JINHUI SHIPPING AND TRANSPORTATION(JIN)
(JIN)
Kvartalsrapport (Q4)
52 dager siden‧24min
0,00 NOK/aksje
Ex-dag 27. mai
Ordredybde
Stengt
Antall
Kjøp
6 000
Selg
Antall
15 000
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
2 | - | - | ||
2 226 | - | - | ||
2 000 | - | - | ||
300 | - | - |
Omsetning (NOK)
101 202Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2023 Generalforsamling | 24. mai |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 27. feb. | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 29. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 28. aug. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q1) | 31. mai 2023 | |
2022 Generalforsamling | 24. mai 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q4)
52 dager siden‧24min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2023 Generalforsamling | 24. mai |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 27. feb. | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 29. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 28. aug. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q1) | 31. mai 2023 | |
2022 Generalforsamling | 24. mai 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 11. apr.11. apr.En rekke innsidekjøp nå den siste tiden. Ikke enorme volum akkurat, men tenker fortsatt det er positivt?12. apr.12. apr.En to års avtale for innleie av et skip ,bygd i 2016, for 16500 dollar dagen. Pr idag virker det ikke akkurat som noe kupp . Ratene i Asia idag , hvor de benytter stort sett hele flåten, er under 15.000 . De må ha stor tro på fremtiden.
- 23. feb.23. feb.Tror resultatet for Q4 -23 blir triste greier. Men -24 bør bli mye bedre. Tipper det capekjøpet de gjorde i begynnelsen av februar, som de sikkert hadde forhandlet om en god stund, kan gi en god gevinst om de velger å selge det senere i år. Men i dette caset er det tålmodighet som gjelder.3. apr.3. apr.Q1-24 blir vesentlig bedre enn Q4 -23. Men det er ikke sikkert det er tilstrekkelig til å svinge selskapet over i grønt. Selv tipper jeg resultatet blir liggende mellom 0 til -4 mill. Det kan svekke egenkapitalen ytterlige en liten krone pr aksje. Men pga avskrivningene vil cash flowen allievel være positiv, med 3- 7 mill . Det avgjørende for kursinnhentingen blir utviklingen av ratene i Q2. Skal vi legge historien til grunn, betyr det at vi kan vente en økning i ratene. Selskapet bør derfor svinge over i grønt fra Q2. Rateøkningene(hvis det skjer) vil gså øke skipsverdiene , altså de reelle aktivaverdiene i selskapets balanse. Med utgangspunkt i kr 32-33 pr aksje i bokført kapital, fastholder jeg fortsatt mitt syn på at dette er en billig aksje rundt kr 6-6.50. Men det er selvsagt ingen anbefaling til noen om å kjøpe. Risikoen er stor, bla pga manglende tillit til eiernes disposisjoner. I tillegg har selskapet i løpet av de siste 12 månedene opplevd at en rekke norske investorer har kjøpt og solgt ganske store poster. Mykland gikk inn med over 700.000 aksjer og er nå ute av top 20 lista, antakelig med tap. Så har vi fått inn Silvercoin, Colorado og Finnbergåsen. Jeg tipper dette også er kortsiktige investeringer gjort i håp om en kvikk gevinst. Så her kan det fort bli veldig volatilt.
- 11. feb.11. feb.Ikke helt fersk men god lesing - https://www.bimco.org/news/market_analysis/2024/20240124-smoo-bulk. Ser ut som supramax og panamax får nedgang. We are slightly more cautious on the outlook for freight rates, as we currently expect limited demand growth. This would particularly impact the panamax segment, where a significant decline in coal shipments could lead to weaker freight rates. We estimate that over half of the cargo transported by panamax ships in 2023 was coal. Low fleet growth in the capesize and handysize segments could support freight rates during 2024 and 2025. On the contrary, high panamax and supramax deliveries could pressure freight rates in these segments.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Kvartalsrapport (Q4)
52 dager siden‧24min
0,00 NOK/aksje
Ex-dag 27. mai
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
0,00 NOK/aksje
Ex-dag 27. mai
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 11. apr.11. apr.En rekke innsidekjøp nå den siste tiden. Ikke enorme volum akkurat, men tenker fortsatt det er positivt?12. apr.12. apr.En to års avtale for innleie av et skip ,bygd i 2016, for 16500 dollar dagen. Pr idag virker det ikke akkurat som noe kupp . Ratene i Asia idag , hvor de benytter stort sett hele flåten, er under 15.000 . De må ha stor tro på fremtiden.
- 23. feb.23. feb.Tror resultatet for Q4 -23 blir triste greier. Men -24 bør bli mye bedre. Tipper det capekjøpet de gjorde i begynnelsen av februar, som de sikkert hadde forhandlet om en god stund, kan gi en god gevinst om de velger å selge det senere i år. Men i dette caset er det tålmodighet som gjelder.3. apr.3. apr.Q1-24 blir vesentlig bedre enn Q4 -23. Men det er ikke sikkert det er tilstrekkelig til å svinge selskapet over i grønt. Selv tipper jeg resultatet blir liggende mellom 0 til -4 mill. Det kan svekke egenkapitalen ytterlige en liten krone pr aksje. Men pga avskrivningene vil cash flowen allievel være positiv, med 3- 7 mill . Det avgjørende for kursinnhentingen blir utviklingen av ratene i Q2. Skal vi legge historien til grunn, betyr det at vi kan vente en økning i ratene. Selskapet bør derfor svinge over i grønt fra Q2. Rateøkningene(hvis det skjer) vil gså øke skipsverdiene , altså de reelle aktivaverdiene i selskapets balanse. Med utgangspunkt i kr 32-33 pr aksje i bokført kapital, fastholder jeg fortsatt mitt syn på at dette er en billig aksje rundt kr 6-6.50. Men det er selvsagt ingen anbefaling til noen om å kjøpe. Risikoen er stor, bla pga manglende tillit til eiernes disposisjoner. I tillegg har selskapet i løpet av de siste 12 månedene opplevd at en rekke norske investorer har kjøpt og solgt ganske store poster. Mykland gikk inn med over 700.000 aksjer og er nå ute av top 20 lista, antakelig med tap. Så har vi fått inn Silvercoin, Colorado og Finnbergåsen. Jeg tipper dette også er kortsiktige investeringer gjort i håp om en kvikk gevinst. Så her kan det fort bli veldig volatilt.
- 11. feb.11. feb.Ikke helt fersk men god lesing - https://www.bimco.org/news/market_analysis/2024/20240124-smoo-bulk. Ser ut som supramax og panamax får nedgang. We are slightly more cautious on the outlook for freight rates, as we currently expect limited demand growth. This would particularly impact the panamax segment, where a significant decline in coal shipments could lead to weaker freight rates. We estimate that over half of the cargo transported by panamax ships in 2023 was coal. Low fleet growth in the capesize and handysize segments could support freight rates during 2024 and 2025. On the contrary, high panamax and supramax deliveries could pressure freight rates in these segments.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Stengt
Antall
Kjøp
6 000
Selg
Antall
15 000
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
2 | - | - | ||
2 226 | - | - | ||
2 000 | - | - | ||
300 | - | - |
Omsetning (NOK)
101 202Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2023 Generalforsamling | 24. mai |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 27. feb. | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 29. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 28. aug. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q1) | 31. mai 2023 | |
2022 Generalforsamling | 24. mai 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr