Kundevennlig åpenhet i fondsbransjen

Denne artikkelen er fra samarbeidspartneren vår.

Nylig ble det avsagt dom i Høyesterett i en sak der småsparer har tapt store penger på produkter solgt av en norsk finansinstitusjon. I løpet av det siste tiåret har nordmenn tapt millioner på garanterte spareprodukter. Vi er del av en bransje hvor ikke alle har utviklet og solgt produkter på en ansvarlig måte. Selv om dommen ikke gikk i favør av småsparerne håper vi den, sammen andre saker som venter i rettssystemet, blir et viktig og riktig korrektiv for vår bransje. Kundene føler seg lurt og har tapt store penger – det må bransjen ta inn over seg. Les hva vi forrige uke skrev om dette i Dine Penger.

Åpenhet er kanskje det viktigste for å sikre ansvarlighet. Vi ser gang på gang at åpenhet motvirker kritikkverdig adferd. I tillegg har kunden rett til å få mest mulig relevant informasjon. I KLP er åpenhet én av våre kjerneverdier og noe vi streber etter i alt vi gjør. Ikke bare gjør det at vi kan ettergåes, det er også en driver for kontinuerlig forbedring. Vi blir glad når vår åpenhet blir lagt merke til. Les for eksempel Aksjonærens blogginnlegg om at fondsforvaltere bør “la fondsparere få hele sannheten!”. 

God påske!

Hilsen Jeanett Bergan
Leder for ansvarlige investeringer, KLP Kapitalforvaltning

KLP
KLPPartner
Fondsforvalter

Er du ikke Nordnet-kunde? Bli kunde her.

I kommentarfeltet nedenfor kan du kommentere innholdet i dette blogginnlegget, og ta del i andre leseres kommentarer. Kommentarene representerer ikke Nordnets meninger. Nordnet gjennomgår ikke kommentarene før publisering, men fjerner upassende kommentarer hvis det forekommer. Vil du vite mer om hvordan Nordnet behandler personopplysningene dine, klikk her.

guest
0 Kommentarer
Se alle kommentarer