WALLENIUS WILHELMSEN(WAWI)
(WAWI)
Kvartalsrapport (Q4)
44 dager siden‧49min
7,1206 NOK/aksje
Utbytte 29. mai
13,13 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Stengt
Antall
Kjøp
800
Selg
Antall
500
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Omsetning (NOK)
13 411 753Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2023 Generalforsamling | 30. apr. |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 14. feb. | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 1. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 15. aug. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q1) | 4. mai 2023 | |
2022 Generalforsamling | 26. apr. 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q4)
44 dager siden‧49min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2023 Generalforsamling | 30. apr. |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 14. feb. | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 1. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 15. aug. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q1) | 4. mai 2023 | |
2022 Generalforsamling | 26. apr. 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenKuriositet; WAWI har skipet Carmen liggende på Dundalk Marine Terminal i Baltimore, innenfor den kollapsede broen.
- for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenHer er det bare til å feste sikkerhetsbelte og holde seg fast for de som vil bli med hele veien ned. Aldri om det skal fraktes like mye biler fremoverfor 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenDette er vel GasPanic personlige mening med hans vurdering av markedet på nåtid og fremtid. Han kan godt ha rett, men skulle det bli økt kjøpekraft på privat sektor mener jeg at nybilsalget kan forbedres globalt i tiden fremover og dermed gi vekst til WAWI.
- for 3 døgn sidenfor 3 døgn sidenWawi hadde EPS på rundt 24 kr for fjordåret? Med fornyelse av 40% av kontrakter på høyere rater vil EPS fort komme opp i 30-35kr? Dette nivået vil en da kunne holde i 3-4 år. En trenger ikke fantasi-rater for at det skal skjefor 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenJeg er enig i dine betraktninger. Deres nye pay-as-you-go utbytte er positivt, på 30-50% etter skatt, men synes at HAUTO blir mer fristende, som vil betale ut 100% etter skatt, og HAUTO vil betale ut umiddelbart per kvartal. (Er aksjonær i begge, tror WAWI har mer å gå på kursen. Sitter i WAWI for kursoppgang, HAUTO for utbytter). Rimelig å anta at HAUTO kan oppnå tilsvarende kontraktsfornyelser som WAWI.
- for 3 døgn sidenfor 3 døgn sidenOslo (Infront TDN Direkt): Wallenius Wilhelmsen har signert kontrakt for bygging av de nylig utøvde opsjonene for fire skip med kapasitet på 9.300 CEU ved China Merchants Jinling Shipyard.
- 25. mars25. marsHushaien kjøper på dippen! Pris/bok under 1 og kjempeutbytter i år, og i allefall frem til 2026.for 3 døgn sidenfor 3 døgn sidenAnalytikere forventer ratefall, men nevner ikke at de større leveransene av skip kommer om 2-3 år. I mellomtiden vil det forhandles nye kontrakter som vil øke inntektene. Det jeg tenker er at de har shortposisjoner innen bilfrakt og at de vil dekke seg inn før disse kontraktene kommer.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Kvartalsrapport (Q4)
44 dager siden‧49min
7,1206 NOK/aksje
Utbytte 29. mai
13,13 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
7,1206 NOK/aksje
Utbytte 29. mai
13,13 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenKuriositet; WAWI har skipet Carmen liggende på Dundalk Marine Terminal i Baltimore, innenfor den kollapsede broen.
- for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenHer er det bare til å feste sikkerhetsbelte og holde seg fast for de som vil bli med hele veien ned. Aldri om det skal fraktes like mye biler fremoverfor 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenDette er vel GasPanic personlige mening med hans vurdering av markedet på nåtid og fremtid. Han kan godt ha rett, men skulle det bli økt kjøpekraft på privat sektor mener jeg at nybilsalget kan forbedres globalt i tiden fremover og dermed gi vekst til WAWI.
- for 3 døgn sidenfor 3 døgn sidenWawi hadde EPS på rundt 24 kr for fjordåret? Med fornyelse av 40% av kontrakter på høyere rater vil EPS fort komme opp i 30-35kr? Dette nivået vil en da kunne holde i 3-4 år. En trenger ikke fantasi-rater for at det skal skjefor 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenJeg er enig i dine betraktninger. Deres nye pay-as-you-go utbytte er positivt, på 30-50% etter skatt, men synes at HAUTO blir mer fristende, som vil betale ut 100% etter skatt, og HAUTO vil betale ut umiddelbart per kvartal. (Er aksjonær i begge, tror WAWI har mer å gå på kursen. Sitter i WAWI for kursoppgang, HAUTO for utbytter). Rimelig å anta at HAUTO kan oppnå tilsvarende kontraktsfornyelser som WAWI.
- for 3 døgn sidenfor 3 døgn sidenOslo (Infront TDN Direkt): Wallenius Wilhelmsen har signert kontrakt for bygging av de nylig utøvde opsjonene for fire skip med kapasitet på 9.300 CEU ved China Merchants Jinling Shipyard.
- 25. mars25. marsHushaien kjøper på dippen! Pris/bok under 1 og kjempeutbytter i år, og i allefall frem til 2026.for 3 døgn sidenfor 3 døgn sidenAnalytikere forventer ratefall, men nevner ikke at de større leveransene av skip kommer om 2-3 år. I mellomtiden vil det forhandles nye kontrakter som vil øke inntektene. Det jeg tenker er at de har shortposisjoner innen bilfrakt og at de vil dekke seg inn før disse kontraktene kommer.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Stengt
Antall
Kjøp
800
Selg
Antall
500
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Omsetning (NOK)
13 411 753Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2023 Generalforsamling | 30. apr. |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 14. feb. | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 1. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 15. aug. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q1) | 4. mai 2023 | |
2022 Generalforsamling | 26. apr. 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr