi i tillegg inntektsføre gevinster på salg av skip på i overkant av 120 millioner dollar. Allerede nå kan jeg si at 2024 uten tvil blir et veldig bra år for Avance Gas, sier Kalleklev. NYE REKORDER I 2024? – Allerede nå kan jeg si at 2024 uten tvil blir et veldig bra år for Avance Gas, sier Øystein Kalleklev, Kristian Sørensen tror at det er gode muligheter for at markedet kommer til å stramme seg ytterligere til. – Slik vi ser det er VLGC-ratene på en oppadgående trend, mye på grunn av en sesong hvor særlig amerikanske LPG-priser pleier å svekke seg på grunn av lavere innenlandsk etterspørsel, som gjør det mer attraktivt å eksportere lastene. Vi forventer også at sjansen for en gjentagelse av fjorårets forsinkelser rundt Panamakanalen er store med økende rater som en konsekvens av lengre tonn/mil når flere skip må seile den lange distansen via Sør-Afrika på traden fra USA til Asia.
    19. mars
    19. mars
    120 MUSD ekstra i vinst blir bra.
  • Avance Gas & Cash💰
    Kontantbalansen til Avance Gas skyter i været I dag kunngjorde vi fullføringen av salget av vårt VLGC-nybygg #5 med tiltenkt navn Avance Castor. Med det salget har vi gjennomført tre av de fire fartøysalgene med kontantfrigjøring på ~$125m. Det siste gjenværende fartøyet salg er planlagt til mai med ytterligere ~$60m kontantfrigjøring. I tillegg har vi gjennomført de to refinansieringene som planlagt med en $45m kontantfrigjøring. Ved årsslutt hadde vi $132m kontanter, men med refinansieringene og fartøysalgene våre proforma kontanter er dermed 362 millioner dollar eller ~40 % av markedsverdien vår, så kanskje vi burde endre navn på selskapet til Avance Gas & Cash. I tillegg guidet vi sterke bestillinger for 1. kvartal med 70 % av dagene booket til 70 000 dollar, så vi burde dermed generere inntjening i tråd med utbytte utbetalt i februar for Q4 på ~$50m
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Kvartalsrapport (Q4)
43 dager siden1t 4min
6,8065 NOK/aksje
Siste utbytte
17,67 %
Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
6,8065 NOK/aksje
Siste utbytte
17,67 %
Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Glæder mig til modstanden i kurs 126kr brydes
    for 29 min siden · Endret
    for 29 min siden · Endret
    Så, selv om du er økonom så har du greie på dette.... hehe, good one :). Min regnskaps (økonom) fører har null peil på aksjer, liquiditet, L1 og L2 ordrebook, det er vel noe av det dummeste jeg harr hørt. Som "økonom" så sier du atnyheter og rater bestemmer kursen. Du som er økonom bør vel vite at det gjelder alt, makro nyheter påvirker, nyheter, krig påvirker, renter påvirker. men, det påvirker ikke kursen. Det påvirker investorenl Og det er investoren som setter sine priser, og de bruker veldig ofte nivåer for å kjøp salg.. Så hvorfor skulle det være noe som helst anderledes for shipping aksjer? Det gjelder absolutt alt av aksjer... Det er pris aktion, liquiditet/tiljengelighet, og hva du og jeg er villig til å selge for som driver aksje prisen. Vi kan bli påvirket av ting som nyheter og rater, men det betyr ikke at det beveger kursen!!! Det blir for dumt, ratene endres hver dag, nyheter har vi hver dag. Når du legger inn en limit order, så legger du den på nivåer. Når tusenvis av investorer legger de på samme sted så får du tekniske nivåer og har da absolutt ingenting med nyheter og andre påvirkinger å gjøre. Det gjør at salg og kjøp møter motstand/support. Mange instutisjoner kjøper/selger bare på det, de bruker Moving averages, de bruker VWAP, de bruker hele tall (100, 200 osv). Om du tar deg tiden å følger med, (om du hadde kunnet det), så ser du at også denne og andre shipping aksjer kan treffe disse nivåene og så snu. det skjer fordi det er mere salgs enn kjøps ordre og omvendt. Men det er helt sikkert, jeg hadde ikke brukt deg som økonom for å få hjelp til investeringer om du ikke kan dette engang. Instutisjoner, prop selskaper etc har prisesser og bruker ikke følelser og tro når de handler. og det er de som beveger aksjer, ikke dine og mine små kjøp! Det er mange som ikke forstår seg på teknisk tradiing, så ikke vær lei deg fordet, men påstå heller ikke at du kan noe om det fordi du er økonom. Selskaper som Pareto bruker teknisk analyse, trend kanaler og tekniske nivåer også når de gjør det på shipping aksjer. De er bare tullinger eller? Eller kanskje de bare tror på gud og håper på lykke?! Herregud. økonon... "Good one"
  • 20. mars
    20. mars
    raterne er høje men kursen falder og falder ???
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Det er også lav sesong nå. Ikke uvanlig å se aksjen prises ned etter siste rapport et par mnd før det tar seg opp igjen. Shipping har sykler (derav navnet sykliske aksjer) og har dette fire ganger i året der prisene svinger kraftig. Så, ingen dramatikk. Nå kommer vi fra høy sesong med enormt lave rater , så vi merker det ekstra godt. Men… sånn er shipping. Ingen kortsiktige gevinster her, en må tenke år. Siste to år har vært eksepsjonelle og utenfor normalen. Ikke regn med at vi får sånne gull år igjen, det hører til sjeldenhetene. Regn med vanlige sykler, topper og bunner. Faktisk så har vi også hatt det de siste to årene, men toppene var ekstreme, de tider tror jeg er over, det startet pga covid og inflasjon som var driveren. Så ikke regn med det igjen. Driveren er på vei bort. Renter begynner å bevege deg ned (long bond yield). Så back to normal
  • 19. mars · Endret
    19. mars · Endret
    Ratene har gått seksgangeren på tre måneder VLGC-ratene har steget fra 10.000 til 60.000 dollar dagen i løpet av de seneste tre månedene. Oppturen er først og fremst drevet av rekordhøye eksportvolumer fra USA. Publisert 19. mars 2024 kl. 12.52 KØ I PANAMA: Køene i Panamakanalen var en av hovedårsakene til det voldsomme rallyet i VLGC-markedet i fjor. Shipping Bjørn Henning Grandal, Journalist Etter et vanvittig godt 2023 var det krisestemning i VLGC (Very Large Gas Carrier)-segmentet i februar i år. I løpet av fem måneder hadde spotratene falt fra formidable 140.000 dollar dagen i september i fjor og helt ned i under 10.000 dollar dagen. De seneste to månedene har imidlertid VLGC-markedet strammet seg betydelig til igjen og ratene for moderne eco-tonnasje er nå oppe i over 60.000 dollar dagen. – Oppturen er først og fremst drevet av fundamentale forhold i USA. Etter at vi på nyåret opplevde en veldig kald periode, som førte til høye innenlandske priser og høyt lagertrekk, er nå situasjonen normalisert. Det har ført til betydelig mindre lagertrekk og lavere priser, som igjen betyr at prisdifferansen eller arbitrasjen til Asia har økt og det øker betalingsvilligheten for frakt, sier Øystein Kalleklev, adm. direktør i Avance Gas. OPPTUREN FORTSETTER: – Slik vi ser det er VLGC-ratene på en oppadgående trend, sier Kristian Sørensen i BW LPG. FOTO: BW LPG Kristian Sørensen, adm. direktør i BW LPG, trekker frem de rekordhøye eksportvolumene som hovedårsaken til den kraftige rateoppgangen. – VLGC-markedet har hentet seg inn igjen, drevet av rekordhøye eksportvolumer fra USA i februar etterfulgt av solide volumer for mars-måned. Også i Midtøsten har eksportvolumene vært på et høyt nivå hvor indiske befraktere har løftet mer enn forventet, og i kombinasjon har dette drevet ratene opp. Han påpeker også at Panamakanalen har spilt en mindre rolle i å drive ratene, da det har vært flere tilgjengelige transit slots enn på høstparten i fjor. Flat ratekurve Akkurat nå ligger kurven for fremtidsrater ganske flatt på 60.000 dollar dagen. Det lever Avance Gas-sjef svært godt med. – Om det skulle bli utfallet så klager vi ikke. Vår cash-breakeven er på lave 20-tallet. I fjor leverte vi i snitt 57.200 dollar dagen og da ble nettoresultatet 164 millioner dollar. I år vil vi i tillegg inntektsføre gevinster på salg av skip på i overkant av 120 millioner dollar. Allerede nå kan jeg si at 2024 uten tvil blir et veldig bra år for Avance Gas, sier Kalleklev. NYE REKORDER I 2024? – Allerede nå kan jeg si at 2024 uten tvil blir et veldig bra år for Avance Gas, sier Øystein Kalleklev, Kristian Sørensen tror at det er gode muligheter for at markedet kommer til å stramme seg ytterligere til. – Slik vi ser det er VLGC-ratene på en oppadgående trend, mye på grunn av en sesong hvor særlig amerikanske LPG-priser pleier å svekke seg på grunn av lavere innenlandsk etterspørsel, som gjør det mer attraktivt å eksportere lastene. Vi forventer også at sjansen for en gjentagelse av fjorårets forsinkelser rundt Panamakanalen er store med økende rater som en konsekvens av lengre tonn/mil når flere skip må seile den lange distansen via Sør-Afrika på traden fra USA til Asia.
    19. mars
    19. mars
    120 MUSD ekstra i vinst blir bra.
  • Avance Gas & Cash💰
    Kontantbalansen til Avance Gas skyter i været I dag kunngjorde vi fullføringen av salget av vårt VLGC-nybygg #5 med tiltenkt navn Avance Castor. Med det salget har vi gjennomført tre av de fire fartøysalgene med kontantfrigjøring på ~$125m. Det siste gjenværende fartøyet salg er planlagt til mai med ytterligere ~$60m kontantfrigjøring. I tillegg har vi gjennomført de to refinansieringene som planlagt med en $45m kontantfrigjøring. Ved årsslutt hadde vi $132m kontanter, men med refinansieringene og fartøysalgene våre proforma kontanter er dermed 362 millioner dollar eller ~40 % av markedsverdien vår, så kanskje vi burde endre navn på selskapet til Avance Gas & Cash. I tillegg guidet vi sterke bestillinger for 1. kvartal med 70 % av dagene booket til 70 000 dollar, så vi burde dermed generere inntjening i tråd med utbytte utbetalt i februar for Q4 på ~$50m
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Stengt
Antall
Kjøp
200
Selg
Antall
200

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Omsetning (NOK)
6 393 241

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Kunder besøkte også

Selskapshendelser

Kommende
2023 Generalforsamling
29. apr.
Historisk
2023 Kvartalsrapport (Q4)14. feb.
2023 Kvartalsrapport (Q3)28. nov. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q2)30. aug. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q1)31. mai 2023
2023 Kvartalsrapport (Q1)30. mai 2023
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater