Reklamasjoner

Opp

Del:

Vi vil gjerne høre synspunktene dine

Nordnets målsetning er å ha Norges mest fornøyde bankkunder. Vi ønsker å tilby tjenester som er enkle å bruke samtidig som de er funksjonelle og transparente. Synspunktene dine og eventuelle klager ser vi på som verdifull informasjon som brukes til å utvikle og forbedre våre tjenester og produkter.

Har du synspunkter eller er misfornøyd med noen av tjenestene våre eller kundebehandling, skal du i første omgang kontakte kundeservice. Ved handelsrelaterte spørsmål henvender du deg til meglerne våre. Du kontakter Nordnet på telefon 03023 (+47 23 33 30 23 fra utlandet) eller sender oss en melding når du er innlogget.

Informasjon om klagebehandling

Meningen din er viktig for oss

Reklamasjoner må sendes skriftlig

Mulighet til ekstern overprøving

Klager og reklamasjoner

Dersom du fortsatt føler deg misfornøyd etter å ha vært i kontakt med kundeservice, og mener at du har krav på økonomisk kompensasjon, har du mulighet til å få saken din fremlagt for Nordnets reklamasjonsansvarlig. Klagen din må være skriftlig. Angi tidspunkt og hendelsesforløp så utfyllende du kan. Legg gjerne ved dokumentasjon i form av sluttsedler, kontoutskrifter, korrespondanse, etc. Dette er for å sikre at nødvendige fakta og bakgrunnen for klagen kommer med i reklamasjonen. Angi også erstatningskravet ditt.

Klager og reklamasjoner skal sendes til Nordnet når du er logget inn, eller med vanlig post til:

Nordnet Bank NUF
Reklamasjonsansvarlig
Postboks 302 Sentrum
0103 OSLO

Behandlingstid

Vi ønsker å svare på alle klager så raskt som mulig og målsetningen vår er at alle klagesaker skal besvares innen 14 dager. Om en sak krever lengre behandlingstid, vil du få informasjon om dette.

Ekstern veiledning og mulighet til overprøving

Hvis vi ikke har kunnet imøtekomme kravet ditt, kan du få saken din vurdert utenfor Nordnet. Du kan sende en skriftlig klage til Verdipapirforetakenes forbunds etiske rådlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu, eller til Finansklagenemdalenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu. Du kan også søke råd hos advokat, eller henvende deg til en domstol.

Finansielle verdipapirer kan både øke og minke i verdi. Det er en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert. Før du investerer i et fond bør du lese prospektet som er tilgjengelig hos fondsforvalter og nøkkelinformasjonen du finner på ordreleggingssiden og på fondets produktside på nordnet.no.