Gå til hovedinnhold

Kunder er vår lidenskap – slik er det å jobbe i Nordnet

Mange av kundene våre er lidenskapelig interessert i gode investeringer og å få pengene sine til å vokse. Med den lidenskapen følger også veldig høye krav. Kundene våre er kresne og forventer det beste av oss. Derfor er vi også nødt til å være lidenskapelige.

Jeg heter Heidi og jobben min går ut på å finne nye talenter som kan hjelpe oss å holde tritt med kundenes høye krav til oss. Jeg leter først og fremst etter dedikerte mennesker som brenner for teknologi og som er virkelig gode på det de driver med. Det er ikke alltid lett. Spesielt ikke når det gjelder programmerere. Nylig var vi på en messe i Ungarn for å finne dyktige studenter som kunne tenke seg å flytte til Norden og jobbe hos oss. For på hovedkontoret vårt i Sverige er etterspørselen større enn tilbudet når det gjelder utviklere for tiden.

Dette leter vi etter

IT-avdelingen vår i Stockholm vokser veldig raskt. Vi trenger både utviklere, behovsanalytikere og ulike typer ledere. De vi søker skal som sagt ha kunnskap og lidenskap, men vi er også opptatt av å prøve å finne mange forskjellige typer mennesker, med ulik bakgrunn og perspektiver. Derfor jobber vi aktivt med mangfold og likestilling, og er et ganske multikulturelt selskap. Konsernspråket vårt er engelsk og i mange roller – spesielt på IT – kreves det ikke at man kan snakke noen av de nordiske språkene.

Vi leter også ofte etter flinke medarbeidere til kundeservice her i Oslo, Stockholm, København og Helsinki. Mange av kollegaene våre på kundeservice går nemlig videre i andre roller hos oss der erfaringen fra kundeservice-jobben er gull verdt og de får sjansen til å vokse, utvikle og utfordre seg selv.

Lokalt i Stockholm, Oslo, København og Helsinki har vi også marked, salg og CRM (Customer Relations Management) der vi også fra tid til annen søker etter nye mennesker.

Noen ganger har vi også behov for interns og vikarer. Et eksempel på det er Niels Joachim som twitret seg til sommerjobb hos oss i Oslo. Han blogget også om opplevelsen sin uke for uke på nordnetbloggen.

Å jobbe hos Nordnet

Fordi hele konseptet vårt er basert på teknologi, ser vi på oss selv som et IT-selskap. For å kunne forsvare den tittelen må vi jobbe raskt og passe på at vi jobber på en moderne måte og med en teknologi som er fleksibel og framtidsrettet.

Selv om tempoet er høyt og vi stiller høye krav til hverandre, så er vi opptatt av at alle skal ha tid til å leve det livet de selv ønsker. Noen trenger å tilpasse arbeidstiden til familien, andre er B-mennesker og foretrekker å heller bli litt utover ettermiddagen.

Alle som jobber hos Nordnet kan engasjere seg i det vi kaller for Citizenship – vårt bidrag til et bærekraftig samfunn. En som har gjort det er Rickard Nilsson. Rickard begynte som intern hos oss i 2013, fikk jobb på kundeservice etter studiene, og har nylig blitt rekruttert til markedsavdelingen i Sverige der han nå er ansvarlig for arrangement. Da han studerte fokuserte han mye på bærekraft og investeringer og det engasjementet har han fortsatt i dag. Han satt sammen en «hållbarhetsblog» på nordnetbloggen.se. Du finner den her: https://nordnetblog.wpengine.com/author/hallbarhetsbloggen

Alt dette bidrar også til at vi har det gøy på jobb. Vi er mange ulike typer mennesker som bruker evnene og engasjementet vårt til å drive Nordnet fremover. Vår filosofi og strategi – «transparent banking» – gjennomsyrer alt vi gjør og alt vi kommuniserer. Både internt hos oss og ut til kundene våre.

Selv om jeg er litt subjektiv, så vil jeg påstå at Nordnet har mye å tilby våre ansatte.

Har du lyst til å jobbe hos oss?

Her finner du alle ledige stillinger hos oss.

Heidi Ershult, rekrutterer hos Nordnet

Er du ikke Nordnet-kunde? Bli kunde her.

I kommentarfeltet nedenfor kan du kommentere innholdet i dette blogginnlegget, og ta del i andre leseres kommentarer. Kommentarene representerer ikke Nordnets meninger. Nordnet gjennomgår ikke kommentarene før publisering, men fjerner upassende kommentarer hvis det forekommer. Vil du vite mer om hvordan Nordnet behandler personopplysningene dine, klikk her.

Abonner
Gi meg beskjed
guest
0 Kommentarer
Se alle kommentarer